Maatwerkoplossingen van DTC Media Online

In de Automotive branche is er een groot aanbod aan verschillende modules om jouw website nog klantvriendelijker te maken. Elke dealer heeft ook zijn eigen wensen en behoeften, die wellicht niet aansluiten bij een bestaande module. Daarom denken wij ook graag mee met dealers in andere passende oplossingen, of zelfs in nog niet bestaande modules. Een van deze oplossingen is de Werkplaatsmodule van Motorhuis. Dit is een maatwerkmodule die perfect aansluit bij de wensen van Motorhuis. We spraken Robert Beezemer, Marketingmedewerker bij Motorhuis en Kenny Bos, Webdeveloper bij DTC Media Online over de ontwikkeling, de implementatie en de ervaring met deze maatwerkmodule.

 

Onze maatwerkoplossingen

Motorhuis was op zoek naar een Werkplaatsmodule die er niet alleen fraai uitziet, maar vooral ook naadloos aansluit op het bestaande afsprakenproces. Bovendien wilden ze een module die kan samenwerken met het reeds aanwezige Plan-IT online backend. Hier zijn geen standaard oplossingen voor. Er moest dus een op maat gemaakte module ontwikkeld worden die zowel de klanten van Motorhuis optimaal faciliteert, als het planningsproces voor het team van Motorhuis zelf efficiënter maakt.

Robert: “Wat we een heel waardevol pluspunt van deze module vinden, is dat iedere afspraak precies zo kan plaatsvinden als de klant hem vooraf heeft aangevraagd. We verwachten dan ook dat het vertrouwen van de klant in dit systeem snel toeneemt, en er steeds meer afspraken volledig online via de module gepland zullen worden.”

 

Trots op het resultaat

Ook het after-sales proces heeft baat bij deze module. Klanten hoeven niet meer nagebeld te worden om een afspraak volledig te maken. Bovendien hoeven we afspraken minder vaak te verplaatsen naar een ander tijdstip of andere dag, doordat we in eerste instantie niet alle info hadden. Het creëren van een op maat gemaakte module kost wat tijd en energie om te bouwen, maar Motorhuis is erg blij met het eindresultaat.

“We zijn echt trots op wat er nu staat”,  aldus Robert.

 

De Werkplaatsmodule stap voor stap

✔️ Stap 1: De gebruiker geeft aan of hij privé of zakelijk rijdt, eigenaar is of leaserijder. Betreft het een lease overeenkomst, dan kan er middels een drop-down menu aangegeven worden bij welke leasemaatschappij het contract loopt. Op deze manier kan Motorhuis vooraf checken of ze SLA afspraken hebben met de betreffende maatschappij. Deze optie is met name van grote waarde bij auto’s van Leaseplan. Er kan dan vooraf gecontroleerd worden of een  servicenummer al dan niet verplicht is.

✔️ Stap 2: Nu dient de vestiging gekozen te worden. Deze stap hebben we zo simpel mogelijk gehouden. Er verschijnt een lijst met vestigingen en de mogelijkheid om te filteren op merk.

✔️ Stap 3: Bij de derde stap worden de mogelijke werkzaamheden getoond. Afhankelijk van de gemaakte keuze bij stap 1, worden bepaalde werkzaamheden al dan niet weergegeven. Zo behoren bij de leaserijder werkzaamheden als airco reinigen, aircocheck, ster reparatie niet tot de mogelijkheden. Particuliere eigenaren krijgt deze werkzaamheden dan weer wél te zien. Vervolgens kan men hier tevens de datum en tijd van de afspraak kiezen.

 

Handige slimmigheidjes

Robert: “We hebben een aantal handige slimmigheden in deze module ingebouwd. Onderhoud, reparatie en diagnose kunnen bijvoorbeeld niet op vrijdag gepland worden wanneer de auto meer dan 118.000 km op de teller heeft staan. Dit om te voorkomen dat we op vrijdag teveel auto’s binnenkrijgen die we niet voor het weekend weer af kunnen leveren.”

In het CMS kan daarnaast aangegeven worden of men wel of niet ter plekke op bepaalde werkzaamheden kan wachten. Een voorbeeld: Op een bandenwissel kan gewacht worden. Op een bandenwissel met een wintercheck ook. Maar op een bandenwissel mét een onderhoudsbeurt niet. Groot voordeel hiervan is dat er geen extra ‘op tijd module’ meer nodig is tijdens de bandenwissel periode. 

 

Onzichtbaar maar onmisbaar

Kenny houdt zich als Webdeveloper bij DTC Media Online voornamelijk bezig met werkzaamheden aan de achterkant van een website of applicatie (backend). Deze vaak functionele werkzaamheden zijn weliswaar niet direct zichtbaar voor de gebruiker, maar van groot belang in het ondersteunen van dat wat je aan de voorkant ziet (frontend). In het geval van de Werkplaatsmodule gaat dit bijvoorbeeld om de communicatie met de backend van Plan-IT, of het kunnen invullen van gegevens in het WordPress CMS, die getoond moeten worden binnen de module.

 

Zo werkt Team Tech

Initieel komt een klantwens en/of vraagstuk bij het team binnen tijdens een refinement. Gedurende dit proces worden klantwensen omgezet naar concrete criteria, waar vervolgens een tijdsinschatting aan wordt verbonden. Bij complexere klantwensen kan aanvullend onderzoek nodig zijn om een helder beeld van de opdracht te krijgen. Daarna wordt bekeken hoe de opdracht het beste aangepakt kan worden.

Kenny: “Wanneer dit duidelijk is, definiëren we het zogenaamde ‘minimal viable product’. Dat zijn de functionele eisen waaraan een product minimaal moet voldoen om het gewenste resultaat te bereiken. Pas als dit alles in kaart is gebracht, starten we met de opdracht.”

 

Uniek Product

Doordat maatwerkproducten volledig zijn afgestemd op de wensen van de klant, is elk product uniek. Bovendien neemt de complexiteit van de ‘problemen’ en de bijbehorende oplossingen steeds toe. Team Tech is daarom doorlopend in ontwikkeling en altijd op zoek naar slimme innovaties. Bovendien wordt de klant nauwe betrokken bij het gehele proces. Dit bereiken we onder andere door Podio in te zetten, een platform waarin taken inzichtelijk gemaakt worden voor alle betrokken partijen.

Kenny: “Om te zorgen dat we altijd op één lijn blijven met onze klant, werken we met tweewekelijkse sprints. Aan het einde van zo’n sprint vindt er een deeloplevering plaats. Dit maakt het mogelijk om tijdens het proces samen met, in dit geval Motorhuis, op zoek te gaan naar oplossingen voor eventuele limitaties. Zo komen we gezamenlijk tot een eindproduct dat helemaal aansluit bij de wensen van de klant.”

 

Wil je meer weten over onze maatwerkoplossingen?

Wij staan voor je klaar en helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op!

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Dealertalk
Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer