Interactieve campagnes met een hoge funfactor, het werkt!

Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast. Resultaat? Betrokkenheid en een hoog conversiepercentage! Graag delen we twee succescases met je, doe er je voordeel mee!

Snelle feitjes over dit project

Klant
Auto Indumij/ Van der Linden Groep
Project
Interactieve campagnes
Categorie
Online
Een bewezen succesformule

De Nationale Verkeersbordenquiz

Voor onze klant Auto Indumij, één van Nederlands grootste Renault dealers, ontwikkelden we de Nationale Verkeersbordenquiz. Met de simpele vraag ‘Ken jij alle verkeersborden?’ triggeren we de bezoeker zijn of haar kennis van de meest voorkomende verkeersborden te testen. Want, wie wil nou niet even bewijzen dat je de borden heus allemaal wel kent? De kans om een waardecheque te winnen maakt het nog eens extra aantrekkelijk om mee te doen. En het werkt, inmiddels hebben al 1.000 mensen de quiz gedaan en hun contactgegevens achtergelaten. Dit betreft zowel eigen- als vreemd merk rijders uit het bewerkingsgebied van Auto Indumij. Opvallend is ook dat bijna de helft van de deelnemers zich aanmeldt voor de nieuwsbrief en geïnformeerd wil worden over volgende acties en aanbiedingen. Bekijk de actie hier: https://www.nationaleverkeersbordenquiz.nl/

 

Leer Leiden kennen

Nog een mooi voorbeeld van een campagne die voor een hoge betrokkenheid zorgt is de ‘Leer Leiden kennen’ campagne voor de Van der Linden Groep. Zij namen onlangs een Hyundai dealer in Leiden over. Dan kun je natuurlijk van de daken schreeuwen dat je nieuw bent in de stad, maar je kunt ook op een andere manier buurt maken. Bijvoorbeeld door inwoners te vragen wat je écht niet mag missen in Leiden. Een schot in de roos zo bleek, want de inwoners van Leiden zijn (terecht) trots op hun stad en delen hun tips graag met de Van der Linden Groep. Sommigen maken er zelfs hele boekwerken van!  In plaats van ‘schreeuwen dat je er bent’ heten de nieuwe (potentiële) klanten van Van der Linden Groep hen welkom met een opmerking als: “Beste van der Linden Groep, Hartelijk welkom in Leiden!”. Als dat geen betrokkenheid is… Als tegenprestatie ontvang je een uniek welkomstaanbod voor de werkplaats en showroom en maak je kans op een prijs. Ook hier meldt de helft van de respondenten zich vrijwillig aan voor de nieuwsbrief. Bekijk de actie hier: https://www.vanderlinden-groep.nl/leer-ons-leiden-kennen/

Geïnspireerd geraakt? Of wil je met ons brainstormen over de mogelijkheden voor jouw merk? Leuk! We denken heel graag met je mee. 

 


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Back-end

  • Front-end

  • Online design

  • Online Marketing

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Goed om te weten, wij hebben een helpdesk samengesteld die iedere werkdag op kantoor aanwezig is en volledig tot jullie beschikking staat. We zitten klaar om te sparren of ervaringen en creatieve ideeën met je delen.

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Dianne van der Veen
Dianne van der Veen

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Branding Campagne Terwolde Renault
Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case
Marketing automation in de praktijk
Marketing automation in de praktijk

De juiste boodschap, op het juiste moment, op de juiste plaats en bij de juiste persoon. Marketing automation gaat al flink wat jaren mee, maar…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule

Het stond al langere tijd op zijn lijstje. Hendrik Liewes, verantwoordelijk voor marketing en verkoop bij Opel Dealer Liewes Roden, zag namelijk al succesvolle cases…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer