Door-to-door: ga ervoor!

Huis-aan-huis verspreiding is een aloude en beproefde methode om informatie in één keer met een grote doelgroep te delen. Is deze werkwijze met de komst van online communicatie achterhaald? Wij bewijzen je graag van niet.

Veel consumenten houden er nog steeds van: het op tafel uitspreiden van reclamefolders, op zoek naar leuke producten en mooie aanbiedingen. Natuurlijk heeft een deel van de mensen gekozen voor een ‘nee-nee’ of ‘nee-ja’ sticker, maar dat is slechts 20-25%. Ruim driekwart van de 6 miljoen huishoudens in ons land zegt gewoon ‘ja’ tegen jouw aanbod.

Wat kun je aanbieden en hoe?

Vrijwel alles. Je kunt salesgericht denken en jouw nieuwe voorraadauto’s of occasions onder de aandacht brengen. In een actiekrant op A3 formaat bijvoorbeeld, 4 tot wel 12 pagina’s, gevouwen naar A4. Met een opvallend design en gekoppeld aan showdagen nodig je in één keer jouw gehele rayon uit! Of werk aan je naamsbekendheid en imago en presenteer jouw autobedrijf in een mooie folder. Je aftersales-omzet verhoog je met een actie-flyer waarin je werkplaatsaanbiedingen verwerkt zijn. Bijvoorbeeld op coupons om uit te knippen, daar zijn de mensen nog altijd gek op.

Nog meer opvallen op de deurmat?

Wij halen je out-of-the-box met een afwijkend ontwerp, een speciale stansvorm of andere maatwerk creatie. Vinden we leuk! En de consument kán jouw boodschap niet missen. Ook een kleine bijlage behoort tot de mogelijkheden, bijvoorbeeld een give-away of een item waarmee de ontvanger naar je showroom moet komen.

Een paar cent per consument

Huis-aan-huis verspreiding is dus een laagdrempelige manier om bij jouw doelgroep op de koffie te komen. En dat tegen zeer lage kosten, want een actiekrantje heb je al vanaf 5 cent per stuk. De bezorging gaat via PostNL of Axender en met segmentatie maak je jouw campagne nog effectiever. Daarmee kunnen wij specifieke postcodegebieden overslaan of juist toevoegen. Ons team heeft expertise en veel ervaring, tot landelijk verspreide kranten aan toe.

Krachtig combineren

Moderne online communicatie heeft de aloude reclamefolder dus niet overbodig gemaakt, maar biedt wel nieuwe kansen. Want de combinatie zorgt voor extra kracht! Koppeling van jouw huis-aan-huis drukwerk met een (actie)website, banners en/of e-mailmarketing: wij denken graag met je mee richting de sterkste opstelling. Jij bepaalt het doel, wij verzorgen de middelen!

Van deur tot deur? Die van ons staat voor je open.

Neem contact op

Mijn rol bij dtc media: Projectmanager

Annemarie Frankhuisen
Annemarie Frankhuisen

IJsselstein

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Dealertalk
Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer