Interactieve campagnes met een hoge funfactor, het werkt!

Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast. Resultaat? Betrokkenheid en een hoog conversiepercentage! Graag delen we twee succescases met je, doe er je voordeel mee!

Snelle feitjes over dit project

Klant
Auto Indumij/ Van der Linden Groep
Project
Interactieve campagnes
Categorie
Online
Een bewezen succesformule

De Nationale Verkeersbordenquiz

Voor onze klant Auto Indumij, één van Nederlands grootste Renault dealers, ontwikkelden we de Nationale Verkeersbordenquiz. Met de simpele vraag ‘Ken jij alle verkeersborden?’ triggeren we de bezoeker zijn of haar kennis van de meest voorkomende verkeersborden te testen. Want, wie wil nou niet even bewijzen dat je de borden heus allemaal wel kent? De kans om een waardecheque te winnen maakt het nog eens extra aantrekkelijk om mee te doen. En het werkt, inmiddels hebben al 1.000 mensen de quiz gedaan en hun contactgegevens achtergelaten. Dit betreft zowel eigen- als vreemd merk rijders uit het bewerkingsgebied van Auto Indumij. Opvallend is ook dat bijna de helft van de deelnemers zich aanmeldt voor de nieuwsbrief en geïnformeerd wil worden over volgende acties en aanbiedingen. Bekijk de actie hier: https://www.nationaleverkeersbordenquiz.nl/

 

Leer Leiden kennen

Nog een mooi voorbeeld van een campagne die voor een hoge betrokkenheid zorgt is de ‘Leer Leiden kennen’ campagne voor de Van der Linden Groep. Zij namen onlangs een Hyundai dealer in Leiden over. Dan kun je natuurlijk van de daken schreeuwen dat je nieuw bent in de stad, maar je kunt ook op een andere manier buurt maken. Bijvoorbeeld door inwoners te vragen wat je écht niet mag missen in Leiden. Een schot in de roos zo bleek, want de inwoners van Leiden zijn (terecht) trots op hun stad en delen hun tips graag met de Van der Linden Groep. Sommigen maken er zelfs hele boekwerken van!  In plaats van ‘schreeuwen dat je er bent’ heten de nieuwe (potentiële) klanten van Van der Linden Groep hen welkom met een opmerking als: “Beste van der Linden Groep, Hartelijk welkom in Leiden!”. Als dat geen betrokkenheid is… Als tegenprestatie ontvang je een uniek welkomstaanbod voor de werkplaats en showroom en maak je kans op een prijs. Ook hier meldt de helft van de respondenten zich vrijwillig aan voor de nieuwsbrief. Bekijk de actie hier: https://www.vanderlinden-groep.nl/leer-ons-leiden-kennen/

Geïnspireerd geraakt? Of wil je met ons brainstormen over de mogelijkheden voor jouw merk? Leuk! We denken heel graag met je mee. 

 


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Back-end

  • Front-end

  • Online design

  • Online Marketing

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Goed om te weten, wij hebben een helpdesk samengesteld die iedere werkdag op kantoor aanwezig is en volledig tot jullie beschikking staat. We zitten klaar om te sparren of ervaringen en creatieve ideeën met je delen.

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Dianne van der Veen
Dianne van der Veen

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s

Het aanbieden van een online taxatie mogelijkheid is een must-have voor iedere importeur. De consument doorloopt hierbij enkele eenvoudige stappen en komt daarmee te weten…

Bekijk deze case
Van Mossel – Big Data occasions
Van Mossel – Big Data occasions

Een grote voorraad occasions (2.000+), die kan wisselen per minuut. De prijs verandert of de auto is verkocht. Hoe ga je hier goed mee om…

Bekijk deze case
Wassink Autogroep
Wassink Autogroep

We mochten het glas heffen met Wassink Autogroep op de lancering van hun nieuwe website. Deze site is tot stand gekomen met gebruik van Dealerplatform,…

Bekijk deze case
Wintersale Tiendaagse
Wintersale Tiendaagse

Dagelijks zijn we bezig met het bedenken van nieuwe campagnes voor automotive Nederland. Of het nu gaat om het verkopen van auto’s of het vullen…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer