De Jaguar I-PACE

De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display

De Jaguar I-PACE is de eerste volledig elektrische SUV van Jaguar. Een model in het hogere segment dat, sinds zijn komst in 2018, de hoogste verkoopaantallen voor het merk Jaguar heeft behaald. Een sterke naamsbekendheid is een fijne basis om potentiële nieuwe rijders mee te bereiken. Maar, wie is de doelgroep?

Met de stijging in populariteit van elektrisch rijden en de promotie die hiermee gepaard ging in 2020, zetten elektrische modellen zich steeds beter op de kaart. De fiscale voordelen en bijtelling van slechts 8% maakt dat dit, en menig ander elektrische auto, met name geliefd is onder de zakelijk rijder. Eind 2020 reden er rum 150.000 elektrische auto’s rond in Nederland (bron: Rijksoverheid). Dit maakt dat de potentieel elektrisch rijder doelgroep steeds groter wordt. Van Mossel daagde ons uit deze doelgroep op actiematige wijze te bereiken met de Jaguar I-PACE EV320. Een Limited Edition waarvan nog een aantal modellen in de voorraad stonden. 

Display advertising in het Real Time Bidding Netwerk

In het platform Real Time Bidding netwerk (RTB netwerk) hebben wij de mogelijkheid een grote groep mensen op populaire websites te bereiken. Titels met een hoog bereik zoals Nu.nl, AD.nl, NRC.nl en Funda zijn aangesloten op het Real Time Bidding netwerk. Wij werken met onze Top 100 Whitelist om een groot publiek te bereiken. De displayruimte wordt ingekocht waarbij je betaalt voor bereik: kosten per 1.000 weergaven. Dit is het zogeheten CPM-tarief, Cost Per Mile (1.000).

De belangrijkste voordelen van adverteren in het RTB netwerk:

✅  Een groot bereik op betrouwbare en populaire website
✅  Veel mogelijkheden in de creatives: van standaard GIF banners tot aan interactieve ads met animatie of video
✅  Interessante targetingmogelijkheden om de doelgroep zo relevant mogelijk te maken
✅  Zelf invloed uitoefenen op de websites waar je zichtbaar op bent
✅  De match is zelfs te maken tot aan het onderwerp van de content op de pagina met Matched Content strategie

De Jaguar I-PACE rijder

De Jaguar I-PACE zal veel mensen aanspreken, maar niet voor iedereen toegankelijk zijn. Om de kans te verhogen dat we mensen bereiken die zich een hoger segment auto kunnen veroorloven, werken wij met aanvullende criteria in de display campagne. Met name gericht op demografische en sociaaleconomische data.

Waar we in Social Media en het Google Display netwerk de doelgroepsegmentatie met name inrichten op basis van online gedrag en interesse, biedt het Real Time Bidding netwerk interessante mogelijkheden in targetingmogelijkheden. Zo is in deze campagne voor Van Mossel naast interesse in het merk Jaguar ook geselecteerd op type huishouden, hoger opgeleiden en mensen met een hoger uitgavenspatroon en inkomen.

In een display campagne zijn er meerdere factoren die invloed hebben op de resultaten. Op een aantal factoren hebben we geen invloed, maar een relevante targeting is iets wat altijd bijdraagt aan het succes van een (online) campagne. Zo ook in het geval van Van Mossel, waarin het doorklikratio van deze displaycampagne 72% boven de gemiddelde benchmark uitkwam!

Wat zijn de targetingcriteria?

De grote en brede doelgroep die we standaard bereiken op populaire websites is te verkleinen met extra criteria. Dat is met name interessant wanneer het product en actie voor een specifiekere doelgroep bestemd is. De doelgroep is te segmenteren op verschillende demografische en sociaaleconomische criteria, waaronder:

  • Woonsituatie: zoals een appartement in de stad of woning op het platteland, maar ook het bouwjaar van de woning, huur of koop en grootte in vierkante meters
  • Levensfase: jongere alleenstaanden, gezinnen met schoolgaande kinderen, gepensioneerden en alles er tussenin
  • Aantal auto’s in huishouden en het type: geen, 1 of 2+ en type carrosserie
  • Aantal kinderen: geen, 1 of 2+
  • Type opleiding: basis, medium of hoger opgeleid
  • Type baan: zoals medewerker in een groot bedrijf of management
  • Inkomen op basis van modaal
  • In geval van zakelijk: omvang van het bedrijf

Ook is te segmenteren op verschillende interesses en levensstijl, met de belangrijkste hoofd categoriën:

  • Reizen en vakanties: zoals luxe of avontuurlijke vakanties
  • Levensstijl: zoals een sportieve levensstijl
  • Thema’s die aansluiten bij de doelgroep: zoals Valentijnsdag, Moederdag of Black Friday
  • Politieke thema’s: zoals kunst en cultuur, duurzaamheid of het onderwijs
  • Overige onderwerpen: zoals restaurantkeuze, en interesse in culturele onderwerpen

Het toevoegen van targetingscriteria zorgt er voor dat de gemiddelde CPM iets stijgt. Dit is in onze ogen de moeite waard wanneer deze criteria zorgen voor een grotere relevantie en daardoor betere kwaliteit van het bereik en klikken naar de website.

Meer weten of adverteren in het Real Time Bidding netwerk of een persoonlijk advies ontvangen?

Daag ons uit

Snelle feitjes over dit project

Klant
Van Mossel
Project
Jaguar I-PACE
Categorie
Online
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Online design

  • Online Marketing

  • Project management

Een succesvolle display campagne!

De CPM (kosten per 1.000 vertoningen) is aantrekkelijk gebleven. Door te werken met de extra targetingcriteria is de banner niet aan iedereen vertoond, maar aan een doelgroep met naar verwachting hogere financiële middelen.

De kans dat de ontvanger daadwerkelijk een hoger segment auto kan rijden is hierdoor sterk toegenomen. Een efficiënte inzet van het mediabudget én de relevantie zien we terug in het klikratio. Het gemiddelde doorklikratio (CTR) lag 72% boven de gemiddelde benchmark!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Wiebe Koelman
Wiebe Koelman

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Bochane Winter Festival
Bochane Winter Festival

In samenwerking met Bochane heeft DTC media online een eindejaarscampagne opgezet genaamd het Winter Festival. Bij deze campagne zijn er allerlei online middelen ingezet zoals…

Bekijk deze case
Branding Campagne Terwolde Renault
Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De elektrische Audi E-tron
De elektrische Audi E-tron

In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichting…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer