Breng je klant in beweging

Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in actie komt. We willen dat de (potentiële) klant ons weet te vinden en ons product koopt. Uiteindelijk… Maar daar gaan meestal nogal wat contactmomenten aan vooraf.

Een middel dat hiervoor buitengewoon geschikt blijkt, is de kinetic email. En laat kinetic nou letterlijk ‘iets dat beweging veroorzaakt’ betekenen (do I need to say more). De techniek is niet meer gloednieuw, dus inmiddels kunnen we iets zeggen over de effecten. Het aantal ontvangers dat de email vaker dan één keer opent is hoger, het aantal clicks eveneens en de leestijd kan zelfs verdubbelen ten opzichte van statische mailings.

Dit wordt onder andere veroorzaakt door de mogelijkheid al in de email zélf meer over het product te ontdekken, zonder dat er doorgeklikt hoeft te worden naar een website. Een drempel die lang niet altijd genomen wordt!

Neem bijvoorbeeld de introductiemailing die we ontwikkelden voor de nieuwe Ford Puma. De ontvanger kan in de email zelf met één muisklik verschillende uitvoeringen en kleuropties bekijken. Dan ben je toch snel geneigd even te kijken wat het verschil is tussen de luxe en de sportieve variant. Of hoe de Puma eruit ziet in het wit, of in het rood, of in het blauw, of…. En voor je het weet heeft deze mailing toch nét even iets meer tijd en aandacht van je gekregen dan een mailing waarbij kinetic niet is toegepast!

Snelle feitjes over dit project

Klant
Ford
Project
Introductie Ford Puma
Categorie
Online
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Nederland
Kom kennismaken met de Ford Puma!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Online design

  • Online Marketing

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Het gebruik van de kinetic techniek maakt het voor de ontvanger mogelijk op een laagdrempelige manier kennis te maken met je product. Dit zorgt voor meer interactie en engagement. En dat is precies wat we nodig hebben om de ontvanger in beweging te krijgen. Ben je benieuwd wat de mogelijkheden zijn of wil je ook een kinetic email inzetten? Bel of mail ons!

 

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Niels van der Linde
Niels van der Linde

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case
Marketing automation in de praktijk
Marketing automation in de praktijk

De juiste boodschap, op het juiste moment, op de juiste plaats en bij de juiste persoon. Marketing automation gaat al flink wat jaren mee, maar…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule

Het stond al langere tijd op zijn lijstje. Hendrik Liewes, verantwoordelijk voor marketing en verkoop bij Opel Dealer Liewes Roden, zag namelijk al succesvolle cases…

Bekijk deze case
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s

Het aanbieden van een online taxatie mogelijkheid is een must-have voor iedere importeur. De consument doorloopt hierbij enkele eenvoudige stappen en komt daarmee te weten…

Bekijk deze case
Stap in als een Koning(in)
Stap in als een Koning(in)

Klanten en vreemd merk rijders van De Waal Autogroep kregen wel een héél royaal aanbod in deze Rijk & Uitgerust campagne. Wij mochten meedenken van…

Bekijk deze case
Van Mossel – Big Data occasions
Van Mossel – Big Data occasions

Een grote voorraad occasions (2.000+), die kan wisselen per minuut. De prijs verandert of de auto is verkocht. Hoe ga je hier goed mee om…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer