Het effect van de iOS 14 update op Facebook Advertising

Wat betekent de IOS 14 update voor onze campagnes?!

In juni 2020 heeft Apple wijzigingen in hun besturingssysteem iOS 14 aangekondigd. Deze wijzigingen gaan invloed hebben op het adverteren via verschillende social media kanalen, zoals Facebook en Instagram. Apple gebruikers met de Facebook en Instagram app krijgen een melding. Hierin moeten ze deze social media toestemming geven voor het verzamelen van hun data. De verwachting is dat een groot deel van bruikbare data hiermee verloren gaat. Het zal met name invloed gaan hebben op conversiemeting en remarketing. 

Maar kunnen we straks Facebook en/of Instagram Advertising nog steeds gebruiken? Ja dat kan zeker! Ondanks deze impactvolle wijziging van Apple met iOS 14 kunnen Facebook en Instagram een belangrijke rol blijven spelen binnen de marketing strategie. Wij vertellen je hoe! 

 

Verifieer je domein

Er zijn een aantal aanpassingen die Facebook nu al adviseert om door te voeren. Eén van de essentiële tips is het verifiëren van je domein in het Business Manager account. Door je domein te verifiëren in het Business Manager account weet Facebook welk domein bij welke pagina hoort. De stappen om dit eenvoudig door te voeren in de Business Manager zijn: 

  1. Ga naar je Facebook Business Manager
  2. Vervolgens klik je op ‘Bedrijfsinstellingen’ en dan op ‘Merkveiligheid’ 
  3. Bij ‘Merkveiligheid’ ga je naar ‘Domeinen’ 
  4. Als laatste stap krijg je bij ‘Domeinen’ een pop-up te zien waarin je de gewenste pagina kan verifiëren.  

 

 

Bereik blijft groot

Dat het voor marketeers een stuk lastiger wordt om Facebook Advertising goed in te richten is duidelijk. Gelukkig is het nog steeds mogelijk om via aangepaste en vergelijkbare doelgroepen een grote groep mensen te bereiken. De verwachting is dat alle doelgroepen in omvang af zullen nemen, omdat Facebook in zijn geheel minder data ontvangt. Een mogelijkheid om straks voldoende mensen te bereiken is het combineren van meerdere doelgroepen. 

Het verkrijgen van aandacht blijft een essentiële factor binnen marketing. Zowel Facebook als Instagram blijven de grootste social media platformen en daardoor een belangrijk middel om de aandacht van een potentiële klant te trekken. Een eenvoudige manier om aandacht te trekken van je potentiële klant is door middel van een Facebook Lead Ad. Met een Lead Ad kan je laagdrempelig leads binnen halen. Wij zorgen dat deze automatisch in het lead management systeem terecht komen of naar het juiste mailadres wordt gestuurd.

Mijn rol bij dtc media: Blogger

DTC Media Online
DTC Media Online

Doetinchem

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog
Door-to-door: ga ervoor!
Door-to-door: ga ervoor!

Door-to-door: ga ervoor! Huis-aan-huis verspreiding is een aloude en beproefde methode om informatie in één keer met een grote doelgroep te delen. Is deze werkwijze…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer