Aan de slag met SEO

De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in je kanalenmix, waar steeds meer dealers zich bewust van zijn. Maar, waar begin je? Wij doorlopen de volgende stappen in onze SEO-checklist.

1. Zoekwoorden onderzoek

Dé cruciale basis: we belangrijke inzicht in de behoefte en vragen van de doelgroep. Belangrijk voor SEO, maar eigenlijk een must in je totale marketingstrategie. Het onderzoek biedt meteen een belangrijke basis voor prioritering, waarin de balans tussen voldoende zoekvolume en de acties die we ondernemen continu afgewogen worden.

2. Content Audit

We doorlopen bestaande content in de website op kwaliteit, relevantie, gebruiksvriendelijkheid en structuur. Daarnaast bekijken we of de bestaande content aansluit op de zoekterm-strategie die uit stap 1 volgt. Afhankelijk van deze analyse zal er een stappenplan voor de content volgen.

3. Technische Controle

De technische werking van je website heeft een grote impact op de SEO-waarde. We controleren onder andere de meta descriptions, URL-structuur, laadsnelheid van pagina’s, 404-pagina’s, redirects en structured data. Welke tooling is hiervoor geschikt?

Onze SEO-experts werken met verschillende toolings om de gehele website te screenen op technische aspecten. Onder andere Google PageSpeed Insights geeft ons veel inzichten. Met Google Search Console controleren we o.a. de vitaliteit van de mobiele weergave van de website en de structured data. Errors kunnen we zo snel opsporen!

Zelf een start maken met SEO-optimalisatie? Bekijk dan eens Google Optimize. Een gratis SEO-tool, geïntegreerd met Analytics, met toegankelijke UX verbeteringsmogelijkheden.

4. Optimalisatie & monitoring

Quick fixes worden meteen opgelost. We prioriteren vervolgens de grotere acties en bepalen een tijdspad. Om doorgaans te monitoren en te optimaliseren wordt de website maandelijks op technisch vlak gescreend. Eventuele quick fixes die hieruit volgen worden meteen opgelost. De rankings van zoektermen worden gemonitord vanuit een dashboard. Uit de monitoring volgt maandelijks een lijst met actiepunten die we met de klant doornemen.

Snelle feitjes over dit project

Klant
DTC Media
Project
SEO Checklist
Categorie
Online
De SEO checklist van DTC Media
Het ontwikkelen van een SEO-strategie en de hoeveelheid activiteiten die hierin worden uitgevoerd geven erg veel voldoening, wanneer je op lange termijn de effecten terugziet

Danielle, Online Marketeer bij DTC Media Online

Waarom SEO zo belangrijk is? Zoekmachines worden steeds slimmer en scannen alle websites om de inhoud te analyseren en voor welke doelgroep deze inhoud geschikt en/of bedoeld is. Dit gebeurt binnen een website pagina voor pagina. Door middel van algoritmes wordt bepaald of een pagina relevante informatie bevat bij bepaalde zoekopdrachten. Op basis hiervan wordt de ranking bepaald, oftewel de positie van de pagina in de organische resultaten binnen een zoekmachine.

Pas ook zeker op voor ‘duplicate content’: Bij duplicate content zijn er op verschillende webpagina’s dezelfde content te vinden. Volgens Google gaat dit om ‘substantiële blokken inhoud’ en ‘grotendeels dezelfde inhoud’. Google straft je niet af voor duplicate content, maar het kan wel je rankings beïnvloeden.

Bij verschillende pagina’s met dezelfde inhoud moet Google een keuze maken welke pagina in de zoekmachine als eerste wordt getoond. Duplicate content kan intern, maar ook extern plaatsvinden.

Om jou op weg te helpen met SEO copywriting hebben we een aantal handige tips uitgewerkt die handig zijn om te volgen! Download de tips als PDF via deze link.

Heb jij een specifieke vraag rondom SEO? Stel je vraag dan gerust aan ons!


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Online Marketing

Je SEO-waarde verbeteren? Overweeg in hoeverre je hier zelf een bijdrage in levert en welke onderdelen je het beste kunt uitbesteden.

Waar we met SEA direct resultaat behalen, is voor SEO een langere adem nodig. Daarin is het belangrijk om je doelstellingen niet uit het oog te verliezen en stapsgewijs aan de slag te gaan. Neem contact met ons op en laat je informeren over een passende SEO-strategie als onderdeel van je kanalenmix. Daarnaast bieden wij verschillende trainingsmogelijkheden om je eigen SEO-kennis te upgraden!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Danielle Amelink
Danielle Amelink

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case
Marketing automation in de praktijk
Marketing automation in de praktijk

De juiste boodschap, op het juiste moment, op de juiste plaats en bij de juiste persoon. Marketing automation gaat al flink wat jaren mee, maar…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule

Het stond al langere tijd op zijn lijstje. Hendrik Liewes, verantwoordelijk voor marketing en verkoop bij Opel Dealer Liewes Roden, zag namelijk al succesvolle cases…

Bekijk deze case
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s

Het aanbieden van een online taxatie mogelijkheid is een must-have voor iedere importeur. De consument doorloopt hierbij enkele eenvoudige stappen en komt daarmee te weten…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer