Starten met een nieuwe baan tijdens Corona

Maak kennis met Orlando

We werken (bijna) allemaal vanuit huis en zien en spreken elkaar nauwelijks nog ‘live’. Dat is voor niemand ideaal, maar al helemaal niet als je in deze omstandigheden start bij een nieuwe werkgever! Orlando Menke begon enkele weken geleden bij DTC Media Online in de rol van Product Owner, we vroegen hem hoe hij het ervaren heeft om juist nu te starten.

Orlando, welkom! Vertel eens, hoe heb je het solliciteren ervaren in deze periode?

Ik ben door een recruitmentbureau aan DTC Media Online voorgesteld, waarna al snel het eerste gesprek kon plaatsvinden. Wat ik heel leuk vond is dat het meer voelde als een sparringsessie, dan als een traditioneel vraag-antwoord gesprek. Tuurlijk kwamen er de geijkte vragen voorbij, maar daarnaast hebben we volop ideeën en suggesties met elkaar gedeeld. Heel ontspannen en inspirerend dus!

Kat in ‘t bakkie dus…

Nou… toch was ik na het eerste gesprek nog niet helemaal overtuigd. Dit had met name te maken met mijn wensen voor de toekomst en of mijn rol binnen het bedrijf daar op lange termijn bij zou passen. In een tweede gesprek kreeg ik ruim de tijd om deze overwegingen te bespreken. Dit hielp enorm. De functie, de cultuur, de openheid en de werkprocessen werden tijdens dit gesprek nog eens verduidelijkt en na afloop had ik het gevoel dat ik hier mijn ei prima in kwijt kan.

Leuk! En daar ben je dan… Wat wordt jouw rol precies?

Bij DTC Media Online ben ik werkzaam in de rol van Product Owner. In deze functie sla ik een brug tussen de klanten, de afdeling Tech & Data en het ontwikkelteam. Daarnaast krijg ik de mogelijkheid om mijn kennis van het Scrum framework binnen het team te introduceren. Dit in de vorm van interne software en proces optimalisaties. Op de lange termijn hoop ik mijn kennis en vaardigheden verder uit te breiden door een Scrum certificaat te behalen en me uiteraard in mijn vak te kunnen blijven ontwikkelen. Daar is bij DTC Media Online gelukkig genoeg ruimte voor.

En toen was het tijd voor je eerste werkdag, hoe heb je dat ervaren?

Mijn eerste indruk was erg positief! Ik heb me direct goed kunnen mengen tussen mijn collega’s, ondanks dat we ons nu niet allemaal op één locatie bevinden. Zowel online als face-to-face. Al direct in de eerste week heb ik veel mensen gesproken. Omdat we in een groot pand werken, is het bij DTC Media Online heel goed mogelijk om met een select groepje mensen 100% coronaproof op kantoor aanwezig te zijn. Dat is in sommige situaties, en zeker als je net begint, heel erg fijn. De meesten heb ik tot nu toe echter via het scherm gesproken.

Hoe zag je inwerkproces eruit?

De eerste periode was het vooral een kwestie van inlezen, uitvragen en herhalen. In de tweede week kwamen hier al wat klantvragen bij en kon ik op een rustig tempo één en ander uitzoeken en naar me toe trekken. Wat leuk was, is dat ik ook al direct aan de slag kon met een eigen optimalisatie project. De volgende stap is de klantoverdracht, mijn collega’s introduceren me bij de contactpersonen en vanaf daar pak ik het steeds meer zelf op.

Heb je een beetje een indruk kunnen krijgen van de organisatie?

Ik heb veel collega’s! Namen, gezichten en functies zijn gelukkig makkelijk te vinden op onze website. Wat mij wel direct opviel, was dat collega’s er in het echt nóg leuker uitzien 😉  De sfeer en ontvangst heb ik als bijzonder warm en prettig ervaren. Mensen willen je écht leren kennen, luisteren naar je en vragen door. Een in vele opzichten unieke omgeving om in te werken!

Heb je tips voor anderen die binnenkort beginnen aan een nieuwe baan?

Ervaar het! Wees proactief en pak aan wat je aanpakken kan! Zeker als je niet de hele dag naast elkaar zit, is communicatie en eigen initiatief heel erg belangrijk. Probeer dus duidelijk te zijn over wat je wilt, kan en misschien nog niet kan. Maar maak er bovenal een feestje van 😉

Wie is Orlando:

Mijn naam is Orlando Menke, getrouwd, vader van twee kinderen en woonachtig in het mooie Huissen. Als creatief besteed ik mijn vrije tijd aan illustreren (en sinds kort aan animatie), het schrijven van muziek op mijn Les Paul en ben ik gestaag C# aan het leren. Mijn entertainment wordt vooral gevoed door Marvel, DC en games. Ik ben een encyclopedie voor gekke weetjes en sta ik graag in de keuken om lekkere maaltijden of hapjes voor mijn gezin en (schoon)familie te maken. Ik loop daarnaast hard, beoefen Roller Derby en wil zodra het weer kan gaan boulderen.

Tijdens mijn loopbaan heb ik onder andere gewerkt als accountmanager, business consultant/functioneel beheerder, scrum master en product owner. Met deze kennis en ervaring kom ik bij DTC Media Online het Tech & Data team versterken als Product Owner!

Wil je net als Orlando ook bij ons beginnen? Bekijk direct onze vacatures! 

Mijn rol bij dtc media: Content Marketeer

Nikky van Veen
Nikky van Veen

Doetinchem

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Dealertalk
Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer