Super Bowl weekend, wie spot de nieuwe Porsche?

Komend weekend vindt in Miami de 54e editie van de Super Bowl plaats. Dat is natuurlijk, in principe, een sportevenement. De finale tussen de winnaars van de American Football Conference en de National Football Conference. De twee competities zijn verenigd onder de National Football League, die dan weer de Super Bowl organiseert. Tot zover de sportieve invulling. Want het draait uiteraard allemaal om eten, drinken, de (halftime) show, en…. de commercials! Want wauw, voor marketeers is dit hét evenement om je vingers bij af te likken. 

In de VS wordt het beschouwd als een (weliswaar niet officiële) nationale feestdag. Inclusief bijbehorend uitgavenpatroon. Bovendien is de Super Bowl het best bekeken televisieprogramma van het jaar in de Verenigde staten én is het, met meer dan 100 miljoen kijkers, samen met de UEFA Champions League finale het best bekeken sportevenement ter wereld. Wat een beetje marketeer hier eigenlijk leest is, exposure! Zo ook de grote automerken. 

GMC maakt van de gelegenheid gebruik om hun elektrische hummer te introduceren bij het grote publiek. Genesis laat John Legend en Chrissy Teigen hun nieuwe SUV aanprijzen. Audi zet actrice Maisie Williams om de E-tron Sportback onder de aandacht te brengen en Porsche maakt een fantastisch(!) Super Bowl debuut met een commercial opgenomen in onder andere het Porsche museum in Stuttgart. (Tip voor de oplettende kijker, ergens in het filmpje is een unreleased model te zien)

Onder andere Kia en Hyundai zullen ook diep in hun buidel tasten voor een zwaarbevochten plekje in één van de reclameblokken. Heel diep, want een commercial van 30 seconden kost maar liefst 5.6 miljoen dollar! En toch zijn er om en de nabij de 50 ‘time slots’ van meestal 30 seconden (soms langer) verkocht. Want als (auto)merk wil je hier bij horen. Het is emotie, nationaal erfgoed, dé kans om een plekje in het hart van de kijker te veroveren. Het is de Super Bowl. Het is marketing!

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer