De Nationale Verkeersbordenquiz
Voor onze klant Auto Indumij, één van Nederlands grootste Renault dealers, ontwikkelden we de Nationale Verkeersbordenquiz. Met de simpele vraag ‘Ken jij alle verkeersborden?’ triggeren we de bezoeker zijn of haar kennis van de meest voorkomende verkeersborden te testen. Want, wie wil nou niet even bewijzen dat je de borden heus allemaal wel kent? De kans om een waardecheque te winnen maakt het nog eens extra aantrekkelijk om mee te doen. En het werkt, inmiddels hebben al 1.000 mensen de quiz gedaan en hun contactgegevens achtergelaten. Dit betreft zowel eigen- als vreemd merk rijders uit het bewerkingsgebied van Auto Indumij. Opvallend is ook dat bijna de helft van de deelnemers zich aanmeldt voor de nieuwsbrief en geïnformeerd wil worden over volgende acties en aanbiedingen. Bekijk de actie hier: https://www.nationaleverkeersbordenquiz.nl/
Leer Leiden kennen
Nog een mooi voorbeeld van een campagne die voor een hoge betrokkenheid zorgt is de ‘Leer Leiden kennen’ campagne voor de Van der Linden Groep. Zij namen onlangs een Hyundai dealer in Leiden over. Dan kun je natuurlijk van de daken schreeuwen dat je nieuw bent in de stad, maar je kunt ook op een andere manier buurt maken. Bijvoorbeeld door inwoners te vragen wat je écht niet mag missen in Leiden. Een schot in de roos zo bleek, want de inwoners van Leiden zijn (terecht) trots op hun stad en delen hun tips graag met de Van der Linden Groep. Sommigen maken er zelfs hele boekwerken van! In plaats van ‘schreeuwen dat je er bent’ heten de nieuwe (potentiële) klanten van Van der Linden Groep hen welkom met een opmerking als: “Beste van der Linden Groep, Hartelijk welkom in Leiden!”. Als dat geen betrokkenheid is… Als tegenprestatie ontvang je een uniek welkomstaanbod voor de werkplaats en showroom en maak je kans op een prijs. Ook hier meldt de helft van de respondenten zich vrijwillig aan voor de nieuwsbrief. Bekijk de actie hier: https://www.vanderlinden-groep.nl/leer-ons-leiden-kennen/
Geïnspireerd geraakt? Of wil je met ons brainstormen over de mogelijkheden voor jouw merk? Leuk! We denken heel graag met je mee.