De SEO checklist van DTC Media
Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in je kanalenmix, waar steeds meer dealers zich bewust van zijn. Maar, waar begin je? Wij doorlopen de volgende stappen in onze SEO-checklist.
1. Zoekwoorden onderzoek
Dé cruciale basis: we belangrijke inzicht in de behoefte en vragen van de doelgroep. Belangrijk voor SEO, maar eigenlijk een must in je totale marketingstrategie. Het onderzoek biedt meteen een belangrijke basis voor prioritering, waarin de balans tussen voldoende zoekvolume en de acties die we ondernemen continu afgewogen worden.
2. Content Audit
We doorlopen bestaande content in de website op kwaliteit, relevantie, gebruiksvriendelijkheid en structuur. Daarnaast bekijken we of de bestaande content aansluit op de zoekterm-strategie die uit stap 1 volgt. Afhankelijk van deze analyse zal er een stappenplan voor de content volgen.
3. Technische Controle
De technische werking van je website heeft een grote impact op de SEO-waarde. We controleren onder andere de meta descriptions, URL-structuur, laadsnelheid van pagina’s, 404-pagina’s, redirects en structured data. Welke tooling is hiervoor geschikt?
Onze SEO-experts werken met verschillende toolings om de gehele website te screenen op technische aspecten. Onder andere Google PageSpeed Insights geeft ons veel inzichten. Met Google Search Console controleren we o.a. de vitaliteit van de mobiele weergave van de website en de structured data. Errors kunnen we zo snel opsporen!
Zelf een start maken met SEO-optimalisatie? Bekijk dan eens Google Optimize. Een gratis SEO-tool, geïntegreerd met Analytics, met toegankelijke UX verbeteringsmogelijkheden.
4. Optimalisatie & monitoring
Quick fixes worden meteen opgelost. We prioriteren vervolgens de grotere acties en bepalen een tijdspad. Om doorgaans te monitoren en te optimaliseren wordt de website maandelijks op technisch vlak gescreend. Eventuele quick fixes die hieruit volgen worden meteen opgelost. De rankings van zoektermen worden gemonitord vanuit een dashboard. Uit de monitoring volgt maandelijks een lijst met actiepunten die we met de klant doornemen.