Dealertalk

Inspirerende video's van onze klanten

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we in gesprek gegaan met een aantal klanten. We spraken hen via een online call over hun voorbereidingen en visie op de (online) Automotive toekomst. Deze gesprekken zijn samengevat in inspirerende Dealertalk video’s, bekijk ze hieronder!

  1. Dealertalk met Dominique Koelewijn – Van Poelgeest BMW & MINI
  2. Dealertalk met Alwin van Langevelde – Louwman Dealer Group
  3. Dealertalk met Hendrik Liewes – Liewes Roden


Glimmende auto’s en blijvende proefritten

Volgens Hendrik Liewes was de hele showroom toe aan een grote schoonmaak, de auto’s moesten weer glimmend in de showroom staan en de prijsbordjes hadden een update nodig. We vroegen ook welke marketingactiviteiten zullen blijven na de heropening en intelligente lockdown. Éen ding was duidelijk: een proefrit aan huis is hoogstwaarschijnlijk een blijvende service. Dominique Koelewijn vertelde dat Van Poelgeest de mogelijkheid biedt om een auto een aantal dagen te proberen: 

“Mensen mogen een auto een aantal dagen proberen, op hun oprit parkeren en een nachtje laten staan. Dat je gevoel krijgt bij een auto. Je merkt dat mensen dat als prettig ervaren en het echt een toevoeging op onze bestaande service is”.

 

Online oriëntatie

Door de pandemie zijn de ontwikkelingen op gebied van online dienstverlening versneld. Men is steeds meer online georiënteerd, dit merkten onze klanten ook:

“De verschuiving naar online is versneld met de pandemie. We krijgen aanvragen van mensen die voorheen op de traditionele manier naar ons toekwamen en die nu online een aanvraag doen voor een offerte. En er is op dit moment geen andere manier mogelijk, maar klanten wennen er zo wel aan. Dit geldt ook voor online kopen van auto’s.” aldus Hendrik Liewes.

“We hebben de afgelopen periode veel meer online gedaan dan dat we normaal gesproken zouden doen. We laten een DM nu even achterwege Je ziet dat ook vanuit de organisatie veel meer de focus op online ligt, waar je voorheen alleen als Marketing afdeling online georiënteerd was, zie je dat andere afdelingen zich daar nu bij aansluiten.” aldus Alwin Langevelde

“Tijden veranderen en online is veel belangrijker aan het worden in de communicatie van verkopers. Klanten komen online binnen en die moet je daar gaan bedienen in eerste instantie”  aldus Dominique Koelewijn

 

 

Mijn rol bij dtc media: Content Marketeer

Nikky van Veen
Nikky van Veen

Doetinchem

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog
Door-to-door: ga ervoor!
Door-to-door: ga ervoor!

Door-to-door: ga ervoor! Huis-aan-huis verspreiding is een aloude en beproefde methode om informatie in één keer met een grote doelgroep te delen. Is deze werkwijze…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer