Van Mossel Peugeot - 'Final offer' campagne

Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne

52% van de leads uit onze Online Taxatie Module schaft binnen 6 maanden een andere auto aan. Van de mensen die een taxatie in onze module doen bezoekt 45% de showroom. Deze cijfers maken duidelijk hoe belangrijk een goede opvolging is van de via de Online Taxatie Module verkregen informatie.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Van Mossel Peugeot
Project
'Final offer' campagne
Categorie
Crossmediaal
URL
www.vanmosselpeugeot-voorraad.nl
Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne
Zie het als een drietrapsraket

Kasper Kampschreur (Projectmanager)

Aan de basis van deze campagne staat de Online Taxatie Module die onze klant Van Mossel op de website heeft staan. Hiermee kunnen bezoekers een gratis taxatie en inruilvoorstel opvragen, als welkome extra service bij de online informatiebehoefte van de consument. Van Mossel verkrijgt hiermee waardevolle informatie als e-mailadres, klantgegevens en gegevens over de inruilauto. Tegen lage kosten verzamelt Van Mossel hot leads. En die laat het bedrijf beslist niet afkoelen!

Periodiek en in batches, minimaal een maand na het inruilvoorstel, benadert Van Mossel Peugeot de verzamelde prospects met een e-DM. Er zijn separate versies voor de Peugeot 107, 108 en 208. Voorafgaand is een kentekencheck uitgevoerd, om te bepalen of er na het opvragen van het inruilvoorstel met de Online Taxatie Module geen andere auto aangeschaft is. Deze leads hoeven immers niet benaderd te worden. In de per e-mail verzonden Direct Mailing refereert Van Mossel aan het eerdere voorstel en wordt het inruilaanbod herhaald, maar nu met extra voordeel. Via buttons in de e-DM kan de ontvanger doorklikken naar de website van Van Mossel voor nadere informatie over de auto en kan men aangeven geïnteresseerd te zijn. Doet men dat laatste, dan neemt Van Mossel telefonisch contact op.

Ongeveer een maand later gaat de derde fase van start: de Direct Mailing. Na een nieuwe kentekencheck op autobezit wordt via een selfmailer kaart met opvallend formaat opnieuw een aanbod gedaan voor een nieuwe Peugeot. Er zijn nu versies voor de 108, 208, 2008 en 308 en ook hier wordt verwezen naar de eerdere voorstellen. In deze DM wordt het aanbod nog één maal verscherpt en wordt duidelijk gemaakt dat dit de allerlaatste kans is om met al het voordeel in te stappen. Final Offer! Hierbij heeft Van Mossel de mogelijkheid de ontvangers (dankzij een verrijking van de adresgegevens met telefoonnummers) na te bellen.


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Offline design

  • Online

  • Online design

  • Print

  • Project management

Conclusie

De Online Taxatie Module, e-DM en DM vormen een goed doordachte eenheid binnen deze campagne. Timing, inhoud en technische uitvoering: alles is op elkaar afgestemd. We willen het geen rocket science noemen, maar deze drietrapsraket werkt beslist! De e-DM leverde 26 verkochte auto’s op en dankzij de DM werden nog eens 75 nieuwe Peugeots verkocht.

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Kasper Kampschreur
Kasper Kampschreur

IJsselstein
(030) 68 68 583

Gerelateerde projecten

Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!
Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!

Voor Autohaag Zeeuw en Ford Van Bunningen zetten wij vaak grootschalige crossmediale campagnes op. Zo ook de eindejaarscampagne in 2015. De insteek hierbij was als…

Bekijk deze case
Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’
Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’

In januari 2016 zijn wij een landelijke campagne gestart in opdracht van Peugeot Nederland. Het draait daarbij om de Peugeot bedrijfsauto’s. Met als insteek ‘de…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer