De Online Verkoopmodule

Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule

Het stond al langere tijd op zijn lijstje. Hendrik Liewes, verantwoordelijk voor marketing en verkoop bij Opel Dealer Liewes Roden, zag namelijk al succesvolle cases in de VS voorbij komen en raakte enthousiast. Nu vond hij het tijd voor actie en nam contact op met DTC Media!

Onlangs is op de website van de autodealer uit Roden de Online Verkoopmodule geïmplementeerd. De door DTC Media ontwikkelde tool, die eerder al door Autohuis Dago werd aangekocht, maakt het voor iedere autodealer mogelijk volledig online op een veilige en betrouwbare manier auto’s in te ruilen en te verkopen. Hierdoor is het fysiek bezoeken van de dealer niet langer noodzakelijk.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Liewes Roden
Project
Implementatie Online Verkoopmodule
Categorie
Online
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule
De consument oriënteert zich al jaren online op de aankoop van een nieuwe auto, maar zodra dit overgaat in de nu nog 'offline' aankoopfase kan men tegen knelpunten aanlopen.

Hendrik Liewes

De Online Verkoopmodule in het kort

  • Veilig online betalen
  • Online reserveren
  • Online aanbetalen
  • Online inruilen
  • Real time koppeling met voorraad nieuwe en gebruikte auto’s
  • Opvolgen van afgebroken sessies
  • Keuze uit meerdere betaalmogelijkheden
  • Op iedere website te integreren
  • Mobile first design
  • Maatwerk mogelijk
  • Meetbaar via subdomein

 

Belangrijke voordelen

Voor Hendrik heeft de Online Verkoopmodule een aantal belangrijke voordelen. Zo wil hij een completere service kunnen aanbieden en tegelijkertijd zijn verzorgingsgebied vergroten.

Hendrik: “We willen onze klanten nu niet ineens volledig richting online verkoop gaan pushen. Wat we vooral belangrijk vinden is dat men een keuze heeft. De consument oriënteert zich al jaren online op de aankoop van een nieuwe auto, maar zodra dit overgaat in de nu nog ‘offline’ aankoopfase kan men tegen knelpunten aanlopen. Drukte in de showroom, het model naar keuze niet op voorraad, (te) ver moeten rijden naar een dealer etc. Door de mogelijkheid te bieden dit proces in zijn geheel online te laten plaatsvinden, kun je deze knelpunten omzeilen.” 

Dat er juist nu actie wordt ondernomen is natuurlijk niet geheel toevallig. Door de corona crisis is het aantal personen dat online aankopen doet razendsnel gegroeid. Een groot aantal van deze consumenten maakt nu voor het eerst kennis met de voordelen van online winkelen. Voordelen die ze na deze periode niet zullen vergeten. Het doen van online aankopen heeft permanent aan populariteit gewonnen. Ook als het grotere aankopen betreft zoals een auto. Er is dan ook een snel groeiende behoefte aan een veilige en betrouwbare manier om het inruilen en (ver)kopen van een auto of bedrijfswagen volledig online mogelijk te maken. 

DAGO Autogroep investeerde in 2019 al in de Online Verkoopmodule van DTC Media. Onder de naam  CarFY.nl is dit inmiddels uitgegroeid tot een groot succes. Nu de onzekerheid om naar de showroom te komen toeneemt, kiest DAGO er bewust voor om het platform naar voren te schuiven. En het werkt. In de afgelopen weken zijn de aanvragen met ruim 200% toegenomen en ook de verkopen laten een stijgende lijn zien.

Sven-Erik van DAGO: “We snappen dat de consument nu minder snel naar de showroom komt, dus wij zijn blij dat wij een alternatief met goede voorwaarden kunnen aanbieden. De klant kan bij ons een auto geheel online kopen en profiteert direct van de bijbehorende voordelen, zoals 14 dagen proefrijden en aflevering aan huis. Met deze argumenten in combinatie met de goede service die de consument van ons gewend is, trekken wij kopers over de streep. Zowel particulier als zakelijk. De openingstijden zijn inmiddels verruimd en de bezetting verhoogd, Carfy.nl gaat naar een online bereikbaarheid van 7 dagen per week. Dit geldt overigens ook voor de werkplaats.”

 


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Back-end

  • Data

  • Front-end

  • Online

  • Online design

  • Online Marketing

  • Project management

Meer weten?

De Online Verkoopmodule is door middel van maatwerk volledig aan te passen aan de wensen van de dealer. Meer weten? Neem dan contact op met Lieke Eemers.

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Lieke Eemers
Lieke Eemers

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s

Het aanbieden van een online taxatie mogelijkheid is een must-have voor iedere importeur. De consument doorloopt hierbij enkele eenvoudige stappen en komt daarmee te weten…

Bekijk deze case
Van Mossel – Big Data occasions
Van Mossel – Big Data occasions

Een grote voorraad occasions (2.000+), die kan wisselen per minuut. De prijs verandert of de auto is verkocht. Hoe ga je hier goed mee om…

Bekijk deze case
Wassink Autogroep
Wassink Autogroep

We mochten het glas heffen met Wassink Autogroep op de lancering van hun nieuwe website. Deze site is tot stand gekomen met gebruik van Dealerplatform,…

Bekijk deze case
Wintersale Tiendaagse
Wintersale Tiendaagse

Dagelijks zijn we bezig met het bedenken van nieuwe campagnes voor automotive Nederland. Of het nu gaat om het verkopen van auto’s of het vullen…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer