Het effect van de iOS 14 update op Facebook Advertising
Wat betekent de IOS 14 update voor onze campagnes?!
In juni 2020 heeft Apple wijzigingen in hun besturingssysteem iOS 14 aangekondigd. Deze wijzigingen gaan invloed hebben op het adverteren via verschillende social media kanalen, zoals Facebook en Instagram. Apple gebruikers met de Facebook en Instagram app krijgen een melding. Hierin moeten ze deze social media toestemming geven voor het verzamelen van hun data. De verwachting is dat een groot deel van bruikbare data hiermee verloren gaat. Het zal met name invloed gaan hebben op conversiemeting en remarketing.
Maar kunnen we straks Facebook en/of Instagram Advertising nog steeds gebruiken? Ja dat kan zeker! Ondanks deze impactvolle wijziging van Apple met iOS 14 kunnen Facebook en Instagram een belangrijke rol blijven spelen binnen de marketing strategie. Wij vertellen je hoe!
Verifieer je domein
Er zijn een aantal aanpassingen die Facebook nu al adviseert om door te voeren. Eén van de essentiële tips is het verifiëren van je domein in het Business Manager account. Door je domein te verifiëren in het Business Manager account weet Facebook welk domein bij welke pagina hoort. De stappen om dit eenvoudig door te voeren in de Business Manager zijn:
- Ga naar je Facebook Business Manager
- Vervolgens klik je op ‘Bedrijfsinstellingen’ en dan op ‘Merkveiligheid’
- Bij ‘Merkveiligheid’ ga je naar ‘Domeinen’
- Als laatste stap krijg je bij ‘Domeinen’ een pop-up te zien waarin je de gewenste pagina kan verifiëren.
Bereik blijft groot
Dat het voor marketeers een stuk lastiger wordt om Facebook Advertising goed in te richten is duidelijk. Gelukkig is het nog steeds mogelijk om via aangepaste en vergelijkbare doelgroepen een grote groep mensen te bereiken. De verwachting is dat alle doelgroepen in omvang af zullen nemen, omdat Facebook in zijn geheel minder data ontvangt. Een mogelijkheid om straks voldoende mensen te bereiken is het combineren van meerdere doelgroepen.
Het verkrijgen van aandacht blijft een essentiële factor binnen marketing. Zowel Facebook als Instagram blijven de grootste social media platformen en daardoor een belangrijk middel om de aandacht van een potentiële klant te trekken. Een eenvoudige manier om aandacht te trekken van je potentiële klant is door middel van een Facebook Lead Ad. Met een Lead Ad kan je laagdrempelig leads binnen halen. Wij zorgen dat deze automatisch in het lead management systeem terecht komen of naar het juiste mailadres wordt gestuurd.