Je auto verkopen via social media?

De toekomst is dichterbij dan je denkt!

Waar heb jij je nieuwe auto gekocht? Facebook!

We kunnen niet vaak genoeg zeggen hoe belangrijk het is om vooral nu je online showroom op orde te hebben. Hoogstwaarschijnlijk heb je de afgelopen tijd jouw website helemaal up-to-date gemaakt, om je klanten zo goed mogelijk te voorzien van informatie over modellen, occasions en je diensten. Jij maakt het je doelgroep wellicht al net zo eenvoudig om online een auto aan te schaffen, net zoals zij een kledingstuk of gadget online kopen. Voor jou is het zeker geen verrassing dat de consument zijn auto binnenkort online configureert, in zijn winkelmandje plaatst en bestelt. Dit kan niet alleen nu al via je dealerwebsite, maar ook via social media. Het is nu ook mogelijk om als autodealer op Facebook een online winkel in te richten. Zo komt het verkopen van je auto’s via social media wel heel dichtbij… 

 

Dit is een Facebook Winkel 

Met de Facebook Winkel kun je producten via Facebook verkopen en uitlichten. Het is een gratis  extra functie op de pagina en geen advertentievorm. Hiermee creëer je meer zichtbaarheid en breid je jouw online showroom uit. Op de winkelpagina kan je specifieke modellen of de gehele voorraad tonen. Je kan de winkel redelijk uitgebreid inrichten. Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld een overzicht te maken per merk, voorraadmodellen of occasions.  Je kan je voorraad ordenen en de bezoeker laten kiezen voor een categorie die bij hem of haar past. Maak bijvoorbeeld onderscheid tussen verschillende merken of maak een verzameling van modellen op basis van carrosserie of brandstof. Benieuwd hoe een Facebook Winkel eruit ziet? Voor Bochane mochten we een Facebook Winkel inrichten, bekijk hieronder het resultaat. 

 

Voordelen van een Facebook Winkel 

Extra online zichtbaarheid is uiteraard nooit verkeerd. Met een winkel breid je jouw online showroom ook nog eens eenvoudig uit. Naast dat het een gratis functie is, kent de Facebook Winkel nog meer voordelen:

☑️   Bepaal zelf de structuur van je winkel; sorteer op merk, voorraadmodellen of occasions.

☑️   Bereik meer mobiele Facebook-gebruikers; als je via de mobiele versie op een bedrijfspagina komt zal de Facebook Winkel direct bovenaan verschijnen.

☑️   Voeg onbeperkt vooraadmodellen of occasions toe; er zit geen limiet op het aantal producten dat je kan toevoegen.

☑️   Extra bereik door automatische plaatsing op Marketplace; voeg modellen toe in je winkel en deze worden ook geplaatst in Facebook Marketplace.  

 

Dit heb je nodig voor het inrichten van de Facebook Winkel 

Voordat je kan beginnen met het inrichten van je Facebook Winkel heb je uiteraard een Facebook-bedrijfspagina nodig. Daarnaast is het ook van belang dat je goede (vierkante) productfoto’s hebt het liefst met een resolutie van 1024 x 1024 of hoger. Eigenlijk heb je weinig nodig om je online showroom uit te breiden, dus waar wacht je nog op?

 

Deel je voorraad en betaal online!

Wil je ook realtime voorraad op je Facebook-bedrijfspagina tonen? Facebook maakt het mogelijk om een voorraad feed toe te voegen. Je voorraad wordt hiermee elk uur bijgewerkt en is je aanbod altijd up-to-date!vMaar we kunnen nog een stap verder. Met de Online Verkopen Module kan je doelgroep vervolgens de gewenste auto ook direct online betalen! Makkelijker kan je het je doelgroep niet maken. 

 

Binnenkort: de Instagram Winkel

De Facebook Winkel is ook direct een startpunt voor Instagram Shopping. Hierover binnenkort meer. Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. 

 

 

Benieuwd hoe jij je Facebook Winkel het beste kan inrichten?

Ik denk graag met je mee!

  • Dianne van der Veen

    Dianne van der Veen

    Projectmanager

    Mail mij

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Dealertalk
Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer