Nóg beter targeten met Google's Customer Match functie

Aandacht voor privacy

Er ligt tegenwoordig een enorm vergrootglas op privacy en (het eigenaarschap van) persoonlijke data. Wij volgen deze ontwikkelingen op de voet en zullen op korte termijn verder inzoomen op het verdwijnen van de third-party cookie, wat de gevolgen zijn op de korte termijn en wat je kan doen om de negatieve impact op lange termijn zo klein mogelijk te houden.

 

First-party data first

Vooruitlopend op de ontwikkelingen in het landschap van (online) advertising zien we dat first-party data steeds belangrijker gaat worden. Dit zijn onder andere persoonsgegevens die je als bedrijf verzamelt in je CRM, Lead Management en Dealer Management systeem. Het centraliseren van deze data zal steeds belangrijker worden. Als dit bij jou nog geen prioriteit is, maak er dan zeker een prioriteit van! Want één ding is zeker. Het is tijd om goed na te gaan denken over een first-party data strategie.

 

Future-proof communicatie

Een meer relevante boodschap versturen naar je klant of prospect: first-party data speelt essentiële rol hierin. Hoe meer informatie je als bedrijf tot je beschikking hebt, des te persoonlijker de communicatie. Het inzetten van Marketing Automation is een enorm goed voorbeeld van sturen op échte 1-op-1 communicatie. Een ander goed voorbeeld van hoe je meer uit je eigen klantenbestand kan halen is Google’s Customer Match.

 

It’s a match!

Met Customer Match kun je jouw klanten matchen en daarmee relevanter adverteren binnen de platformen van Google. Deze match kan gemaakt worden door klanten handmatig te uploaden in de omgeving van Google, uiteraard is dit ook te automatiseren. Vervolgens kan Google klanten matchen op e-mailadres en telefoonnummer. Er is onlangs zelfs een nieuwe feature uitgerold waarmee je binnen Google Ads direct kan zien hoe hoog het percentage matches is. Handig!

 

Wat kan je met de data van Customer Match?

Leuk, it’s a match! Maar wat kun je dan met de data? Je kunt bijvoorbeeld personen uitsluiten die als een lead uit een campagne naar voren zijn gekomen om kosten te besparen. En méér:

✅  Upsellen bij bestaande klanten
✅  Heractiveren van passieve klanten
✅  Ondersteunen van e-mailcampagnes
✅  Zoeken naar gebruikers die op bestaande klanten lijken
✅  Uitsluiten van klanten die net een auto hebben gekocht

Daag ons uit!

Wil je sparren over data (en onze oplossingen) of aan de slag met Customer Match? Neem dan gerust contact met ons op!

Mijn rol bij dtc media: Blogger

DTC Media Online
DTC Media Online

Doetinchem

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat!
Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat!

Bedrijfswagen rijders bereiken? Zó doe je dat! Campagnes rondom bedrijfswagens, of je nou online bent, tv kijkt of radio luistert, ze vliegen je momenteel om…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De splinternieuwe showroom van Harrie Arendsen
De splinternieuwe showroom van Harrie Arendsen

Deze maand bestaat de Motivatie op Maandag maar liefst een jaar en dat willen we vieren! Daarom blikken we met onze klanten terug op de…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Dealertalk
Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer