Steek Gaabs een hart onder de riem

Doetinchemse ondernemers hebben momenteel, net als ondernemers in de rest van Nederland, te maken met een sterke afname van het aantal bezoekers in hun winkel of horecagelegenheid. Voor Gabi Hunter, eigenaresse van bakwinkel Gaabs, zorgt dit voor spannende tijden. 

Gaabs is al sinds 2012 een begrip in Doetinchem. Op menig (kinder-) feest of huwelijk wordt een prachtige taart aangesneden die door Gabi of één van haar collega’s is gemaakt. Daarnaast is Gaabs met haar stichting Komt voor de Bakker, al vanaf de start een plek waar mensen een dagbesteding kunnen vinden of onder begeleiding kunnen reïntegreren. En met succes! 

Maar nu heeft ze haar deuren moeten sluiten. Ze wil de gezondheidsrisico’s voor haar collega’s zoveel mogelijk beperken. Bestellingen voor feesten en huwelijken gaan niet meer door en ook het aantal bezoekers in haar winkel is te laag om de deuren nog open te kunnen houden. Voor Gabi kon de timing niet slechter. Deze maand verhuisde ze naar de Heezenstraat in het centrum van Doetinchem. Een locatie met veel meer capaciteit en ruimte om mensen goed te kunnen begeleiden. Maar die ruimte staat er nu, slechts 1 week na de opening, verlaten bij. 

Gelukkig is Gabi een aanpakker. Samen met collega-ondernemers Rolf Winters (Met Gezond Boeren Verstand), Maarten van Leeuwen, Robby Welling (Stadscafé Simons) en Niek Mares (Binnenstad Bedrijf Doetinchem) richtte ze het online platform Kooplokaal Doetinchem op. Kooplokaal Doetinchem is een gratis platform waar lokale ondernemers hun producten kunnen aanbieden, om ze vervolgens bij de consument aan huis te bezorgen. Onder andere Antons Biergarten, Gringo’s, Micha’s Boulangerie, de Tondeldoos, de Beautyfabriek en natuurlijk ook Gaabs zelf, nemen deel aan dit initiatief. De consument blijkt de digitale weg naar hun vertrouwde adressen gelukkig steeds meer te vinden. Met name de horeca doet goede zaken en hoopt dit zo lang als nodig vast te kunnen houden. 

Voor Gaabs is die omzet ook broodnodig. Ze weigert stil te zitten en te wachten wat de door het kabinet aangekondigde noodmaatregelen voor haar gaan betekenen. Zelfs door vrienden en bekenden wordt er hard gewerkt aan het voortbestaan van de bakwinkel en de stichting. Een inzamelingsactie werd op touw gezet, en van het opgehaalde bedrag werden bij Gaabs bijzondere cupcakes besteld. Bedoeld om niet alleen Gabi, maar ook de patiënten en het zorgpersoneel van het Slingeland Ziekenhuis een hart onder de riem te steken. 

Wij denken dat in deze tijd wel meer mensen een hart onder de riem kunnen gebruiken. Verras iemand in je omgeving met #gaabscupcakes. Bestel ze via kooplokaaldoetinchem.nl en steun hiermee tegelijkertijd Gabi en haar prachtige stichting.

 

Gabi Hunter

Gerelateerde blogs

4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog
Door-to-door: ga ervoor!
Door-to-door: ga ervoor!

Door-to-door: ga ervoor! Huis-aan-huis verspreiding is een aloude en beproefde methode om informatie in één keer met een grote doelgroep te delen. Is deze werkwijze…

Lees deze blog
DTC Media Online officieel Goldpartner van Datatrics
DTC Media Online officieel Goldpartner van Datatrics

DTC Media Online is officieel Datatrics Gold Partner! Datatrics is een Customer Data Platform (CDP) dat webshops en websites in staat stelt om de online…

Lees deze blog
DTC Media Online zet in samenwerking met Adcalls dynamische call tracking in
DTC Media Online zet in samenwerking met Adcalls dynamische call tracking in

Wat doet Adcalls? Veel bedrijven meten alleen webconversies, terwijl klanten ook vaak telefonisch converteren. Zeker wanneer de order groot, complex of urgent is. Adcalls koppelt…

Lees deze blog
DTC Media zet zich in voor stichting Present
DTC Media zet zich in voor stichting Present

Het hele jaar door waarderen wij de fijne samenwerking met onze klanten en relaties enorm. In de laatste maand van het jaar, in het kader…

Lees deze blog
Genereer extra leads met dynamische automotive leadcampagnes via Facebook
Genereer extra leads met dynamische automotive leadcampagnes via Facebook

Genereer extra leads met dynamische leadcampagnes via Facebook 7,6 miljoen Nederlanders scrollen dagelijks door hun Facebook-tijdlijn heen. Dit maakt Facebook één van de belangrijkste marketingkanalen,…

Lees deze blog
Google Update, word Page Experience Proof
Google Update, word Page Experience Proof

Gebruikerservaring speelt al enige tijd een rol in SEO, maar vanaf 2021 wordt het belangrijker dan ooit. Google heeft een nieuw algoritme update aangekondigd: de…

Lees deze blog
Haal jij het maximale uit Google My Business?
Haal jij het maximale uit Google My Business?

Google My Business is een belangrijke gratis SEO tool die, indien optimaal ingezet, voor een betere vindbaarheid binnen Google zorgt. Eigenlijk is het niet meer…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer