Branding Campagne Terwolde Renault

Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door de duurzame modellen van Renault onder de aandacht brengen. Daarnaast willen we uiteraard een bestand met geïnteresseerden opbouwen voor in de toekomst.
De duurzame Renault range met E-TECH-modellen, Bi-Fuel aanbod en de 100% elektrische ZOE biedt voor de autorijder die zich oriënteert op een duurzame vorm van rijden, een breed gamma aan mogelijkheden. Maar de verscheidenheid aan modellen en aandrijflijnen brengt ook vragen met zich mee. Wat zijn de verschillen en en wat past het beste bij mij en mijn rijgedrag? We geven hier antwoord op door onder andere doelgericht korte informatievideo’s te verspreiden en een mailing te verzenden richting leads.

  1. Bi-Fuel: geld besparen en uitstoot verminderen.
  2. E-TECH Hybrid: elektrisch rijden zonder stekker dankzij het hybride systeem.
  3. E-TECH Plug-in Hybrid: tot wel 65 kilometer (WLTP) elektrisch rijden met de nieuwe oplaadbare plug-in hybride aandrijving.


Zien/denken-fase

We richten ons met deze campagne bewust op de zien/denken-fase, waarin men zich nog niet volledig bewust is van een behoefte of zich aan het oriënteren is op een nieuwe auto, maar mogelijk nog niet goed bekend is met de oplossingen die Terwolde Renault hen biedt.
Om een antwoord te geven op de vragen rondom duurzamer rijden, alsmede de modellen sterk te positioneren tegenover de concurrentie, werkten we met videocontent. We produceerden drie korte video’s van elk 15 seconden, waarin steeds één USP wordt uitgelicht. De video’s werden allemaal op locatie opgenomen met een professionele presentator.

Samenstellen van doelgroep

Eenmaal opgenomen en afgemonteerd, lenen de video’s zich met name goed voor inzet via Facebook, in het Display netwerk, YouTube Advertising en organische plaatsing door bijvoorbeeld de eigen verkopers. De doelgroep wordt samengesteld op basis van verschillende criteria waaronder geografisch (gebruikers in jullie Renault-bewerkingsgebied), demografisch (mannen en vrouwen vanaf 30 jaar), interesses (mensen met interesse in Elektrische Auto’s en Hybride Auto’s/ mensen met interesse in het merk Renault etc.).

 

Snelle feitjes over dit project

Klant
Terwolde Renault
Project
Branding Campagne
Categorie
Online
Branding Campagne Terwolde Renault
Terwolde Renault
Maak kennis met de nieuwe E-TECH en Bi-Fuel modellen van Renault

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Online Marketing

  • Project management

Videos op Facebook

In Facebook vertonen we de drie video’s met unieke copy roulerend binnen de doelgroep. Zo verrassen en boeien we met verschillende content én brengen we meer informatie over. Aan de advertentie koppelen we een lead formulier met CTA “Informatie aanvragen”, waarin de gebruiker zijn/haar naam, e-mail en huidige auto kan invullen. Na verzending ontvangen de geïnteresseerden automatisch bovenstaande e-mail. Separaat wordt de lead ook naar de verkopers gemaild, zodat deze op een later moment kunnen worden opgevolgd.

Hier zitten verschillende voordelen aan:
– Hoge toegankelijkheid van invullen
– Geen afhankelijkheid van de website, waarin een consument toch vrij snel kan verdwalen binnen dit thema
– De e-mail biedt verschillende CTA’s als vervolgpad, die weer naar de website linken
– De e-mail is op later moment nog een keer te bekijken door de klant
– De verkopers kunnen op toegankelijke wijze de dialoog starten. Houd er hierin rekening mee dat de leads zeker niet tot in hoge mate gekwalificeerd zijn!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Dianne van der Veen
Dianne van der Veen

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
In-scroll eDM voor Auto Hoogenboom
In-scroll eDM voor Auto Hoogenboom

In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi e-tron, een allesomvattende campagne met o.a. marketing automation gerealiseerd. Onderdeel hiervan was een…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case
Marketing automation in de praktijk
Marketing automation in de praktijk

De juiste boodschap, op het juiste moment, op de juiste plaats en bij de juiste persoon. Marketing automation gaat al flink wat jaren mee, maar…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer