Leadgeneratie via e-mail

Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive nog vaak kansen blijven liggen. Consumenten openen een e-mail (met een persoonlijk aanbod) gemiddeld 2 tot 4 keer. Daarnaast is een e-mail voor veel klanten het eerste contactmoment met de dealer in lange tijd en hebben ze wellicht nog niet nagedacht over de aanschaf van een nieuwe auto. Toch zien we in de praktijk dat hier niet altijd rekening mee wordt gehouden. Zo worden er vaak enkel acties gecommuniceerd en sturen autobedrijven enkel op concrete leads met een aankoopintentie. Vanuit deze informatie hebben wij een flow met e-mails opgezet die hier beter op aan zou moeten aansluiten.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Motorhuis
Project
Leadgeneratie via e-mail: ieder z'n Opel
Categorie
Online
Leadgeneratie via e-mail
Om elkaar goed te begrijpen is het belangrijk om de juiste vragen te stellen!

Robert Beezemer - Marketeer bij Motorhuis

Motorhuis
Wat brengt de toekomst jou?

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Online design

  • Project management

Met deze aanpak krijgen we meer inzicht in de behoefte van de ontvanger en ook veel relevanter dan bij enkel het communiceren van een actie!

Zoals eerder aangegeven is de commerciële benadering per e-mail voor veel klanten het eerste contact met de dealer waarin er wordt gesproken over een mogelijke opvolger van hun huidige auto. Om die reden zal een groot percentage niet direct reageren of tot actie overgaan. Met de eerste e-mail willen we op laagdrempelige wijze achterhalen of de ontvanger in de markt is voor een nieuwe Opel en voor welke vorm hij of zij zou gaan. Maakt de ontvanger een keuze voor een van de opties? Dan volgt er geautomatiseerd een vervolgmail die inhoudelijk veel meer is gericht op lopende acties. Waar mogelijk hebben we hier ook koppeling in gemaakt met het Lead Management Systeem van Motorhuis, zodat deze ‘soft leads’ adequaat opgevolgd kunnen worden.

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Niels van der Linde
Niels van der Linde

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Marketing automation in de praktijk
Marketing automation in de praktijk

De juiste boodschap, op het juiste moment, op de juiste plaats en bij de juiste persoon. Marketing automation gaat al flink wat jaren mee, maar…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule

Het stond al langere tijd op zijn lijstje. Hendrik Liewes, verantwoordelijk voor marketing en verkoop bij Opel Dealer Liewes Roden, zag namelijk al succesvolle cases…

Bekijk deze case
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s

Het aanbieden van een online taxatie mogelijkheid is een must-have voor iedere importeur. De consument doorloopt hierbij enkele eenvoudige stappen en komt daarmee te weten…

Bekijk deze case
Stap in als een Koning(in)
Stap in als een Koning(in)

Klanten en vreemd merk rijders van De Waal Autogroep kregen wel een héél royaal aanbod in deze Rijk & Uitgerust campagne. Wij mochten meedenken van…

Bekijk deze case
Van Mossel – Big Data occasions
Van Mossel – Big Data occasions

Een grote voorraad occasions (2.000+), die kan wisselen per minuut. De prijs verandert of de auto is verkocht. Hoe ga je hier goed mee om…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer