Battle of the SUVs bij DS Store Arnhem

DS 3 CROSSBACK

Battle of the SUVs bij DS Store Arnhem

In het maken van een keuze voor een nieuwe auto wordt er uiteraard veel vergeleken. Het is warrig en met name (een lang) online proces. De consument gaat van top of mind merk awareness naar longlist tot shortlist. Om de DS 3 CROSSBACK op deze shortlist te krijgen, moeten we de concurrentie aangaan met andere SUV’s. Let’s battle!

 

Even voorstellen: de concurrenten

Voordat we met de campagne begonnen hebben we onderzoek gedaan naar drie concurrenten van de DS 3 CROSSBACK: de MINI Countryman, de Audi Q2 en de Volkswagen T-Cross. Met deze campagne lichten we de belangrijkste USP’s van het DS-model uit en bieden we de consument de mogelijkheid de vier modellen en onderlinge verschillen te vergelijken. De consument begrijpt dat DS Store Arnhem, onderdeel van Wassink Autogroep, uiteraard niet de meest objectieve partij is als het aankomt op deze vergelijking. Daarom is er voor gekozen om ook onafhankelijke Automotive bronnen te tonen.

 

Online vergelijken wordt héél makkelijk gemaakt

Zowel in de uitstraling als in online targeting richten we ons op de concurrentiemodellen. Zo zetten we consumenten aan om de vergelijking te maken tussen de concurrentie en de DS 3 CROSSBACK. We zijn gestart met een uniek campagnebeeld, welke doorvertaald wordt naar verschillende online kanalen. In Facebook en Instagram vallen we op met een animatie. In een Lead Ad vragen we eerste, laagdrempelige gegevens van geïnteresseerden. Na het invullen krijg je automatisch toegang tot het PDF bestand. Hierin zijn de belangrijkste verschillen op een rij gezet, zoals: vanafprijzen voor aanschaf en lease, standaarduitrusting en objectieve testreviews.

 

 

De campagne in social media wordt versterkt met een display campagne. In Google wordt deze demografische doelgroep getarget en segmenteren we op basis van gedrag. Zoekt iemand naar relevante zoektermen rondom de concurrentiemodellen en/of bezoeken zij concurrerende websites, dan vallen zij in de display doelgroep. Deze display campagne linkt door de algemene landingspagina waar de PDF gedownload kan worden of direct een afspraak ingepland kan worden om de DS 3 CROSSBACK in de showroom te bewonderen.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Wassink Autogroep
Project
DS 3 CROSSBACK versus concurrenten
Battle of the SUVs bij DS Store Arnhem

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

    DS 3 CROSSBACK als beste uit de test

    Bekijk hieronder de PDF: DS 3 CROSSBACK ALS BESTE UIT DE TEST

    Geïnspireerd geraakt?

    Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

    Dianne van der Veen
    Dianne van der Veen

    Doetinchem
    (0314) 362 009

    Gerelateerde projecten

    Ook interesse in een samenwerking?

    Wij werken samen met o.a.:
    Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer