ZIEN, DENKEN & DOEN

De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar, helaas, niet de eerste stap in de klantreis van een autokoper. Samen met Wensink zijn we aan de slag gegaan met een introductiecampagne met daarin drie fasen: zien, denken & doen.

We starten met een zo breed mogelijke targeting waarin iemand de mogelijkheid krijgt zich aan te melden voor nieuws en ontwikkelingen over het nieuwe model. Op een hele toegankelijke manier, verzamelen we hierdoor de eerste geïnteresseerden, zonder dat er direct contact is tussen potentiële klant en verkoper.

Op basis van online interactie, met de campagne en/of met de Citroën pagina’s in de website, stellen we criteria waardoor iemand in de volgende fase valt: denken. Een belangrijke fase waarin we bovengemiddeld geïnteresseerde mensen bereiken, die, indien al actief op zoek naar een nieuwe auto, hoogstwaarschijnlijk ook andere merken ontdekken.

In deze fase werken we onder andere met eigen video’s. Opgenomen door de huisfotograaf bij Wensink in Meppel, het script op afstand ingesproken door een stemacteur en gemonteerd door DTC Media. Een mooie co-creatie die in enkele dagen is

Het resultaat? Lokale, authentieke content waarin we in korte video’s toelichten waarom je als oriënterende autokoper moet kiezen voor de nieuwe Citroën C3 bij Wensink. Deze video’s worden roulerend vertoond aan de doelgroep in o.a. het social media- en display netwerk.

  1. Comfort in de nieuwe Citroën C3
  2. Een nieuw, uniek design
  3. Dáárom kies je voor Wensink


Het aantal mensen dat zich uiteindelijk in de doen-fase bevindt, zal lager zijn dan het aantal mensen aan het begin van de funnel. De relevantie van deze doelgroep, en daarmee kans dat zij uiteindelijk de showroom van Wensink opzoeken, is veel groter. De call-to-action “Plan je proefrit” zal bij deze doelgroep veel beter aansluiten dan bij mensen die de nieuwe Citroën C3 nog niet kennen. Zo bieden we per fase passende informatie en call-to-action.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Wensink
Project
Nieuwe Citroën C3
Categorie
Online
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Online design

  • Online Marketing

  • Project management

Passende content in elke fase van de klantreis

Een autokoper komt niet zomaar jouw showroom binnen wandelen. Door informatieve en passende content te bieden die aansluit bij de fase in de klantreis, helpen we de klant elke keer een stap verder. Door slimme kwalificaties toe te passen i.c.m. campagnemiddelen die zich hier goed voor lenen, stellen we per fase de doelgroep samen. In verloop van tijd verschuift het volume steeds meer van zien naar doen en vullen we de funnel.

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Dianne van der Veen
Dianne van der Veen

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case
Marketing automation in de praktijk
Marketing automation in de praktijk

De juiste boodschap, op het juiste moment, op de juiste plaats en bij de juiste persoon. Marketing automation gaat al flink wat jaren mee, maar…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule

Het stond al langere tijd op zijn lijstje. Hendrik Liewes, verantwoordelijk voor marketing en verkoop bij Opel Dealer Liewes Roden, zag namelijk al succesvolle cases…

Bekijk deze case
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s

Het aanbieden van een online taxatie mogelijkheid is een must-have voor iedere importeur. De consument doorloopt hierbij enkele eenvoudige stappen en komt daarmee te weten…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer