Bochane Winter Festival
In samenwerking met Bochane heeft DTC media online een eindejaarscampagne opgezet genaamd het Winter Festival. Bij deze campagne zijn er allerlei online middelen ingezet zoals een actie- en gepersonaliseerde taxatie e-mail maar ook Facebook en Display advertising. Hiernaast is er voor de website passend beeldmateriaal opgemaakt waarmee we zoveel mogelijk aandacht hebben gegenereerd voor deze tijdelijke actie.
Benieuwd hoe? Hierbij enkele middelen toegelicht!
Facebook campagne
Facebook hebben we tweeledig opgezet waarbij we met een brede doelgroep zijn begonnen met behulp van een video-advertentie. Vervolgens hebben we de gebruiker o.b.v. interactie meer richting actiematige content gestuurd.
Google Display
Door te adverteren in het Google Display Netwerk hebben we relatief snel het bereik van de campagne vergroot. Bij deze campagne hebben we een gecombineerde doelgroepselectie gebruikt met o.a. een remarketing lijst. De campagne heeft mooie resultaten behaald, met voornamelijk veel clicks tegen een goede CPC.
Een actie e-mail & taxatie e-mail op maat
Er zijn 2 verschillende e-mails verstuurd waaronder een actie e-mail naar een grote doelgroep met als doel de Winter Festival acties onder de aandacht te brengen. Daarnaast is er een maatwerk taxatie e-mail verstuurd waarbij onder andere de potentiële inruilwaarde van de klant was ingevoerd. Op deze manier was de boodschap voor de klant nog relevanter en persoonlijker, wat heeft geleid tot een open en click rate ruim boven onze benchmarks en vele taxatie aanvragen die eenvoudig via de Online Taxatie Module gedaan konden worden. Bekijk hieronder een voorbeeld van de taxatie e-mail, waarin we de dealprocedure hebben verwerkt voor directe leadopvolging door de dealer.