Marketing automation als essentieel onderdeel in de marketingstrategie van A-point Groep

Deze maand bestaan de Motivatie op Maandag maar liefst een jaar en dat willen we vieren! Daarom blikken we met onze klanten terug op de belangrijkste onderwerpen die de branche het afgelopen jaar bezig heeft gehouden. Deze week spreken we Jan-Willem Lamers, Teamleider Marketing van A-Point Groep, over marketing automation.

 

De overstap naar marketing automation

Begin 2020 heeft A-Point Groep besloten om hun marketingstrategie versneld te implementeren. Een logische stap in dit traject was om een vernieuwde structuur van e-mailmarketing in combinatie met marketing automation software in te gaan zetten. Met als doel om de juiste doelgroep relevante content aan te bieden, op het juiste moment in de klantreis. Marketing automation is voor hen dé tool om gepersonaliseerde communicatie in alle online en offline kanalen geautomatiseerd in te zetten.

 

Marketing automation op korte en lange termijn

Bij A-Point Groep staat de klant centraal, ook in de communicatie. Jan-Willem: “Wij willen onze berichten zonder te overdrijven personaliseren. Hiermee willen wij relevant zijn voor onze klanten en extra waarde toevoegen. De interactie met onze klanten kan hierdoor worden verbeterd en dit creëert kansen voor onze service- en sales teams. Met marketing automation kunnen we door de lead scoring mogelijkheden onderscheid maken in marketing qualified leads en sales qualified leads.” Op dit moment zet A-Point Groep marketing automation in voor hun online kanalen. Op korte termijn willen zij ook offline en telemarketing kanalen gaan automatiseren om lost-leads te activeren.

 

Snel resultaten geboekt met kennis van DTC Media Online

Jan-Willem: “Tijdens de implementatie en inrichting hebben wij gretig gebruik gemaakt van de kennis binnen het team van DTC. Hierdoor hebben we snel resultaten geboekt. De issues werden vakkundig verholpen door de specialisten”.

 

De voordelen op korte termijn

A-Point Groep verwacht op korte termijn verbeteringen in hun marketing KPI’s, zoals: open rates, klikratio’s en een stijging van het aantal leads vanuit e-mailmarketing. Dit doordat ze nu al direct relevantie toevoegen aan de communicatie. De focus ligt voor hen echt op het resultaat van marketing automation op lange termijn. Jan-Willem: “Ik geloof er in dat deze vorm van marketing gaat bijdragen aan de merkkracht van A-Point. Op naar een nóg sterker merk!”.

Direct aan de slag met marketing automation?

Of ben je ben je benieuwd welke tool het beste bij jou past? Ik vertel je graag meer!

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat!
Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat!

Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat! Campagnes rondom bedrijfswagens, of je nou online bent, tv kijkt of radio luistert, ze vliegen je momenteel om…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De splinternieuwe showroom van Harrie Arendsen
De splinternieuwe showroom van Harrie Arendsen

Deze maand bestaat de Motivatie op Maandag maar liefst een jaar en dat willen we vieren! Daarom blikken we met onze klanten terug op de…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Dealertalk
Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer