Ik ga op vakantie en neem mee...

Geef een boost aan je aftersales

We staan allemaal (al een tijdje) te popelen om op vakantie te gaan. En we zoeken massaal naar een maner om er toch even lekker tussenuit te kunnen. Gelukkig is ons eigen land rijk aan mooie bestemmingen. In 2020 ging maar liefst de helft van de Nederlanders dan ook op vakantie binnen de landsgrenzen, tegenover 38% in 2019. Het overgrote deel pakte hiervoor de auto. Dit jaar zal deze trend zich naar alle waarschijnlijkheid voortzetten. Vergeet daarom niet om aandacht te besteden aan veilig reizen met de auto in de zomer. Want ook in eigen land wil je veilig van A naar B reizen. 

 

Zomer, check!

Ook het zoekvolume op de term ‘APK’ lag in 2020 opvallend hoger dan in 2019. Zoekopdrachten die te maken hebben met het onderhouden van een auto beginnen normaal gesproken vanaf mei toe te nemen. Met een piek in juni en juli. In 2020 startte deze piek echter later en liep door tot diep in augustus. Ook komend jaar verwachten we dat men gedurende de gehele zomer meer aandacht zal besteden aan het goed onderhouden van de auto. Haak hier dus vooral op in!

 

Geef een boost aan je aftersales

Geef eenvoudig een boost aan je aftersales met de slimme ‘veilig op vakantie’ inhaker. Probeer hierbij te investeren in de lange termijn: bekijk je after-sales proces door ogen van de consument en creëer een gebruiksvriendelijk en vloeiend proces. Lees bijvoorbeeld over de maatwerk werkplaatsplanner oplossing van Motorhuis. En als die werkplaatsplanning dan lekker volloopt, zorg dan dat je de aanloop goed verspreid en stel in de mailing bijvoorbeeld een datum en tijdstip voor per ontvanger, die ze enkel nog hoeven te bevestigen. Inspiratie nodig?

 

 

 

 

Waan je even helemaal in Italië of Frankrijk  

Wil je je klanten toch even dat mediterrane gevoel meegeven? Neem ze dan mee in een online ervaring door de aandacht te vestigen op je voorraad aan Italiaanse modellen of de nieuwste Franse Renault auto’s. Laat ze wegdromen bij azuurblauwe zeeën en zwoele zomeravonden. Tover je online en fysieke showroom om naar een zomers oord. De klant hoeft niet ver te reizen om zich toch even in het buitenland te wanen.

En vergeet niet om jouw social media in te zetten om een vakantiegevoel te creëren. Geef ze bijvoorbeeld tips voor een goed onderhouden auto of maak een korte checklist zodat je doelgroep zorgeloos op vakantie kan. Bekijk hieronder het voorbeeld voor jouw Instagram Story! 

 

 

Ben je geïnspireerd of heb je een eigen idee?

Wij denken graag met je mee en staan voor je klaar! Wil je direct aan de slag? Neem dan contact met mij op.

  • Dianne van der Veen

    Dianne van der Veen

    Projectmanager

    Mail mij

Gerelateerde blogs

💛 Valentijn
💛 Valentijn

De dag van de liefde Nog 20 nachtjes slapen tot de dag van de liefde, Valentijnsdag. Wij kunnen niet wachten natuurlijk, en hebben PostNL al…

Lees deze blog
4 online kansen voor de automotive sector
4 online kansen voor de automotive sector

De eerste week dat Nederland massaal thuis bleef, leert ons veel over het veranderende online (koop)gedrag. Ook vanuit China, waar men al sinds januari binnen…

Lees deze blog
7 social media-trends in automotive marketing
7 social media-trends in automotive marketing

7 social media tips voor automotive marketing Voor autodealers is de inzet van social media nu belangrijker dan ooit. Consumenten gebruiken social media volop bij…

Lees deze blog
Aan de slag met video en voice-over
Aan de slag met video en voice-over

Wist je dat 75% van de autokopers gedurende het aankoopproces in aanraking komt met video? Videocontent wordt steeds toegankelijker en in toenemende mate ingezet. Met…

Lees deze blog
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet
Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet

Benut de kracht van de combinatie crossmediale inzet, voor het beste resultaat Zet je vaak advertenties in en doe je dat eigenlijk op de automatische…

Lees deze blog
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair
Black Friday ook binnen de automotive zeer populair

Black Friday ook binnen de automotive zeer populair Black Friday wordt ook binnen de automotive de laatste jaren steeds populairder. Zo zijn wij in november…

Lees deze blog
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken
CDK en DTC Media Online gaan samenwerken

We zijn officieel partner geworden van CDK Global, de leverancier van dealer management systemen (DMS) zoals Autoline en EVA. Met deze samenwerking zetten wij een…

Lees deze blog
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?
Dag van de Privacy, klaar om ‘m te vieren?

Vandaag, op 28 januari, is het de Europese Dag van de Privacy. Hoewel het pas sinds 2007 een officiële dag is, werd in 1981 op…

Lees deze blog
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020
De 10 Nederlandse online automotive zoektrends van 2020

Het online zoekgedrag van de consument leert ons veel over de huidige interesses van onze klanten en is tevens een goede graadmeter voor wat de…

Lees deze blog
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland
De croissant opstelling van DS Automobiles Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt…

Lees deze blog
De Online Showroom Planner
De Online Showroom Planner

Plan je afspraken 100% conform het corona protocol De Online Showroom Planner. Een slimme tool die het voor je klanten mogelijk maakt om eenvoudig en…

Lees deze blog
De veranderende koopintenties in de automotive branche
De veranderende koopintenties in de automotive branche

Vorige week publiceerden wij een blog over de 4 online kansen binnen de automotive branche. Heb je hem gemist? Lees de blog dan hier terug.…

Lees deze blog
Dealertalk
Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we…

Lees deze blog
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?
Direct Mailing met externe adresselectie… Mag het nog?

Direct mailing met externe adresselectie… Mag het nog? Wij stellen je graag gerust: het mag. Ook na de komst van de nieuwe privacywet is het…

Lees deze blog
Door de ogen van de klant #1
Door de ogen van de klant #1

Wij spraken met Mariëtte van den Berg van Motorhuis. Ze is de ‘last woman standing’ op de marketingafdeling, is verantwoordelijk voor zes merken en houdt…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer