Peugeot NL - 'Ultieme verdienmodellen'

Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’

In januari 2016 zijn wij een landelijke campagne gestart in opdracht van Peugeot Nederland. Het draait daarbij om de Peugeot bedrijfsauto’s. Met als insteek ‘de ultieme verdienmodellen’ worden zakelijke prospects uitgenodigd voor het bezoeken van een roadshow bij de Peugeot-dealer, waar aantrekkelijke aanbiedingen van kracht zijn. Alle Peugeot-dealers krijgen de gelegenheid op de diverse items van de campagne in te schrijven.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Peugeot Nederland
Project
'Ultieme verdienmodellen'
Categorie
Crossmediaal
URL
peugeot.nl
Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’
Een succesvolle crossmediale bedrijfswagencampagne!

Kasper Kampschreur (Projectmanager)

De onderdelen van de ‘Verdienmodellen’ campagne op een rij:

DIRECT MAILING

In een tweeluik kaart met opvallend formaat wordt de doelgroep bekend gemaakt met het actievoordeel en uitgenodigd voor de roadshow. De doelgroep komt tot stand met een uitgekiende selectie op basis van autobezit en branchekenmerken. De Direct Mailing wordt opgemaakt uit naam van de dealer, met diens vestigingsgegevens en showdagen. De kaart wordt gesealed verzonden, voorzien van een adresdrager.

e-DM

Ook kunnen de Peugeot-dealers hun doelgroep uitnodigen via e-mail, in plaats van (of aanvulling op) de gedrukte selfmailer. Hiervoor is een responsive e-DM opgesteld, die meeschaalt aan het schermformaat van tablet en smartphone. De doelgroep wordt gevormd met een externe selectie van ZZP’ers, directeuren / eigenaren en wagenparkbeheerders uit het MKB. In de e-DM zijn buttons opgenomen voor meer informatie, een taxatie of offerte. Via deze buttons komt de ontvanger direct op de landingspage van de Peugeot-dealer terecht of bij de bedrijfswagen taxatiemodule op peugeot.nl. Belangrijkste doel van deze landingspage is het genereren van leads; zeer geïnteresseerde prospects die via de trade-in tool (taxatiemodule) een taxatie doen en offerte aanvragen. Deze gegevens van leads worden op dealerniveau verspreid voor opvolging.

ADVERTENTIE

Om de roadshow in de gedrukte media bekend te maken kunnen dealers gebruikmaken van een advertentie. Wij hebben deze opgesteld in halve en hele pagina formaat en de uiting kan eenvoudig van de juiste dealergegevens worden voorzien. Ook zorgen wij voor aanpassing aan de exacte aanleverspecificaties.


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Offline design

  • Online

  • Online design

  • Print

  • Project management

Conclusie

De ‘Verdienmodellen’ campagne voor de Peugeot bedrijfswagens heeft tot nu toe al uitstekende resultaten opgeleverd. In de periode februari tot en met april 2016 werden 23 roadshows georganiseerd door de deelnemende Peugeot-dealers. Elke show was gemiddeld goed voor 38 nieuw verkochte bedrijfswagens. De verkochte aantallen per model: Peugeot Bipper 7, Peugeot Partner 493, Peugeot Expert 160 en Peugeot Boxer 198 stuks. Naast deze 872 verkopen leverden de roadshows een positieve bijdrage aan de naamsbekendheid en de klantenbinding. Ook de rest van het jaar gaat deze campagne onverminderd voort met meer deelnemende dealers en meer bedrijfswagenshows!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Kasper Kampschreur
Kasper Kampschreur

IJsselstein
(030) 68 68 583

Gerelateerde projecten

Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!
Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!

Voor Autohaag Zeeuw en Ford Van Bunningen zetten wij vaak grootschalige crossmediale campagnes op. Zo ook de eindejaarscampagne in 2015. De insteek hierbij was als…

Bekijk deze case
Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne
Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne

52% van de leads uit onze Online Taxatie Module schaft binnen 6 maanden een andere auto aan. Van de mensen die een taxatie in onze…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer