La Prima Fiat 500e van Zeeuw Automotive

La Prima Fiat 500e van Zeeuw Automotive

Zeeuw Automotive heeft begin dit jaar een scherpe voorraad aan Fiat 500-e modellen ingekocht. Deze luxe Business Launch uitvoeringen waren beperkt beschikbaar en aantrekkelijk geprijsd voor zowel particulieren als zakelijk rijders. Voor deze campagne zijn verschillende middelen ingezet om zoveel mogelijk personen te bereiken die uiteindelijk kunnen converteren op de speciale Fiat 500e landingspagina. Personen uit de eigen database van Zeeuw Automotive hebben als eerste een mailing ontvangen met informatie over de beperkte voorraad van de La Prima Fiat’s. In deze eDM is een button toegevoegd met ‘ja, ik heb interesse’. Nadat ontvangers hierop hadden geklikt, konden de verkopers dit direct gaan opvolgen.

Ready to go electric?

Dat was de boodschap van de campagne op Facebook en de Google Display campagne. Naast het mooie uiterlijk van de Fiat 500e is de auto ook nog eens enorm milieuvriendelijk. Deze volledige elektrische uitvoering is voorzien van alle luxe en staat klaar om direct de showroom te verlaten. Om extra aandacht te generen voor de voorraad van Zeeuw is er een Lead Ad via Facebook. Personen die geïnteresseerd zijn in de Fiat 500e en elektrische auto’s worden hiermee getarget. Daarnaast is er ook een remarketing doelgroep aangemaakt. Personen die de landingspagina hebben bezocht krijgen komen dan nogmaals in aanraking met de actie door de Lead Ad. De insteek van deze Lead Ad was een offerteaanvraag voor de Fiat 500e. Naast de Lead Ad zijn er banners ingezet om extra verkeer naar de landingspagina te genereren. Deze campagne is ingesteld met een aangepaste intentie doelgroep. Hiermee leidden we een extra relevante doelgroep naar de website.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Zeeuw Automotive
Project
Fiat 500e voorraad
Categorie
Online
La Prima Fiat 500e van Zeeuw Automotive
Zeeuw Automotive
Fiat 500e

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Front-end

  • Online Marketing

  • Project management

Doelgroep nóg beter betrekken

De bestaande Lead Ad is omgebouwd naar een Single Ad. Onze Online Marketeers hebben geconcludeerd dat de drempel bij de Lead Ad te hoog lag en dat er via een Single Ad bezoekers konden sturen naar een landingspagina met informatie over de Fiat 500e. Deze bezoekers vallen vervolgens in een remarketing doelgroep, dat betekent dat zij de advertentie nogmaals te zien krijgen en geactiveerd worden om een offerte en/ of proefrit aanvraag in te dienen.

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Marleen Gijsbers
Marleen Gijsbers

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Bochane Winter Festival
Bochane Winter Festival

In samenwerking met Bochane heeft DTC media online een eindejaarscampagne opgezet genaamd het Winter Festival. Bij deze campagne zijn er allerlei online middelen ingezet zoals…

Bekijk deze case
Branding Campagne Terwolde Renault
Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis
De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis

De maand maart stond voor Motorhuis in het teken van bedrijfswagens. Met de Bedrijfswagen Actiemaand, voorheen bekend als de Bestelwagen Besteldagen, vestigen zij alle aandacht op…

Bekijk deze case
De elektrische Audi E-tron
De elektrische Audi E-tron

In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichting…

Bekijk deze case
De introductie van de Ford Mustang Mach-E
De introductie van de Ford Mustang Mach-E

Begin april startte een landelijke campagne met in de hoofdrol de nieuwe Ford Mustang Mach-E. Dit nieuwe model is een evolutie van een wel heel…

Bekijk deze case
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display

De Jaguar I-PACE is de eerste volledig elektrische SUV van Jaguar. Een model in het hogere segment dat, sinds zijn komst in 2018, de hoogste…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Wake Up Deals van Maas Autogroep
De Wake Up Deals van Maas Autogroep

Maas Autogroep boost zijn Private Lease modellen met de Wake Up Deals. Een frisse voorjaarscampagne die gedurende de gehele lente ingezet kan worden. Fijn als…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer