DTC Media ontzorgt, ook voor After de Sales

Lees meer blogs

Je kent DTC Media van de gedrukte mailings, e-mail marketing, (actie)websites, bannering, introductie-evenementen en andere middelen die gericht zijn op de verkoop van nieuwe auto’s en occasions. Maar wist je, dat je ons ook voor een succesvolle aftersales campagne kunt inschakelen?

Online en offline, voor al jouw aftersales-services

Met net zoveel enthousiasme én expertise starten wij graag een gerichte aftersales-activiteit voor jou. En ook daarbij kunnen zowel offline als online middelen worden ingezet. Los van elkaar of in de combinatie, zodat ze elkaar crossmediaal kunnen versterken. Campagnes voor de APK, reguliere onderhoudsbeurten, speciale seizoenschecks en de verkoop van accessoires, niets is te gek.

Doelgroep: makkelijk zat!

Alle succesvolle campagnes beginnen met de juiste doelgroep. En het leuke is: voor een aftersales-actie heb je die doelgroep zelf in huis. Het klantbestand van jouw autobedrijf is goud waard, want al die mensen komen in aanmerking voor benadering. Persoonlijk en op het juiste moment.

Onderhoud

Na de verkoop van de auto een klant binnenhouden voor onderhoud, levert zowel werkplaatsomzet als klantenbinding op. Wanneer jouw klant toe is aan een reguliere onderhoudsbeurt, is niet altijd bekend. Daarom kunnen we hem of haar triggeren met een aantrekkelijk aanbod. Wijzen op scherpe prijzen, een actie of ander voordeel. Ideaal hiervoor is een bonnenboekje of een mailing met coupons. Je kunt daarmee diverse aanbiedingen communiceren zoals korting op onderhoud, aanbiedingen voor ruitenwissers, accu’s, banden enzovoort, aircocontrole, zomer- of wintercheck en nog veel meer. Het bonnenboekje gaat vergezeld van een begeleidende brief, de mailing met coupons kan gedrukt of per e-mail worden verzonden.

Nog meer aftersales-acties

De mogelijkheden zijn onbegrensd. Zo kan de zojuist genoemde zomer- of wintercheck ook als separate aanbieding worden gedaan, via een pakkende actiebrief of e-mail. Zijn die klanten binnen voor een gratis seizoenscheck (extra veiligheid met het oog op een lange vakantierit), dan breng je meteen je voorraadauto’s en je accessoire-range onder de aandacht.

Zeiden we ‘accessoires’? Ook die kunnen aanleiding vormen voor een succesvolle aftersales-campagne. Interesseer je klant in mooie accessoires met dikke korting. Uit voorraad geleverd en direct ingebouwd. Wij denken graag mee over de uitnodiging en de landingspage met al je accessoire-aanbiedingen.

En wat dacht je van een speciale relatiedag waarop klanten in je werkplaats welkom zijn en uitleg kunnen krijgen over autotechniek en onderhouds- of reparatiewerkzaamheden? Met een workshop ‘onder de motorkap’ en een workshop (of wedstrijd) band verwisselen. Een leuke en leerzame dag, ideaal als klantenbinder. Samen met jou verzinnen we een leuk thema en wij verzorgen de uitnodigingen, naar wens in combinatie met online aanmeldpagina.

Aan de slag

Genoeg ideeën dus voor een geslaagde aftersales-campagne, waarbij wij je volledig ontzorgen. Graag wisselen wij met jou van gedachten over de wensen en mogelijkheden binnen jouw bedrijf. Daar stoppen de activiteiten niet na de sales… bij ons ook niet!

Mijn rol bij dtc media: Accountmanager

Christ Feijen
Christ Feijen

IJsselstein

Gerelateerde blogs

Dít zijn de favoriete werkplaatsprijzen van jouw klanten
Dít zijn de favoriete werkplaatsprijzen van jouw klanten

Natuurlijk zet jij je marketing ook voor after-sales in. Want ondanks dat we soms de ‘luxe’ hebben dat de werkplaatsplanning al de komende weken gevuld…

Lees deze blog
Ook een volle werkplaatsplanning?
Ook een volle werkplaatsplanning?

Ook een volle werkplaatsplanning? Jouw klant of prospect aanspreken op zijn komende APK is niet zo ingewikkeld. DTC Media verzorgt al jaren APK-reminders voor veel…

Lees deze blog
Realtime voorraad adverteren: altijd vindbaar
Realtime voorraad adverteren: altijd vindbaar

Realtime voorraad adverteren: altijd vindbaar In  voorraadcampagnes op Google Ads onderscheiden we twee types zoekopdrachten: algemeen oriënterend (zoals: Citroën occasion) en specifiek longtail (zoals: Citroën…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer