Swap your MINI

Swap your MINI

In samenwerking met #TeamMINIAmsterdam hebben we MINI-rijders een wel héél aantrekkelijk inruilaanbod gedaan. MINI Amsterdam heeft veel zorg besteed aan het samenstellen van een relevante klantendatabase voor deze unieke Swap your MINI actie 🔄. Personalisatie en aandacht waren hierbij het uitgangspunt. Afhankelijk van iemands huidige MINI, ontving de MINI-rijder een aanbod met daarin de volgende gepersonaliseerde informatie:

✅  Model- en uitvoering
✅  Inruilwaarde en overstap
✅  Maandbedrag voor financiering

De kracht van marketing en sales werden optimaal gebundeld in de voorbereiding. MINI-rijders ontvingen een luxe Direct Mail op de deurmat. Enkele dagen later werd dit opgevolgd door een e-mail in stijl van MINI Amsterdam: stijlvol met een informele knipoog naar Amsterdam. De mailings werden in batches verzonden, zodat het salesteam de tijd en mogelijkheid had voor persoonlijke, telefonische opvolging. Én met succes: er zijn veel orders getekend en waardevolle telefoongesprekken gevoerd. De persoonlijke aanpak en zorgvuldige uitwerking zorgden ervoor dat de klant zich speciaal voelde. Ook rijders die aangaven op korte termijn geen overstap zullen maken naar een nieuwe MINI, waren enthousiast.

Uiteraard werd de campagne ook op Social Media ondersteund, waarbij de klantlijst als doelgroep werd ingeladen. De kracht van herhaling heeft de campagne op deze manier absoluut versterkt.

Snelle feitjes over dit project

Klant
MINI Amsterdam
Project
Swap your MINI
Categorie
Crossmediaal
Swap your MINI
Swap your MINI
Swap your MINI! Bekijk hier jouw persoonlijke inruilaanbieding!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Offline design

  • Online design

  • Print

  • Project management

Succes met persoonlijke aandacht

✅  Een goed begin is het halve werk! Er is in samenwerking met MINI Amsterdam veel aandacht besteed aan een zorgvuldige inrichting van de campagne. Aan alles is gedacht, de landingspagina werd volledig in het Swap your MINI thema gekleurd, op Social Media werd de campagne versterkt met een leuke animatie en het persoonlijke aanbod werd in samenwerking met het MINI Amsterdam salesteam tot in perfectie gepersonaliseerd.

✅  Door de persoonlijke aanpak hebben de verkopers hele positieve reacties gekregen aan de telefoon, ook van MINI-rijders die niet op korte termijn gaan overstappen. Welk compliment is nou mooier dan een klant die zegt zich speciaal te voelen door deze aanpak?

✅  Door verzending in batches was er de mogelijkheid om de resultaten tussentijds te controleren en had #TeamMINIAmsterdam alle tijd voor de opvolging

 

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Dianne van der Veen
Dianne van der Veen

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!
Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!

Voor Autohaag Zeeuw en Ford Van Bunningen zetten wij vaak grootschalige crossmediale campagnes op. Zo ook de eindejaarscampagne in 2015. De insteek hierbij was als…

Bekijk deze case
DS E-TENSE
DS E-TENSE

100% elektrisch, een exclusieve SUV én € 4.000 subsidie? Voor ons dé mix om een gave campagne uit te denken en creëren. In samenwerking met…

Bekijk deze case
Ford & ANWB: extra zekerheid met Private Lease
Ford & ANWB: extra zekerheid met Private Lease

Tijdens de ANWB Private Lease campagne slaan Ford Nederland & de ANWB de handen ineen om een éxtra scherp en zorgeloos aanbod te doen. Dat…

Bekijk deze case
Opel & ANWB Private Lease
Opel & ANWB Private Lease

De Opel – ANWB Private Lease Deals, een jaarlijks terugkerend succes! Dit jaar hebben we met behulp van onze unieke Maandprijs Vergelijker de campagne naar…

Bekijk deze case
Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’
Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’

In januari 2016 zijn wij een landelijke campagne gestart in opdracht van Peugeot Nederland. Het draait daarbij om de Peugeot bedrijfsauto’s. Met als insteek ‘de…

Bekijk deze case
Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne
Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne

52% van de leads uit onze Online Taxatie Module schaft binnen 6 maanden een andere auto aan. Van de mensen die een taxatie in onze…

Bekijk deze case
Wat kan er wel?
Wat kan er wel?

De landelijke crossmediale campagne ‘Wat kan er wel?’ van BOVAG is begin juli 2020 live gegaan. Met deze campagne haakt BOVAG, door middel van zes…

Bekijk deze case
Wij vieren feest met Autobedrijf Nieuwendijk
Wij vieren feest met Autobedrijf Nieuwendijk

Autobedrijf Nieuwendijk bestaat maar liefst 40 jaar en dat moet gevierd worden. Samen hebben we hiervoor een feestelijke campagne opgezet. Naast dat we naar het…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer