Peugeot & Citroën Nederland - Hertaxatie eDM's

Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s

Het aanbieden van een online taxatie mogelijkheid is een must-have voor iedere importeur. De consument doorloopt hierbij enkele eenvoudige stappen en komt daarmee te weten voor welk bedrag hij/zij een nieuwe auto kan aanschaffen. De online taxatie module speelt daarmee perfect in op de online informatiebehoefte van de consument. Ook Peugeot en Citroën Nederland bieden een taxatiemodule aan op hun website, die wij voor hen hebben opgezet. Van alle taxatie-aanvragen wordt bij twee derde de auto ook daadwerkelijk ingeruild, vaak al binnen 3 maanden! Het is daarom ontzettend belangrijk deze ‘’hot leads’’ uit de Online Taxatie Module een juiste opvolging te geven. Het versturen van een hertaxatie eDM kan hierbij een perfecte oplossing zijn. Zowel voor Peugeot als voor Citroën Nederland zetten wij dit middel dan ook regelmatig in, waarbij hun ‘’hot leads’’ achtervolgd worden met een scherp aanbod.

Snelle feitjes over dit project

Klant
PSA Groupe
Project
Hertaxatie eDM's
Categorie
Online
URL
peugeot.nl & citroen.nl
Peugeot & Citroën Nederland – Hertaxatie eDM’s
Hertaxatie eDM: de perfecte manier om de hot-leads vanuit je taxatiemodule opnieuw te verleiden met een scherp aanbod

Maaike Dijkhof (Projectmanager)

Een hertaxatie eDM, wat is het? Een taxatie eDM is een eDM waarbij de consument een persoonlijk inruilvoorstel toegestuurd krijgt via de mail. Aan de hand van de gegevens m.b.t. de inruilauto van de consument wordt de inruilwaarde berekend via Autotelex, en middels een rekensom krijgt de consument te zien wat hij/zij nog dient toe te betalen om weg te rijden in een nieuwe auto. Vervolgens is het slechts één simpele druk op de knop voor de consument om aan te geven dat hij/zij geïnteresseerd is. En het fijne is, op het moment dat de consument op de button drukt geïnteresseerd te zijn, worden alle leadgegevens direct doorgestuurd naar de dealer. Per e-mail, of bijvoorbeeld naar SAM of LMS. Vervolgens is het aan de dealer om deze ‘’hot lead’’ een goede opvolging te geven.

Bij een hertaxatie eDM, worden de consumenten achtervolgd die al eens eerder een taxatie-aanvraag ingediend hebben via de online taxatie module. De auto van de consument wordt opnieuw getaxeerd (vandaar ‘hertaxatie’) en de consument krijgt nogmaals een persoonlijk inruilvoorstel toegestuurd met een scherp aanbod. Met deze hertaxatie eDM’s bereik je de ideale doelgroep, die al eens eerder interesse getoond heeft in een bepaald model. De interesse is er dus al, en het versturen van een hertaxatie eDM is een mooie trigger om hen nogmaals te verleiden over te gaan tot aanschaf van een nieuwe auto.


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Online

  • Online design

  • Project management

Conclusie

Op zoek naar een goed middel om jouw leads uit de online taxatie module te achtervolgen met een scherp aanbod? Denk dan eens na over een hertaxatie eDM! Het geeft je de mogelijkheid een aanbod te versturen dat perfect aansluit op de eerder getoonde interesse van de consument. De aandacht van de consument zult je dan ook zeker krijgen. Informeer vooral naar de mogelijkheden, wij helpen je graag!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Mathijs Hebbink
Mathijs Hebbink

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case
Marketing automation in de praktijk
Marketing automation in de praktijk

De juiste boodschap, op het juiste moment, op de juiste plaats en bij de juiste persoon. Marketing automation gaat al flink wat jaren mee, maar…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule

Het stond al langere tijd op zijn lijstje. Hendrik Liewes, verantwoordelijk voor marketing en verkoop bij Opel Dealer Liewes Roden, zag namelijk al succesvolle cases…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer