De Zaterdagbeloften - SKODA Hoogenboom

De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat vond ook Auto Hoogenboom. Voor hun mochten wij een brede campagne opzetten gericht op zichtbaarheid. Hiervoor werd gebruik gemaakt van een door Auto Hoogenboom zelf ontwikkelde video. Daarbij ontwikkelden onze designers beelden ten behoeven van Facebook Advertising en de inzet van Gmail advertenties.

Snelle feitjes over dit project

Klant
ŠKODA Hoogenboom
Project
De Zaterdagbeloften
Categorie
Online
URL
https://www.autohoogenboom.nl/acties/item/zaterdagbeloften
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
Investeren in online zichtbaarheid is een must voor elke dealer

Heleen Beijers (Online marketeer)

Er zijn vele online middelen beschikbaar om je online zichtbaarheid te verbeteren. In dit geval is er gekozen voor YouTube advertising, Facebook advertising en Gmail advertenties.

YouTube advertising kent vele mogelijkheden. Voor deze campagne is een brede targeting gekozen. Er is gebruikt gemaakt van een speciaal voor deze actie ontwikkelde YouTube video. Deze is op zowel YouTube als op websites behorende tot het Google Display Netwerk getoond. Targeting gebeurde op basis van interesses, onderwerpen, zoekwoorden en remarketing.

Via Facebook is naast de video ook gebruik gemaakt van standaard en carrousel advertenties. De advertenties werden weergegeven op Facebook in het nieuwsoverzicht, op mobiel en op Instagram. Ook hier werd getarget op basis van interesses en remarketen van websitebezoekers.

De Gmail advertenties waren getarget op basis van remarketing van de dealerwebsite en zoekwoorden. Hiervoor was bijvoorbeeld het woord ŠKODA toegevoegd. Dit betekent dat wanneer het woord ŠKODA voorkomt in een e-mail(onderwerp) die staat in de inbox, er een Gmail advertentie wordt getoond. Een klik op deze advertentie leidt naar de actiepagina.

Voor alle campagnes geldt dat deze alleen werden getarget in een voor de dealer relevant rayon, dus met een radius rondom de vestiging. Met Facebook werden meer dan 50.000 personen bereikt, via YouTube werden ruim 65.000 weergaven gegenereerd. Daarnaast leverde het extra abonnees op het YouTube-kanaal op. Alles bij elkaar dus een enorme boost qua zichtbaarheid.


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Online design

  • Online Marketing

  • Project management

Conclusie

Investeren in zichtbaarheid is belangrijk voor elke dealer. Denk daarbij eens out of the box, combineer verschillende middelen, geef je online zichtbaarheid een boost en maak van je campagne een succes!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Mathijs Hebbink
Mathijs Hebbink

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Bochane Winter Festival
Bochane Winter Festival

In samenwerking met Bochane heeft DTC media online een eindejaarscampagne opgezet genaamd het Winter Festival. Bij deze campagne zijn er allerlei online middelen ingezet zoals…

Bekijk deze case
Branding Campagne Terwolde Renault
Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De elektrische Audi E-tron
De elektrische Audi E-tron

In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichting…

Bekijk deze case
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display

De Jaguar I-PACE is de eerste volledig elektrische SUV van Jaguar. Een model in het hogere segment dat, sinds zijn komst in 2018, de hoogste…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer