Expertblog: Het Dealerplatform

De zoektocht naar een auto begint nagenoeg altijd online. Of het nou gaat om een gloednieuw model, een occasion of een private lease deal. Het goed op orde hebben van je dealerwebsite is dus enorm belangrijk. Speciaal voor de automotive branche heeft DTC Media Online daarom het Dealerplatform ontwikkeld. Onze expert op dat gebied? Mike Slutter! We vroegen hem meer te vertellen over zijn expertise. 

Wat is een Dealerplatform website?
Een Dealerplatform site is een kwalitatief hoogstaande en conversiegerichte website. Dé ideale manier om jouw potentiële klanten online kennis met je te laten maken. Het is speciaal gebouwd voor de Automotive branche en werkt met verschillende innovatieve modules, we kunnen daarom aan praktisch alle wensen van een autodealer voldoen. Standaard modules in het Dealerplatform zijn bijvoorbeeld:

  • Actie module
  • Aftersales actie module
  • Online Taxatie module
  • Formulieren module
  • SEO Tool
  • Voorraad module
  • Cookiemeldingen

Nagenoeg alles is zélf aan te passen
Daarnaast is het Dealerplatform eenvoudig uit te breiden met aanvullende (maatwerk)modules. Denk  bijvoorbeeld aan een Private Lease Module, Medewerkers module of Vacature module. Nagenoeg alles aan een Dealerplatform site is door de gebruiker zélf aan te passen, waardoor je eenvoudig een unieke look and feel creëert, die helemaal bij je bedrijf past. De modules maken het mogelijk om een groot deel van de dealerwebsite zelf goed te kunnen beheren, middels een eenvoudige editor. Kom je er toch niet helemaal uit? Dan ben ik er om je te helpen! Gutenberg maakt het voor de gebruiker overigens mogelijk een unieke pagina samen te stellen zonder dat je kennis hoeft te hebben van HTML en je pagina is dan ook nog eens compleet responsive. Bovendien ben je automatisch aangesloten bij een groot netwerk van sites, die allemaal voorzien worden van de nieuwste technieken en updates.

De ideale mix
Inmiddels werk ik al een aantal jaar aan het Dealerplatform en mag ik dat samen doen met hele leuke klanten! Gezamenlijk brengen we een website tot stand, waarbij vaak de meest effectieve manier van het inrichten van een pagina onderwerp van gesprek is. Momenteel plaatsen we ook veel koppelingen met Whatsapp en het optimaliseren van de flow binnen de website met bijvoorbeeld formulieren. We zien dat dealers meer op telefonisch contact proberen aan te sturen in combinatie met een digitale showroom. Wat hierin voor mij heel goed werkt, is de wisselwerking tussen de kennis en het enthousiasme van de klant en die van DTC Media Online. Een ideale mix. 

Dit zijn voorbeelden van mooie dealerplatform websites die ik samen met collega’s en klanten heb mogen realiseren:

https://www.wassinkautogroep.nl/
https://www.autoluykx.nl/
https://www.liewesroden.nl/

Neem gerust even een kijkje en doe inspiratie op!

Meer weten over het dealerplatform?

Stel je vraag direct aan Mike!

Gerelateerde blogs

4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog
Door-to-door: ga ervoor!
Door-to-door: ga ervoor!

Door-to-door: ga ervoor! Huis-aan-huis verspreiding is een aloude en beproefde methode om informatie in één keer met een grote doelgroep te delen. Is deze werkwijze…

Lees deze blog
DTC Media Online officieel Goldpartner van Datatrics
DTC Media Online officieel Goldpartner van Datatrics

DTC Media Online is officieel Datatrics Gold Partner! Datatrics is een Customer Data Platform (CDP) dat webshops en websites in staat stelt om de online…

Lees deze blog
DTC Media Online zet in samenwerking met Adcalls dynamische call tracking in
DTC Media Online zet in samenwerking met Adcalls dynamische call tracking in

Wat doet Adcalls? Veel bedrijven meten alleen webconversies, terwijl klanten ook vaak telefonisch converteren. Zeker wanneer de order groot, complex of urgent is. Adcalls koppelt…

Lees deze blog
DTC Media zet zich in voor stichting Present
DTC Media zet zich in voor stichting Present

Het hele jaar door waarderen wij de fijne samenwerking met onze klanten en relaties enorm. In de laatste maand van het jaar, in het kader…

Lees deze blog
Expert Blog: Het Nut van Niets
Expert Blog: Het Nut van Niets

De grafisch designers van DTC Media Online zijn onmisbaar voor ons én onze klanten. Bij bijna elk product, van website tot brochure, zijn zij betrokken.…

Lees deze blog
Expert Blog: Meten is Weten
Expert Blog: Meten is Weten

Waarom doet de ene webpagina het beter dan de andere? Waarom vallen conversies op je website soms tegen? Kunnen bezoekers op je website de informatie…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer