Ford Puma – Kinetic Email
Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in actie komt. We willen dat de (potentiële) klant ons weet te vinden en ons product koopt. Uiteindelijk… Maar daar gaan meestal nogal wat contactmomenten aan vooraf.
Een middel dat hiervoor buitengewoon geschikt blijkt, is de kinetic email. En laat kinetic nou letterlijk ‘iets dat beweging veroorzaakt’ betekenen (do I need to say more). De techniek is niet meer gloednieuw, dus inmiddels kunnen we iets zeggen over de effecten. Het aantal ontvangers dat de email vaker dan één keer opent is hoger, het aantal clicks eveneens en de leestijd kan zelfs verdubbelen ten opzichte van statische mailings.
Dit wordt onder andere veroorzaakt door de mogelijkheid al in de email zélf meer over het product te ontdekken, zonder dat er doorgeklikt hoeft te worden naar een website. Een drempel die lang niet altijd genomen wordt!
Neem bijvoorbeeld de introductiemailing die we ontwikkelden voor de nieuwe Ford Puma. De ontvanger kan in de email zelf met één muisklik verschillende uitvoeringen en kleuropties bekijken. Dan ben je toch snel geneigd even te kijken wat het verschil is tussen de luxe en de sportieve variant. Of hoe de Puma eruit ziet in het wit, of in het rood, of in het blauw, of…. En voor je het weet heeft deze mailing toch nét even iets meer tijd en aandacht van je gekregen dan een mailing waarbij kinetic niet is toegepast!