Ken uw auto quiz

Download case

Ken uw auto quiz

Net als bij veel andere dealers is klantretentie ook voor Van Mossel een belangrijk topic. Zodra de fabrieksgarantie is verlopen verliezen ze veel klanten uit het oog. Deze specifieke doelgroep willen ze opnieuw bereiken en op ludieke wijze terug naar de werkplaats halen. Dit hebben ze bijvoorbeeld al vaker geprobeerd door het per post versturen van kortingscoupons. Toch is het lastig te monitoren welke specifieke actie klanten weer beweegt om naar Van Mossel te gaan.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Van Mossel
Project
Aftersales campagne
URL
www.vanmosselonderhoud.nl
Ken uw auto quiz
Onze klanten hebben het enorm gewaardeerd en het motiveert ons om onszelf continu te blijven vernieuwen

Eric Berkhof

Door het opzoeken van de interactie met de klant en het geven van een aanbieding op maat kunnen we klanten weer triggeren en enthousiasmeren om naar de dealer te gaan. Samen met Van Mossel hebben wij de ‘Ken uw auto quiz’ bedacht: klanten kunnen na het juist beantwoorden van drie eenvoudige vragen een prijs uitzoeken! Deze prijs is zelfs te personaliseren op basis van de leeftijd van het voertuig of het laatste werkplaatsbezoek. Zo kan de waarde van de prijs worden aangepast aan de klant, waardoor de acties veel relevanter zijn voor Van Mossel.


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Back-end

  • E-mailmarketing

  • Front-end

  • Online design

  • Project management

10% van alle klanten gaat over tot actie en doet mee aan de quiz!

De campagne is als zeer succesvol ervaren bij Van Mossel en bleek een enorme trigger voor deze specifieke groep klanten: zo is bij aanvang van de campagne direct een grote hoeveelheid klanten aangeschreven, maar konden vervolgens de hoeveelheid aanvragen niet op juiste wijze verwerkt worden! De meest gekozen prijs? Dit bleek een wasbeurt te zijn in combinatie met een APK, onderhoudsbeurt of zomercheck. Op plek twee stond een dag gratis vervangend vervoer bij een onderhoudsbeurt. Om klanten op de hoogte te brengen van deze actie werden ze aangeschreven via een gepersonaliseerde e-mail: ‘U bent al [aantal] jaar samen met uw [Model], maar hoe goed kent u uw auto?’. Heeft een klant geen actie ondernomen op de e-mail? Dan versturen we een Direct-Mail na!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Wiebe Koelman
Wiebe Koelman

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer