De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt voor eigen social media van DS Automobiles Nederland. Daarbij heeft Wassink Autogroep nu mooi materiaal voor zijn eigen website, Google My Business en andere kanalen. Het was een enorm leuke klus voor onze designer Estelle, die erg bedreven is in fotografie! Normaal gesproken bezoeken onze designers alleen de online showroom van de klanten, maar nu kon Estelle de fysieke showroom bezoeken. Ze heeft een goede indruk gekregen van de locatie en werkzaamheden en vertelt je graag over haar ervaring. 

 

“DS Automobiles Nederland vertaalt hun identiteit echt in alles, zelfs de auto’s staan in een croissant opstelling!”

 

Estelle: “Ik was direct enthousiast toen ik hoorde dat ik aan de slag mocht met deze opdracht. Normaal gesproken ben ik met de online showroom bezig. Dit vind ik natuurlijk ook leuk, maar bij een opdracht als deze krijg je toch meer feeling. Het is altijd waardevol om het totaalplaatje te ondervinden. Als designer presteer ik het beste als ik de nodige prikkels krijg. Uit deze opdracht haal ik veel inspiratie om innovatieve concepten en designs te ontwerpen. Je wil altijd dat beetje extra geven. Geweldig om een keer over de vloer te komen bij een fysieke showroom. Ik kwam binnen bij de DS Store in Velp en dacht direct wat een mooie locatie en mooi merk! Genoeg prikkels en inspiratie om aan slag te gaan.”

“Voordat ik begin met fotograferen maak ik altijd een moodboard. Dit geeft steun bij het schieten van foto’s. Bij het samenstellen van een moodboard kijk altijd naar verschillende perspectieven, kleurstellingen en poses. Dit biedt inspiratie en hiermee heb je direct een aantal ideeën achter de hand. Ter plekke krijg je uiteraard ook verschillende ideeën Je tast af. Waar valt het licht? Wat is een leuke setting? Waar kan ik detailshots van maken? Daarbij wil je in de fotoreeks de alledaagse sfeer van de werknemers kunnen vertalen. Denk hierbij aan details zoals een kopje koffie, (klant)gesprekken, producten etc.”

 

 

Estelle: “Om een goede indruk te krijgen ben ik altijd nieuwsgierig naar leuke facts over de dealer en het merk. Zo werd mij verteld dat de opstelling van de DS auto’s in een croissant opstelling staan, ze staan namelijk in een boogje! Het was direct zichtbaar dat de identiteit van DS Automobiles werd doorvertaald naar de ultieme showroom(ervaring). Met mijn eerste indruk en informatie maak ik een vertaalslag naar fotografie. Hierbij schrijf ik altijd steekwoorden op voor de beelden. Deze woorden werden mij al snel duidelijk. De beelden moeten elegantie, warmte, kennis en gastvrijheid uitstralen. De foto’s hebben ook een persoonlijke touch. Je voelt direct de warmte van de showroom, de toegankelijkheid en de deskundigheid van de verkoopmedewerkers.”

“Naar mijn mening is goede fotografie een van de belangrijkste aspecten om je merk of bedrijf te onderscheiden van anderen. Je maakt hiermee namelijk je eigen persoonlijke unieke content. En zoals je ziet: beeld zegt zoveel meer dan woorden!”

 

 

“Wij vonden het geslaagd in ieder geval en zijn er bijzonder tevreden over. Het zal ons vast en zeker helpen om onze winkel nog meer in de picture te zetten. We hopen hiermee ook de drempel voor de klant te verlagen zodat ze weten altijd welkom te zijn om langs te komen om het merk DS te komen ervaren.” – Wouter Peters, Verkoopleider bij Wassink Autogroep

Ook aan de slag met fotografie?

Ik denk graag met je mee!

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat!
Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat!

Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat! Campagnes rondom bedrijfswagens, of je nou online bent, tv kijkt of radio luistert, ze vliegen je momenteel om…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De splinternieuwe showroom van Harrie Arendsen
De splinternieuwe showroom van Harrie Arendsen

Deze maand bestaat de Motivatie op Maandag maar liefst een jaar en dat willen we vieren! Daarom blikken we met onze klanten terug op de…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Dealertalk
Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we…

Lees deze blog
Dealertalk #2
Dealertalk #2

De eerste inspirerende serie Dealertalk video’s met Van Poelgeest, Liewes Roden, en Louwman Dealer Groep waren een groot succes! In deze video’s vroegen we hen…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer