Wij kijken vooruit: reclame campagnes in 2021

Reclamecampagnes, een belangrijk en effectief middel om een groot publiek mee te bereiken én te activeren. Het zijn campagnes die je sterke always-on marketinglaag voor een (kortere) periode kunnen aanvullen. Bijvoorbeeld met als doel een specifieke actie te communiceren, of de consument een activerend zetje in de goede richting te geven.

Op het gebied van online marketing vinden momenteel allerlei gave ontwikkelingen plaats, waaronder het steeds breder inzetten van Marketing Automation en de mogelijkheden die datagedreven marketing ons bieden. Maar ook in de wereld van de reclame zijn er interessante trends waarneembaar, waar in 2021 op ingespeeld kan worden.


Korte termijn

Het begin van 2021 zal, evenals de afgelopen periode, op zijn zachtst gezegd bijzonder zijn. Reclame uitingen zullen nog steeds coronaproof moeten zijn. Dit brengt beperkingen, maar zeker ook kansen met zich mee. We zetten een aantal mogelijke reclame activiteiten voor je op een rij:

Voorraad adverteren
Nu is een goed moment om je online voorraad, vindbaarheid en promotie onder de loep te nemen.

Private Lease
De voordelen van Private Lease sluiten nu, misschien wel beter dan ooit, aan bij de consumentenbehoefte. Zorgeloos rijden, flexibiliteit bij veranderingen en een nieuwe auto voor een vast bedrag per maand. Wil je je klant een concreet aanbod doen, waarbij ze direct kunnen zien hoeveel ze per maand besparen? Zet dan evenals Opel en Auto Versteeg Buurman de Maandprijsvergelijker in.
(klik op de links en bekijk de cases)

Elektrische auto’s
Indien reeds op kenteken, nog met 8% bijtelling en direct uit voorraad te rijden. De zakelijke rijder wordt extra gemotiveerd door dit fiscale voordeel en vergeet de OP=OP urgentie niet, met het einde van de 8% regeling in zicht. Voor veel van onze klanten, waaronder De Waal Autogroep en Auto Hoogenboom, dé reden om elektrisch rijden nog eens extra onder de aandacht te brengen.
(klik op de links en bekijk de cases)

 

 

Vooruitkijken & trends

We proberen, ondanks alles, ook wat verder vooruit te kijken. Er zijn een aantal interessante trends en ontwikkelingen waar je, denken wij, komend jaar rekening mee zou moeten houden. We zetten ook dit voor je op een rijtje.

Betrokken klanten dankzij het gebruik van interactieve elementen
• Interactie door middel van een stelling, poll of vraag (bijvoorbeeld via social kanalen).
• Interactie door middel van een winactie, waaraan iemand met voor iedereen toegankelijke informatie kan bijdragen.
• Interactie door een interactieve tool in je website, bijvoorbeeld onze tool waarin je de actieradius van een (elektrische) auto visualiseert.
• De funfactor in een campagne.

Slim omgaan met locatie informatie en gebruik van geofencing
• De plekken die je bezoekt zeggen veel over jou als persoon.
• Targeting op basis van (woon)locatie gebeurt al standaard, maar met Geofencing maken we gebruik van location-based marketing waarbij de plek die we targeten iets vertelt over iemand zijn gedrag. Bijvoorbeeld een bepaalde winkel, showroom of evenement.
• Heeft iemand de locatie binnen de virtuele hekken bezocht, dan is retargeting voor langere periode mogelijk door middel van display adverteren.

De consument is zich meer bewust van zijn privacy
• Steeds meer informatie is online vindbaar en mensen zijn meer dan ooit gesteld op hun (online) privacy.
• Gegevens waar je om vraagt moeten relevant zijn, de consument is niet (meer) altijd bereid om dit zomaar te geven. Biedt transparantie en kijk in de campagne extra kritisch naar de informatie die je uitvraagt.
• Doel niet altijd direct op de meest uitgebreide prospectinformatie als harde lead. Door met fases te werken in een campagne kan een soft lead, met bijvoorbeeld alleen een naam en e-mail, prima in een vervolgstadium aangevuld worden met meer informatie. 

Val op met (lokale) content en video
• Zet in op video en start met filmen.
• Klantenbinding door authentieke en gelokaliseerde content. Laat het bedrijf achter het merk of de auto zien en geef een kijkje in de keuken.
• Biedt informatieve content in een online zoektocht, zoals een downloadbaar PDF met eigen productinformatie of een how-to-video. De klant is sneller bereid iets te geven, wanneer hij daar bruikbare informatie voor terugkrijgt.  


Val op!

Online oriëntatie en leadgeneratie zullen, zeker ook onder invloed van corona, blijven toenemen. De consument wordt steeds kritischer en ziet veel online reclame. Opvallen door middel van een sterk aanbod, unieke uitstraling en juiste targeting zijn dan ook van groot belang. Zorg voor een nauwe samenwerking tussen marketing en sales en biedt een passende leadopvolging. En vergeet niet, reclamecampagnes blijven hierin van groot belang!

VAN START MET JOUW MARKETING CAMPAGNE?

Wij helpen je graag in het behalen van meer zichtbaarheid, bereik en leads.

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer