DTC Media Online schakelt op

DTC Media Online heeft in de afgelopen periode een stevige professionaliseringsslag gemaakt. Van product gestructureerd, zijn we getransformeerd naar een volledig klant gestructureerde aanpak. Bovendien zijn onze multidisciplinaire klantteams op strategisch vlak versterkt, waardoor we onze klanten op een hoger niveau kunnen bedienen. Drie van onze strategen vertellen je graag waarom dit ook voor jouw bedrijf goed nieuws is. Maak (opnieuw) kennis met Marije en lees meer over de mooie stappen die Jordi en Thomas hebben gemaakt binnen onze organisatie. 

 

Marije – Online Marketing Manager

In de strategische rol die ik vervul, ben ik de schakel tussen het klantteam en de klant. Ik luister goed naar wensen en behoeftes, filter hier belangrijke signalen uit en denk mee om tot een passende strategie te komen. Hiervoor stellen we een online/ accountplan op. Dit stelt zowel ons als de klant in staat om planmatig en met een lange termijn visie te werk te gaan, in plaats van alleen operationeel en actiematig te handelen. Dit is een traject dat in nauwe samenwerking verloopt en we leren én evalueren doorlopend. Klantwensen worden vertaald naar kansen en vanuit daar wordt de stap gemaakt naar concrete acties en kanalen.

Een strateeg blijft binnen het team aanwezig om koers te houden en op basis van onder andere data, waar nodig, de koers bij te sturen. We worden hierdoor nóg meer een samenwerkingspartner op operationeel niveau, maar vooral ook op strategisch niveau. Ik vind het heel belangrijk dat dit naadloos op elkaar aansluit.

 

Thomas – Manager Innovatie & Strategie

Ik ben enorm blij een volgende stap te kunnen zetten binnen DTC Media Online. Na mijn eerste kennismaking met de automotive branche als Online Marketeer bij Huiskes-Kokkeler Autogroep, heb ik mij in de rol van consultant de afgelopen vier jaar bezig gehouden met het opzetten en uitbouwen van de online visie van veel van onze klanten. Hierbij zijn strategie en innovatie altijd een rode draad geweest.

In mijn nieuwe rol ben ik dan ook verantwoordelijk voor de strategie en innovatie binnen DTC Media Online. Als bedrijf weten wij goed waar we heen willen en innovatie is een enorm belangrijk speerpunt voor ons om dit te bereiken. Zo zetten wij groot in op data en automatisering. Ook zie ik in de branche een groeiende behoefte aan efficiëntie en hulp bij het oplossen van strategische vraagstukken. Een ‘eenvoudige’ campagne opzetten is vaak niet meer genoeg. Digitalisering en verschillende vormen van mobiliteit, zorgen ervoor dat er slimme keuzes gemaakt moeten worden. In het geven van een invulling aan deze vraagstukken, zijn wij met DTC Media Online de afgelopen twee jaar al flink gegroeid. Een groei die ik met veel plezier verder zal gaan begeleiden.

Vanuit mijn functie ben ik nauw betrokken bij de strategische koers van onze klanten, zet ik partnerships op en beheer ik ons innovatiebudget. Gedreven door mijn passie voor de automotive branche, hoop ik samen met mijn collega’s van toegevoegde waarde te zijn voor onze klanten.

 

Jordi – Operationeel Directeur

Ik keek er ontzettend naar uit en nu is het zover. Per 2021 vorm ik, samen met Frans Huetink, het directieteam van DTC Media Online. Het is een fantastische uitdaging om als Operationeel Directeur de strategie neer te mogen zetten in een zwaar veranderende markt. Een automotive markt waar veel overnames plaatsvinden, de consument zich beweegt van autobezit naar gebruik, waar verduurzaming en nieuwe technologie key zijn en waar consumentengedrag steeds meer in data wordt uitgedrukt. Deze markt biedt enorm veel kansen, die we met onze gedrevenheid en ambitie gaan aanpakken.

Het is mooi te zien dat we onszelf ambitieuze doelen durven te stellen. Maar ook om te zien dat we met de organisatie ook al zoveel stappen hebben genomen. Waaronder de organisatorische transitie naar klantenteams, waardoor we nog veel beter aansluiten op de behoeftes van onze klanten. We denken meer mee op strategisch niveau en maken jaarplannen waarin we steeds breder, gerichter en efficiënter samen acties en doelen neerzetten. Doelen die we ook weten waar te maken!

Door de diversiteit aan disciplines in één klantenteam, kunnen we onze expertises beter aanwenden en inzetten. Persoonlijke ontwikkeling van onze mensen heeft dan ook een hoge prioriteit. Daarnaast willen we geen innovatie missen en optimaal gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn om onze organisatie te laten groeien. Zowel in niveau als in omvang. Intern zijn we continu bezig met de vraag: hoe kan dit beter, slimmer, efficiënter en transparanter? Onder andere door middel van het automatiseren van processen.

Tot slot deel ik graag mijn doel voor het komende jaar. De eerste predictive data modellen ontwikkelen die we gaan inzetten voor onze Marketing Automation flows. Hierdoor zijn we nog beter in staat de consument geautomatiseerd te begeleiden van interesse naar aankoop. Gelukkig hebben we een fantastisch team van experts die dit zonder twijfel mogelijk gaat maken.  Kortom, we willen voorop lopen en het verschil maken voor onze klanten!

 

 

Mijn rol bij dtc media: Blogger

DTC Media Online
DTC Media Online

Doetinchem

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog
Door-to-door: ga ervoor!
Door-to-door: ga ervoor!

Door-to-door: ga ervoor! Huis-aan-huis verspreiding is een aloude en beproefde methode om informatie in één keer met een grote doelgroep te delen. Is deze werkwijze…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer