Aan de basis van deze campagne staat de Online Taxatie Module die onze klant Van Mossel op de website heeft staan. Hiermee kunnen bezoekers een gratis taxatie en inruilvoorstel opvragen, als welkome extra service bij de online informatiebehoefte van de consument. Van Mossel verkrijgt hiermee waardevolle informatie als e-mailadres, klantgegevens en gegevens over de inruilauto. Tegen lage kosten verzamelt Van Mossel hot leads. En die laat het bedrijf beslist niet afkoelen!
Periodiek en in batches, minimaal een maand na het inruilvoorstel, benadert Van Mossel Peugeot de verzamelde prospects met een e-DM. Er zijn separate versies voor de Peugeot 107, 108 en 208. Voorafgaand is een kentekencheck uitgevoerd, om te bepalen of er na het opvragen van het inruilvoorstel met de Online Taxatie Module geen andere auto aangeschaft is. Deze leads hoeven immers niet benaderd te worden. In de per e-mail verzonden Direct Mailing refereert Van Mossel aan het eerdere voorstel en wordt het inruilaanbod herhaald, maar nu met extra voordeel. Via buttons in de e-DM kan de ontvanger doorklikken naar de website van Van Mossel voor nadere informatie over de auto en kan men aangeven geïnteresseerd te zijn. Doet men dat laatste, dan neemt Van Mossel telefonisch contact op.
Ongeveer een maand later gaat de derde fase van start: de Direct Mailing. Na een nieuwe kentekencheck op autobezit wordt via een selfmailer kaart met opvallend formaat opnieuw een aanbod gedaan voor een nieuwe Peugeot. Er zijn nu versies voor de 108, 208, 2008 en 308 en ook hier wordt verwezen naar de eerdere voorstellen. In deze DM wordt het aanbod nog één maal verscherpt en wordt duidelijk gemaakt dat dit de allerlaatste kans is om met al het voordeel in te stappen. Final Offer! Hierbij heeft Van Mossel de mogelijkheid de ontvangers (dankzij een verrijking van de adresgegevens met telefoonnummers) na te bellen.