Unlock Your Lockdown Deals bij Janssen van Kouwen

Unlock Your Lockdown Deals bij Janssen van Kouwen

In het begin van de lockdown ervaarden veel dealers het als een uitdaging om onder de aandacht te blijven van zijn doelgroep. Janssen van Kouwen, één van de 24 Opel-dealers in Nederland, besloot dit echter te zien als een kans! Zij wilden ondanks de lockdown online zichtbaar blijven en kwamen daarom met de Unlock Your Lockdown Deals. Een actie gericht op het genereren van zichtbaarheid en het online verkopen van auto’s. 

 

Knallen met de nieuwe identiteit van Opel 

Voordat de designers van DTC Media Online aan de slag konden met het beeldmerk voor deze campagne, doken ze in de nieuwe identiteit van Opel. Want eigenlijk alles aan de look and feel van Opel is vernieuwd! Een nieuw logo, nieuwe huisstijl kleuren en een geheel nieuwe boodschap. Maar één ding was meteen duidelijk: het beeldmerk moest knallen! Helemaal in lijn met de nieuwe stijl van Opel, want daar kan je niet meer omheen. 

 

Janssen van Kouwen weer in de picture 

Om zoveel mogelijk zichtbaarheid te genereren voor de Unlock Your Lockdown Deals zijn de volgende middelen ingezet:

✔️ Actiepagina  ✔️ Taxatie eDM  ✔️ Google Display ✔️ Facebook Lead Ad ✔️ Instagram Stories 

De middelen zijn allemaal breed ingestoken op een doelgroep met interesse in het merk Opel, in combinatie met het rayon waarin Janssen van Kouwen in opereert. Op deze manier komt de aantrekkelijke deal bij een zo groot mogelijk deel van de doelgroep terecht. En wát voor een deal:

✅  Tot € 7.000 korting 

✅  Binnen een dag rijden 

✅  Levering aan huis 

Snelle feitjes over dit project

Klant
Janssen van Kouwen
Project
Unlock Your Lockdown Deals
Categorie
Online
Unlock Your Lockdown Deals bij Janssen van Kouwen
Janssen van Kouwen
Unlock Your Lockdown Deals

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Online design

  • Online Marketing

  • Project management

Een inspiratie voor andere Opel-dealers

Janssen van Kouwen zette een gedurfde actie in tijdens de lockdown, maar met resultaat! De Unlock Your Lockdown Deals heeft bijna 250.000 weergaven behaald in een relatief korte looptijd. Via social media advertising zijn offertes aangevraagd en naar aanleiding van de eDM zijn er inmiddels zelfs al auto’s online verkocht.

Deze campagne is niet alleen opgevallen bij de doelgroep, maar ook bij andere Opel-dealers. Na vele positieve reacties druppelen de aanvragen om deze campagne ook door te vertalen naar andere Open-dealers gestaag bij ons binnen. Een mooier compliment kunnen we niet krijgen!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Marleen Gijsbers
Marleen Gijsbers

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Bochane Winter Festival
Bochane Winter Festival

In samenwerking met Bochane heeft DTC media online een eindejaarscampagne opgezet genaamd het Winter Festival. Bij deze campagne zijn er allerlei online middelen ingezet zoals…

Bekijk deze case
Branding Campagne Terwolde Renault
Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis
De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis

De maand maart stond voor Motorhuis in het teken van bedrijfswagens. Met de Bedrijfswagen Actiemaand, voorheen bekend als de Bestelwagen Besteldagen, vestigen zij alle aandacht op…

Bekijk deze case
De elektrische Audi E-tron
De elektrische Audi E-tron

In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichting…

Bekijk deze case
De introductie van de Ford Mustang Mach-E
De introductie van de Ford Mustang Mach-E

Begin april startte een landelijke campagne met in de hoofdrol de nieuwe Ford Mustang Mach-E. Dit nieuwe model is een evolutie van een wel heel…

Bekijk deze case
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display
De Jaguar I-PACE doelgroep bereiken met display

De Jaguar I-PACE is de eerste volledig elektrische SUV van Jaguar. Een model in het hogere segment dat, sinds zijn komst in 2018, de hoogste…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Wake Up Deals van Maas Autogroep
De Wake Up Deals van Maas Autogroep

Maas Autogroep boost zijn Private Lease modellen met de Wake Up Deals. Een frisse voorjaarscampagne die gedurende de gehele lente ingezet kan worden. Fijn als…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Logo Active Campaign Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer