Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel

Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!

Voor Autohaag Zeeuw en Ford Van Bunningen zetten wij vaak grootschalige crossmediale campagnes op. Zo ook de eindejaarscampagne in 2015. De insteek hierbij was als volgt: ‘’Wij houden niet van opscheppen, maar van Bunningen en Autohaag Zeeuw zijn nu eenmaal de goedkoopste Ford, Kia en Renault dealer van Den Haag en omstreken. En deze winter doen wij er nóg een schepje bovenop door het voordeel op te stapelen!’’. Naast extra hoge inruilwaardes en kortingen op verzekering en/of een full servicepakket, kon de consument via een spelement kans maken op mooie prijzen, zoals een ijs- of sneeuwarrangement, goodiebags en zelfs een reischeque t.w.v. € 449,-! Aantrekkelijk voor de consument, en voor Autohaag Zeeuw en Ford van Bunningen een mooie manier om leads te vergaren.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen
Project
Eindejaarscampagne: Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel
Categorie
Crossmediaal
URL
www.autohaagzeeuw.nl
Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!
Autohaag Zeeuw stapelt voordeel. Stapelt u mee? Altijd prijs!

Iris Domhof (Projectmanager)

De campagne voor Ford van Bunningen en Autohaag Zeeuw is cross mediaal ingezet om zo het maximale bereik te genereren. De middelen die ingezet werden zijn o.a.: een uniek campagnebeeld, advertenties, poster/flyer, roll-up banners, ballonnen, ijskrabbers, het spelelement (animatie) op de website, inzet van banners in Google-netwerk + AdWords en Real Time Bidding netwerk (RTB), Facebookcampagne + een extensie naar Instagram en de combinatie van DM/eDM.

Een belangrijk element dat bij deze campagne werd ingezet, is retargeting bij de benadering van prospects. De prospects werden benaderd met diverse middelen, zoals banners/advertenties. Wanneer de prospect geïnteresseerd was en doorklikte, kwam hij/zij op de website met het spelelement, welke uiteraard voorzien werd van een retargeting pixel. Deze pixel zorgde er vervolgens voor dat de prospect 90 dagen lang actief benaderd werd in de retargeting groep. Een goede manier om in het geheugen van de klant te blijven, en de klant te overtuigen terug te keren naar de website en een aanvraag te doen.

Tijdens de actieperiode heeft Autohaag Zeeuw er ook voor gekozen om een reminder e-mail in te stellen bij de Online Taxatie Module. Consumenten die hun taxatie-aanvraag niet afrondden, werden per e-mail  nog eens benaderd om terug te keren naar de module en hun aanvraag te voltooien. Dit resulteerde in een conversiestijging van 3 tot 9%. En meer conversies is exact het doel dat Autohaag Zeeuw en Ford van Bunningen wilden bereiken met deze campagne.


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Online

  • Online Marketing

  • Print

  • Project management

Conclusie

De campagne heeft gelopen in de maanden november-december 2015. Tijdens deze maanden wordt er vanuit de automotive branche massaal ingezet op communicatie om de laatste voorraad voor het nieuwe jaar weg te krijgen. Dit maakt het een lastige periode om als dealer gezien/gehoord te worden. Door het inzetten van deze campagne hebben Autohaag Zeeuw en Ford van Bunningen in totaal 4.944 leads ontvangen, waarvan de helft taxatie-aanvragen betrof. Het doel van het behalen van meer conversie was daarmee zeker behaald! Nu is de zet aan Autohaag Zeeuw om de leads om te zetten in klanten.

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.


(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’
Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’

In januari 2016 zijn wij een landelijke campagne gestart in opdracht van Peugeot Nederland. Het draait daarbij om de Peugeot bedrijfsauto’s. Met als insteek ‘de…

Bekijk deze case
Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne
Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne

52% van de leads uit onze Online Taxatie Module schaft binnen 6 maanden een andere auto aan. Van de mensen die een taxatie in onze…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer