Shinen op social media

Elk autobedrijf kan shinen op social media

Stories, poll stickers, hashtags en meer; Hoe zorg je dat jouw autobedrijf echt opvalt op social media? Vallen de resultaten tegen en is de betrokkenheid van je volgers laag? In deze blog vind je een paar praktische social media tips die je meteen kunt toepassen. Na het lezen van deze blog kan jouw autobedrijf dus écht gaan shinen op social media! 

 

Vertel je verhaal via stories

📚 Bijna alle social media platforms werken met Stories. Dit zijn afbeeldingen en/of video’s die 24 uur lang zichtbaar zijn bovenaan de tijdlijn; een super prominente plek dus! Je kan een reeks aan afbeeldingen of filmpjes plaatsen om een verhaal te vertellen, maar je kan het ook houden bij maar één filmpje of beeld. Ook leuk: In Stories kan je werken met poll stickers en creëer je interactie met je publiek!

🏆 Wist je dat Stories steeds meer aan populariteit winnen? Dit format van tijdelijke posts doet het zo goed, dat de grote social media platforms voorspellen dat dit de toekomst is van social media. 

 

Opvallen op LinkedIn

Meer bereik met je LinkedIn posts? Maak dan eens een slideshow om de aandacht van je lezers te trekken en vast te houden. Deze slideshow-posts zorgen voor meer bereik en engagement dan andere formats.

 

 

👉 Weet je wat trouwens niet zo goed werkt op LinkedIn? Posts met een link naar een externe website. LinkedIn houdt graag de bezoekers op het eigen platform en het algoritme geeft daarom minder voorkeur aan posts met links naar een andere website. Wil je toch heel graag een link toevoegen? Zet hem dan eens in de comments en kijk wat dit je oplevert aan bereik. Het blijft wel altijd een afweging. Je kan namelijk ook klikken verliezen, omdat mensen niet altijd naar de comments kijken. De enige manier om optimale resultaten te behalen? Gewoon gaan experimenteren en kijken wat beter werkt bij jouw publiek!

 

Het geheim van een goede #hashtag

Hashtags kunnen het bereik en engagement van je post vergroten, maar dan moet je ze wel goed inzetten! Vraag jezelf af op welke keywords jouw bericht gevonden moet worden en wat het bereik is van deze hashtags. 

💡Je hebt branded hashtags, hashtags met een klein of groot bereik en community hashtags. Met een branded hashtag zorg je ervoor dat je bedrijf snel vindbaar is: #DTCMediaOnline. Hashtags met een groot bereik (zoals #marketing) kunnen handig zijn, maar je post zal niet zo snel opvallen. Je bent namelijk niet de enige die praat over marketing. Hashtags met een klein bereik kunnen juist heel relevant zijn, omdat je sneller bovenaan de zoekopdracht komt. Is jouw post vooral interessant voor een bepaalde groep mensen? Gebruik dan een community hashtag. Deze is vaak wat meer branche-gerelateerd, denk aan #socialmedia, #seo en #Instagram. 

 

 

Tegen wie praat je eigenlijk?

💁 Goede content gaat niet alleen om het creatief verpakken van wat je wil vertellen. De content zelf moet echt relevant zijn. Zorg ervoor dat je weet wat je doet en waarom je het doet. Het bedenken en creëren van content is tijdrovend en het is frustrerend als je er dan niet de verwachte resultaten uithaalt. Verdiep je dus in wie je wil aanspreken. Op welke social media kanalen zijn zij actief, op welke momenten en waarom? Welke informatie zouden zij van je willen zien? Vergeet niet dat iedereen uiteindelijk vooral geïnteresseerd is in zijn/haar eigen problemen en behoeften. Wat jij als bedrijf communiceert, moet hier een antwoord op zijn. 

 

Ben je een bedrijf of een persoon?

Vooral in de B2B markt zie je vaak een gebrek aan persoonlijkheid en echte mensen op social media. Wil je echt vertrouwen creëren, laat dan zien wie de mensen zijn achter het bedrijf of merk (en een selfie mag best op zijn tijd!) en niet alleen het bedrijf zelf. Welke content vind jij geloofwaardiger? De post uit voorbeeld 1 of 2? 👇

 

 

Succes met het shinen op social media!

Na het lezen van deze blog, weet je dat je meer bereik kunt realiseren op social media met:

  • de inzet van Instagram en Facebook stories en sticker polls voor meer interactie
  • een slideshow op LinkedIn
  • het weglaten van links naar externe webpagina’s op LinkedIn
  • het toevoegen van zorgvuldig gekozen hashtags
  • het leren kennen van je doelgroep
  • een persoonlijkere content-aanpak

 

Natuurlijk zijn er nog veel meer aspecten die invloed kunnen hebben op het bereik en engagement van jouw social media posts. Zorg bijvoorbeeld voor een heldere strategie. Meer weten over hoe we je kunnen helpen om jouw social media doelen te bereiken? Neem gerust contact op!

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer