Breng je klant in beweging

Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in actie komt. We willen dat de (potentiële) klant ons weet te vinden en ons product koopt. Uiteindelijk… Maar daar gaan meestal nogal wat contactmomenten aan vooraf.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Ford
Project
Introductie Ford Puma
Categorie
Online
Ford Puma – Kinetic Email

Een middel dat hiervoor buitengewoon geschikt blijkt, is de kinetic email. En laat kinetic nou letterlijk ‘iets dat beweging veroorzaakt’ betekenen (do I need to say more). De techniek is niet meer gloednieuw, dus inmiddels kunnen we iets zeggen over de effecten. Het aantal ontvangers dat de email vaker dan één keer opent is hoger, het aantal clicks eveneens en de leestijd kan zelfs verdubbelen ten opzichte van statische mailings.

Dit wordt onder andere veroorzaakt door de mogelijkheid al in de email zélf meer over het product te ontdekken, zonder dat er doorgeklikt hoeft te worden naar een website. Een drempel die lang niet altijd genomen wordt! 

Neem bijvoorbeeld de introductiemailing die we ontwikkelden voor de nieuwe Ford Puma. De ontvanger kan in de email zelf met één muisklik verschillende uitvoeringen en kleuropties bekijken. Dan ben je toch snel geneigd even te kijken wat het verschil is tussen de luxe en de sportieve variant. Of hoe de Puma eruit ziet in het wit, of in het rood, of in het blauw, of…. En voor je het weet heeft deze mailing toch nét even iets meer tijd en aandacht van je gekregen dan een mailing waarbij kinetic niet is toegepast! 


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Online design

  • Online Marketing

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Het gebruik van de kinetic techniek maakt het voor de ontvanger mogelijk op een laagdrempelige manier kennis te maken met je product. Dit zorgt voor meer interactie en engagement. En dat is precies wat we nodig hebben om de ontvanger in beweging te krijgen. Ben je benieuwd wat de mogelijkheden zijn of wil je ook een kinetic email inzetten? Bel of mail ons!

 

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Niels van der Linde
Niels van der Linde

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s

Het aanbieden van een online taxatie mogelijkheid is een must-have voor iedere importeur. De consument doorloopt hierbij enkele eenvoudige stappen en komt daarmee te weten…

Bekijk deze case
Van Mossel – Big Data occasions
Van Mossel – Big Data occasions

Een grote voorraad occasions (2.000+), die kan wisselen per minuut. De prijs verandert of de auto is verkocht. Hoe ga je hier goed mee om…

Bekijk deze case
Wassink Autogroep
Wassink Autogroep

We mochten het glas heffen met Wassink Autogroep op de lancering van hun nieuwe website. Deze site is tot stand gekomen met gebruik van Dealerplatform,…

Bekijk deze case
Wintersale Tiendaagse
Wintersale Tiendaagse

Dagelijks zijn we bezig met het bedenken van nieuwe campagnes voor automotive Nederland. Of het nu gaat om het verkopen van auto’s of het vullen…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer