Branding Campagne Terwolde Renault
Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door de duurzame modellen van Renault onder de aandacht brengen. Daarnaast willen we uiteraard een bestand met geïnteresseerden opbouwen voor in de toekomst.
De duurzame Renault range met E-TECH-modellen, Bi-Fuel aanbod en de 100% elektrische ZOE biedt voor de autorijder die zich oriënteert op een duurzame vorm van rijden, een breed gamma aan mogelijkheden. Maar de verscheidenheid aan modellen en aandrijflijnen brengt ook vragen met zich mee. Wat zijn de verschillen en en wat past het beste bij mij en mijn rijgedrag? We geven hier antwoord op door onder andere doelgericht korte informatievideo’s te verspreiden en een mailing te verzenden richting leads.
Zien/denken-fase
We richten ons met deze campagne bewust op de zien/denken-fase, waarin men zich nog niet volledig bewust is van een behoefte of zich aan het oriënteren is op een nieuwe auto, maar mogelijk nog niet goed bekend is met de oplossingen die Terwolde Renault hen biedt.
Om een antwoord te geven op de vragen rondom duurzamer rijden, alsmede de modellen sterk te positioneren tegenover de concurrentie, werkten we met videocontent. We produceerden drie korte video’s van elk 15 seconden, waarin steeds één USP wordt uitgelicht. De video’s werden allemaal op locatie opgenomen met een professionele presentator.

Samenstellen van doelgroep
Eenmaal opgenomen en afgemonteerd, lenen de video’s zich met name goed voor inzet via Facebook, in het Display netwerk, YouTube Advertising en organische plaatsing door bijvoorbeeld de eigen verkopers. De doelgroep wordt samengesteld op basis van verschillende criteria waaronder geografisch (gebruikers in jullie Renault-bewerkingsgebied), demografisch (mannen en vrouwen vanaf 30 jaar), interesses (mensen met interesse in Elektrische Auto’s en Hybride Auto’s/ mensen met interesse in het merk Renault etc.).