Kia Motors Nederland - Webspecial 'Groene modellen'

Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld of wij een mooie responsive webpagina konden bouwen, waarin deze ‘groene’ modellen extra aandacht kregen. Een toffe opdracht waarin wij al onze vrijheid kwijt konden. De insteek van de pagina werd ‘’Milieubewust op weg met Kia’’.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Kia Motors Nederland
Project
Webspecial 'Groene modellen'
Categorie
Online
URL
http://www.kia.com/nl/specials/hybride-phev-of-elektrisch-rijden/
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
'Een mooie responsive webspecial die de gewenste boodschap van Kia overbrengt'

Maaike Dijkhof - Projectmanager

De drie modellen die centraal moesten staan waren de Kia Niro, Kia Optima Plug-in Hybrid en de Kia Soul EV, dé elektrische en (gedeeltelijk) hybride paradepaardjes van Kia. De pagina moest vooral informatief zijn en de belangrijkste USP’s van deze modellen duidelijk naar voren brengen. En dat is gelukt! Met een simpele druk op de knop kan de consument de verschillen tussen de drie modellen zien en meer informatie over het betreffende model ontvangen. Een opvallend en ‘groen’ design, een aantal leuke effecten en de belangrijkste CTA’s (Call To Actions) maakten het verhaal compleet en leverden Kia Motors Nederland het beoogde resultaat.


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Front-end

  • Online

  • Online design

  • Project management

Conclusie

De ‘Groene modellen’ webspecial bracht precies de belangrijkste gedachte van Kia over: Kia is groen en milieubewust. De Kia-modellen zijn niet alleen opvallend en voorzien van de nieuwste technologieën, maar óók zuinig en milieuvriendelijk. Met deze responsive webpagina toont Kia dat nog eens goed aan. Voor ons een mooi project om aan te werken en voor Kia een mooi resultaat.

Kunnen wij jou ook helpen met een mooie thematische webpagina? Neem gerust even contact met ons op, dan denken we graag met je mee!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Mathijs Hebbink
Mathijs Hebbink

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Bochane Winter Festival
Bochane Winter Festival

In samenwerking met Bochane heeft DTC media online een eindejaarscampagne opgezet genaamd het Winter Festival. Bij deze campagne zijn er allerlei online middelen ingezet zoals…

Bekijk deze case
Branding Campagne Terwolde Renault
Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis
De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis

De maand maart stond voor Motorhuis in het teken van bedrijfswagens. Met de Bedrijfswagen Actiemaand, voorheen bekend als de Bestelwagen Besteldagen, vestigen zij alle aandacht op…

Bekijk deze case
De elektrische Audi E-tron
De elektrische Audi E-tron

In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichting…

Bekijk deze case
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display

De Jaguar I-PACE is de eerste volledig elektrische SUV van Jaguar. Een model in het hogere segment dat, sinds zijn komst in 2018, de hoogste…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Wake Up Deals van Maas Autogroep
De Wake Up Deals van Maas Autogroep

Maas Autogroep boost zijn Private Lease modellen met de Wake Up Deals. Een frisse voorjaarscampagne die gedurende de gehele lente ingezet kan worden. Fijn als…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer