DTC Media Online zet in samenwerking met Adcalls dynamische call tracking in

Wat doet Adcalls?
Veel bedrijven meten alleen webconversies, terwijl klanten ook vaak telefonisch converteren. Zeker wanneer de order groot, complex of urgent is. Adcalls koppelt het zoek- en surfgedrag aan jouw telefonische conversies. Zo weet je als klant wat de volledige resultaten van jouw marketingactiviteiten zijn. Hiermee kun jij je marketingbudget veel efficiënter inzetten en je rendement verhogen.

Uitdaging
De consument gebruikt het internet om zich te oriënteren bij de aankoop van een nieuwe of gebruikte auto. Zoekmachines spelen een hoofdrol bij de oriëntatie voor een auto. DTC Media Online doet online marketing voor een groot aantal autodealers en zorgt ervoor dat zij met SEA-campagnes traffic en conversies genereren. Hierbij sturen zij erg op data.

De uitdaging waar DTC Media Online tegenaan liep was dat zij niet alle conversies die voortkomen uit hun onlinecampagnes inzichtelijk hadden. Omdat veel conversies telefonisch plaatsvinden, en zij deze data niet inzichtelijk hadden, miste er veel data.

Dianne van der Veen van DTC Media Online zei hier het volgende over: “DTC Media Online stuurde heel erg op online conversies; heeft iemand een formulier op de website ingevuld? Toch merken wij dat een heel groot deel converteert via de telefoon. Wanneer je bepaalde bedragen in je marketingactiviteiten stopt kun je deze conversies niet negeren”.

DTC Media Online wil beter inzicht krijgen in de zoekwoorden en campagnes die tot een oproep hebben geleid zodat zij op basis van deze data hun campagnes beter kunnen sturen.  

Oplossing
DTC Media Online heeft dynamische call tracking ingezet om de telefonische conversies afkomstig uit de inzet van online marketingcampagnes inzichtelijk te maken.

Dit werkt als volgt: door het plaatsen van een JavaScript op de website van de autodealers krijgen bezoekers afkomstig uit campagnes een uniek dynamisch telefoonnummer te zien. Als het unieke telefoonnummer wordt gebeld, koppelt de AdCalls call tracking-software de gegevens van het websitebezoek in Google Analytics aan het telefoongesprek. Zo heeft DTC Media Online precies inzichtelijk hoeveel telefonische conversies er worden gerealiseerd en welke campagnes, zoekwoorden of pagina’s daartoe hebben geleid.

Resultaat
DTC Media Online heeft een testcase van 2 maanden gedaan voor 7 middelgrote autodealers. Door het inzetten van call tracking meet DTC Media Online nu wel de telefonische conversies uit onlinecampagnes. Hierdoor hebben zij inzicht in het volledige aantal conversies en de daadwerkelijke Cost Per Lead (CPL). Met deze data kunnen zij hun campagnes veel beter optimaliseren.

 “In de autobranche heerst bij veel autodealders de instelling: ‘Eerst zien, dan geloven’. De  resultaten van de testcase zijn ver boven verwachting. Wij zijn hier heel erg blij mee.” Aldus Dianne van der Veen van DTC Media Online.

 

  •   Van het totale aantal leads afkomstig uit Google Ads campagnes bleek maar liefst 63,5% een telefonische conversie.

Adcalls

Adcalls

 

Met de call tracking data heeft DTC Media Online op korte termijn een hoop nieuwe inzichten gekregen in de telefonisch conversies die zij eerder niet hadden. De vervolgstap is dat zij met deze data hun campagnes veel beter kunnen optimaliseren waardoor de CPL verder zal dalen.

Dianne van DTC Media Online: “DTC Media Online wil juiste data gebruiken voor onze autodealers. Dat zorgt ervoor dat wij de juiste keuzes kunnen maken. Zo kunnen wij het geld van onze klanten beter besteden en de klanten nog meer ontzorgen. Daar draagt AdCalls sterk aan bij.”

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer