Er zijn vele online middelen beschikbaar om je online zichtbaarheid te verbeteren. In dit geval is er gekozen voor YouTube advertising, Facebook advertising en Gmail advertenties.
YouTube advertising kent vele mogelijkheden. Voor deze campagne is een brede targeting gekozen. Er is gebruikt gemaakt van een speciaal voor deze actie ontwikkelde YouTube video. Deze is op zowel YouTube als op websites behorende tot het Google Display Netwerk getoond. Targeting gebeurde op basis van interesses, onderwerpen, zoekwoorden en remarketing.
Via Facebook is naast de video ook gebruik gemaakt van standaard en carrousel advertenties. De advertenties werden weergegeven op Facebook in het nieuwsoverzicht, op mobiel en op Instagram. Ook hier werd getarget op basis van interesses en remarketen van websitebezoekers.
De Gmail advertenties waren getarget op basis van remarketing van de dealerwebsite en zoekwoorden. Hiervoor was bijvoorbeeld het woord ŠKODA toegevoegd. Dit betekent dat wanneer het woord ŠKODA voorkomt in een e-mail(onderwerp) die staat in de inbox, er een Gmail advertentie wordt getoond. Een klik op deze advertentie leidt naar de actiepagina.
Voor alle campagnes geldt dat deze alleen werden getarget in een voor de dealer relevant rayon, dus met een radius rondom de vestiging. Met Facebook werden meer dan 50.000 personen bereikt, via YouTube werden ruim 65.000 weergaven gegenereerd. Daarnaast leverde het extra abonnees op het YouTube-kanaal op. Alles bij elkaar dus een enorme boost qua zichtbaarheid.