Bochane Winter Festival

Bochane Winter Festival

In samenwerking met Bochane heeft DTC media online een eindejaarscampagne opgezet genaamd het Winter Festival. Bij deze campagne zijn er allerlei online middelen ingezet zoals een actie- en gepersonaliseerde taxatie e-mail maar ook Facebook en Display advertising. Hiernaast is er voor de website passend beeldmateriaal opgemaakt waarmee we zoveel mogelijk aandacht hebben gegenereerd voor deze tijdelijke actie.  

Benieuwd hoe? Hierbij enkele middelen toegelicht!

Facebook campagne
Facebook hebben we tweeledig opgezet waarbij we met een brede doelgroep zijn begonnen met behulp van een video-advertentie. Vervolgens hebben we de gebruiker o.b.v. interactie meer richting actiematige content gestuurd.

 

Google Display
Door te adverteren in het Google Display Netwerk hebben we relatief snel het bereik van de campagne vergroot. Bij deze campagne hebben we een gecombineerde doelgroepselectie gebruikt met o.a. een remarketing lijst. De campagne heeft mooie resultaten behaald, met voornamelijk veel clicks tegen een goede CPC.

Een actie e-mail & taxatie e-mail op maat
Er zijn 2 verschillende e-mails verstuurd waaronder een actie e-mail naar een grote doelgroep met als doel de Winter Festival acties onder de aandacht te brengen. Daarnaast is er een maatwerk taxatie e-mail verstuurd waarbij onder andere de potentiële inruilwaarde van de klant was ingevoerd. Op deze manier was de boodschap voor de klant nog relevanter en persoonlijker, wat heeft geleid tot een open en click rate ruim boven onze benchmarks en vele taxatie aanvragen die eenvoudig via de Online Taxatie Module gedaan konden worden. Bekijk hieronder een voorbeeld van de taxatie e-mail, waarin we de dealprocedure hebben verwerkt voor directe leadopvolging door de dealer.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Bochane
Project
Winter Festival
Categorie
Online
Bochane Winter Festival
Bochane Winter Festival

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Back-end

  • Front-end

  • Online design

  • Online Marketing

  • Project management

Meer weten?

Neem gerust contact met me op!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Puck van Evert
Puck van Evert

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Branding Campagne Terwolde Renault
Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De elektrische Audi E-tron
De elektrische Audi E-tron

In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichting…

Bekijk deze case
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display

De Jaguar I-PACE is de eerste volledig elektrische SUV van Jaguar. Een model in het hogere segment dat, sinds zijn komst in 2018, de hoogste…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer