Wat is jouw Corporate Story?

Ontdek het tijdens een Corporate Story-Sessie...

DTC Media Online helpt je om jouw Corporate Story helder te formuleren door middel van een Corporate Story-Sessie. In een sessie om tot een krachtige Corporate Story te komen, zoeken we samen naar o.a. het onderscheidend vermogen van jouw autobedrijf. Deze checklist helpt je om je alvast goed voor te bereiden!

  1. Schrijf je visie en missie (nog) eens goed op
    De visie en missie worden vaak met elkaar verward en door elkaar heen gebruikt. Laten we dus beginnen met een kleine verduidelijking; een missie omschrijft het bestaansrecht van jouw autobedrijf. Wie ben je? Waar sta je voor? Jouw identiteit en kernwaarden komen hierin naar voren. Een visie gaat over de droom, het toekomstbeeld. Wat wil je bereiken? Het gaat om de stip op de horizon, die jou en je medewerkers inspireert en klanten aanspreekt. 
  2. Zijn je kernwaarden duidelijk (ook bij medewerkers)?
    Dit is meteen een interessante oefening om te kijken of wat jij vindt, ook echt zo is. Beschrijf je autobedrijf in kernwoorden. Zorg hierbij wel echt voor kernwoorden die onderscheidend zijn (‘kwaliteit’ en ‘service’ vallen dus echt af) en die het karakter en identiteit van het bedrijf omvatten. Vraag ook een aantal medewerkers en goede klanten hetzelfde te doen. Komt dit overeen met wat je dacht? En zo niet, waar zitten de ‘gaten’?
  3. Schrijf op waar jullie goed in zijn
    Waar ligt jullie kracht? Dit is natuurlijk een belangrijk fundament voor je corporate story! En waar zijn jullie minder goed in? Wees eerlijk tegen jezelf. Een goede bedrijfsstrategie betekent keuzes maken. Je hoeft niet overal goed in te zijn!
  4. Wat beloof je je klant? En wat beloof je je medewerkers?
    Yep, belofte maakt schuld. Maar doe je wat je zegt en zeg je wat je doet? Dat geeft klanten en medewerkers vertrouwen! Beloof je dat iedereen welkom is in de showroom? Zorg dan ook dat mensen zich écht welkom voelen. Maak er je persoonlijke missie van om de namen van je klanten te kennen en iedereen een kop koffie aan te bieden. Bewijs dan wat je zegt!

Met deze checklist ben je helemaal voorbereid op de Corporate Story-Sessie van DTC Media Online. Benieuwd waarom het ook voor jou echt tijd is voor een Corporate Story? Neem gerust contact met ons op!

Mijn rol bij dtc media: Content Marketeer

Kirsten Brandt
Kirsten Brandt

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer