Peugeot & Citroën Nederland - Hertaxatie eDM's

Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s

Het aanbieden van een online taxatie mogelijkheid is een must-have voor iedere importeur. De consument doorloopt hierbij enkele eenvoudige stappen en komt daarmee te weten voor welk bedrag hij/zij een nieuwe auto kan aanschaffen. De online taxatie module speelt daarmee perfect in op de online informatiebehoefte van de consument. Ook Peugeot en Citroën Nederland bieden een taxatiemodule aan op hun website, die wij voor hen hebben opgezet. Van alle taxatie-aanvragen wordt bij twee derde de auto ook daadwerkelijk ingeruild, vaak al binnen 3 maanden! Het is daarom ontzettend belangrijk deze ‘’hot leads’’ uit de Online Taxatie Module een juiste opvolging te geven. Het versturen van een hertaxatie eDM kan hierbij een perfecte oplossing zijn. Zowel voor Peugeot als voor Citroën Nederland zetten wij dit middel dan ook regelmatig in, waarbij hun ‘’hot leads’’ achtervolgd worden met een scherp aanbod.

Snelle feitjes over dit project

Klant
PSA Groupe
Project
Hertaxatie eDM's
Categorie
Online
URL
peugeot.nl & citroen.nl
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s
Hertaxatie eDM: de perfecte manier om de hot-leads vanuit je taxatiemodule opnieuw te verleiden met een scherp aanbod

Maaike Dijkhof (Projectmanager)

Een hertaxatie eDM, wat is het? Een taxatie eDM is een eDM waarbij de consument een persoonlijk inruilvoorstel toegestuurd krijgt via de mail. Aan de hand van de gegevens m.b.t. de inruilauto van de consument wordt de inruilwaarde berekend via Autotelex, en middels een rekensom krijgt de consument te zien wat hij/zij nog dient toe te betalen om weg te rijden in een nieuwe auto. Vervolgens is het slechts één simpele druk op de knop voor de consument om aan te geven dat hij/zij geïnteresseerd is. En het fijne is, op het moment dat de consument op de button drukt geïnteresseerd te zijn, worden alle leadgegevens direct doorgestuurd naar de dealer. Per e-mail, of bijvoorbeeld naar SAM of LMS. Vervolgens is het aan de dealer om deze ‘’hot lead’’ een goede opvolging te geven.

Bij een hertaxatie eDM, worden de consumenten achtervolgd die al eens eerder een taxatie-aanvraag ingediend hebben via de online taxatie module. De auto van de consument wordt opnieuw getaxeerd (vandaar ‘hertaxatie’) en de consument krijgt nogmaals een persoonlijk inruilvoorstel toegestuurd met een scherp aanbod. Met deze hertaxatie eDM’s bereik je de ideale doelgroep, die al eens eerder interesse getoond heeft in een bepaald model. De interesse is er dus al, en het versturen van een hertaxatie eDM is een mooie trigger om hen nogmaals te verleiden over te gaan tot aanschaf van een nieuwe auto.


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Online

  • Online design

  • Project management

Conclusie

Op zoek naar een goed middel om jouw leads uit de online taxatie module te achtervolgen met een scherp aanbod? Denk dan eens na over een hertaxatie eDM! Het geeft je de mogelijkheid een aanbod te versturen dat perfect aansluit op de eerder getoonde interesse van de consument. De aandacht van de consument zult je dan ook zeker krijgen. Informeer vooral naar de mogelijkheden, wij helpen je graag!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.


(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Van Mossel – Big Data occasions
Van Mossel – Big Data occasions

Een grote voorraad occasions (2.000+), die kan wisselen per minuut. De prijs verandert of de auto is verkocht. Hoe ga je hier goed mee om…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer