Laat het vakantiegeld jouw kant oprollen

Hoe vakantiegeld begon met rollen

Wist je dat we ons vakantiegeld te danken hebben aan stakende loodgieters en bouwvakkers uit de jaren 20? Zij hebben gepleit voor betaald vakantieverlof en zo ontstond het nieuwe fenomeen vakantiegeld.  Met dit feitje kun je nog eens indruk maken op je collega’s! Vakantiedagen opnemen is één maar om ook iets kunnen doen tijdens de vakantie is er eigenlijk extra geld nodig. Pas in de jaren 60 werd vakantiegeld toegevoegd als extra bijdrage, vaak 8% van het bruto loon. Vakantiegeld wordt meestal eind mei gestort, om te stimuleren dat het bedrag aan vakantie wordt besteed. 

 

Welke bestemming heeft ons vakantiegeld?

Nu de kans klein is dat een uitgebreide vakantie naar het buitenland er dit jaar in zit, is de grote vraag: waar besteden we dit jaar ons vakantiegeld aan? Het vakantiegeld wordt niet altijd aan vakantie besteed, ook voor corona was dat al het geval. Uit het onderzoek van Nibud (2017) bleek dat minder dan de helft van de Nederlanders zijn vakantiegeld uitgeeft aan vakantie. 1 op de 5 Nederlanders gebruikt het spaargeld om te sparen. Voor een nieuwe auto bijvoorbeeld? Geld moet tenslotte blijven rollen…

 

 

Op vakantie in eigen land blijft populair

Uit onderzoek van Booking.com (2020)  is gebleken dat lokaal reizen een blijvende en belangrijke trend is geworden. Het is ook nog eens makkelijker en duurzamer! Maar liefst 40% geeft aan dat zij een nieuwe bestemming willen ontdekken in het thuisland of bestemming dichtbij. De verwachting is dat roadtrips opnieuw gaan opleven. Men wil vergeten plekken herontdekken en lokale bedrijven en gemeenschappen ondersteunen

 

Bestemming bereikt! 

En hier kom jij in beeld! Zorgeloos op vakantie in eigen land of op roadtrip is uiteraard niet mogelijk zonder een goed onderhouden auto. Jij bent de eerste stop waar jouw doelgroep heen gaat. Zet een onderhoudsbeurt of airco check eens in het zonnetje. De verwachting is dat er meer aandacht besteed gaat worden aan een goed onderhouden auto. Haak hier vooral op in en zorg dat je doelgroep jouw bestemming bereikt, zodat het geld direct jouw kant op rolt. Wij denken uiteraard graag met je mee! 

 

Mijn rol bij dtc media: Blogger

DTC Media Online
DTC Media Online

Doetinchem

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat!
Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat!

Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat! Campagnes rondom bedrijfswagens, of je nou online bent, tv kijkt of radio luistert, ze vliegen je momenteel om…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De splinternieuwe showroom van Harrie Arendsen
De splinternieuwe showroom van Harrie Arendsen

Deze maand bestaat de Motivatie op Maandag maar liefst een jaar en dat willen we vieren! Daarom blikken we met onze klanten terug op de…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Dealertalk
Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer