Kia versus Volkswagen, wie wint deze strijd?

Kia versus Volkswagen bij Zeeuw & Zeeuw

In samenwerking met Zeeuw & Zeeuw Kia heeft DTC Media Online een voorjaarscampagne opgezet waarin Volkswagen op diverse manieren tegenover Kia is gezet. Hiermee wilden Zeeuw & Zeeuw laten zien dat diverse Kia modellen een mooi alternatief zijn van Volkswagen modellen en waarom ze voor een Kia moeten kiezen. Bij deze dubbeltest campagne zijn er allerlei online middelen ingezet zoals Search, Display en Facebook advertising. Het doel van de campagne was om klanten die eerste instantie interesse hadden in bepaalde modellen van de Volkswagen, over laten stappen naar Kia modellen. Benieuwd hoe we dit concreet hebben aangepakt? Hierbij enkele middelen toegelicht!

Social Media Advertising

De Facebook en Instagram campagne hebben we tweeledig opgezet waarbij we met een brede doelgroep zijn begonnen met behulp van deze toffe video-advertentie. Vervolgens hebben we personen, die interactie hebben gehad bovenstaande video, naar meer conversiegerichte Lead Ad campagne gestuurd. 

 

 

Concurrentie campagne

In Google Search hebben we een concurrentie campagne ingericht op de belangrijkste concurrerende modellen, zoals: de Volkswagen Golf, ID.3, Up en T-Roc.  Zoekt iemand bijvoorbeeld naar de Volkswagen UP, dan tonen wij de boodschap: ‘Ooit gedacht aan een Kia Picanto?’. 

Display campagne

Door te adverteren in de verschillende display netwerken konden we in een relatief kort tijdsbestek snel het bereik van de campagne vergroten. Als doelgroepselectie hebben we aangepaste intenties (op basis van URL’s) gericht op concurrerende merken/ modellen en we hebben gebruik gemaakt van In-market doelgroepen om het  de zichtbaarheid te verhogen. 

Snelle feitjes over dit project

Klant
Zeeuw & Zeeuw Kia
Project
Dubbeltest campagne
Categorie
Online
Kia versus Volkswagen bij Zeeuw & Zeeuw

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Online design

  • Online Marketing

  • Project management

Extra veel zichtbaarheid in een kort tijdsbestek

Het doel van deze campagne was om de doelgroep over te laten stappen naar een Kia en de voordelen van de Kia-modellen ten opzichte van een Volkswagen te tonen. De campagne heeft door middel van zijn brede inzet een hoge zichtbaarheid behaald voor de Kia modellen van Zeeuw & Zeeuw.

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Mathijs Hebbink
Mathijs Hebbink

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Bochane Winter Festival
Bochane Winter Festival

In samenwerking met Bochane heeft DTC media online een eindejaarscampagne opgezet genaamd het Winter Festival. Bij deze campagne zijn er allerlei online middelen ingezet zoals…

Bekijk deze case
Branding Campagne Terwolde Renault
Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis
De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis

De maand maart stond voor Motorhuis in het teken van bedrijfswagens. Met de Bedrijfswagen Actiemaand, voorheen bekend als de Bestelwagen Besteldagen, vestigen zij alle aandacht op…

Bekijk deze case
De elektrische Audi E-tron
De elektrische Audi E-tron

In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichting…

Bekijk deze case
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display

De Jaguar I-PACE is de eerste volledig elektrische SUV van Jaguar. Een model in het hogere segment dat, sinds zijn komst in 2018, de hoogste…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Wake Up Deals van Maas Autogroep
De Wake Up Deals van Maas Autogroep

Maas Autogroep boost zijn Private Lease modellen met de Wake Up Deals. Een frisse voorjaarscampagne die gedurende de gehele lente ingezet kan worden. Fijn als…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer