HET GEZICHT VAN JE CAMPAGNE

Van concept tot campagne

Het is het gezicht van je actie, zet de toon en bepaalt de eerste indruk; het campagnebeeld. Een goede campagne start met een goed idee. Maar het idee gaat pas leven als het op de juiste manier wordt gevat in beeld.

Daniël, Online Designer bij DTC Media:
“Eerst bepalen we de sfeer. Vrolijk, zomers en kleurrijk of juist zakelijk en serieus? Daarop volgt een brainstorm waarin we bedenken welke elementen we associëren met het idee en de sfeer. Als we genoeg ideeën hebben opgedaan kunnen we aan de slag aan de tekentafel. We vertalen alles naar een schets en verwerken de resultaten van de brainstorm om de juiste associaties op te wekken bij de consument.
Als de schets naar wens is werken we het beeld uit met software, zoals Photoshop, Illustrator en/of Blender. Middels kleur en vorm bepalen we de sfeer. Gelaagdheid zorgt voor dynamiek en leven. En met de punten op de ‘i’ maken we het helemaal af.”

In juni ontstond bij Wassink Autogroep het idee voor een nieuwe zomeractie: blijf Nederland ontdekken met de Wassink Holiday Deals en ga op weg met je nieuwe auto. In samenwerking met Fletcher Hotels konden ze bij aanschaf van een voorraadauto een gratis hotelovernachting weggeven.

Mike van Eijk, Marketeer bij Wassink Autogroep:
“Wij hebben DTC Media gevraagd dit idee te visualiseren naar een tof campagnebeeld, waarin de toeristische hotspots een rol moesten spelen door de samenwerking met Fletcher Hotels. Wij vonden het fijn dat wij tijdens het gehele proces betrokken werden bij de ontwikkeling van het uiteindelijke beeldmerk. Het eindresultaat spreekt voor zich!”

The making of hebben we vastgelegd, van concept tot campagnebeeld:

 

 

Wat maakt een campagnebeeld ‘goed’?

Een sterk campagnebeeld is eenduidig, helder en zet het juiste gevoel neer. Wanneer 10 mensen kijken naar 1 design, krijg je 10 meningen. Het is makkelijk een design te beoordelen op basis van je eigen smaak. Maar, leg je dan wel de focus op de juist elementen? Het beoordelen van een campagnebeeld, en de juiste bewoording vinden voor het omschrijven van jouw mening, kan lastig zijn. Via onderstaande download kan je onze design principes bekijken en lezen waar een goed design aan voldoet.

DOWNLOAD DE DTC DESIGN PRINCIPES


Daniël: “Een ‘fout’ die we vaak gemaakt zien worden, is het teveel communiceren in één beeld. Hoe meer je zegt, des te minder breng je over.”

Het beeld bestaat daardoor vaak uit veel elementen die niet één mooi geheel vormen. Denk aan een range auto’s, knallende kortingsbedragen, logo’s en teksten. Waarschijnlijk heb je nu wel een voorbeeld in gedachten – misschien zelfs wel een van jullie zelf. Veel acties in de Automotive lijken op elkaar. Daardoor is de uitwerking soms standaard en precies wat de consument verwacht. In het campagnebeeld moet je oog getrokken worden naar de hoofdboodschap en zet de uitstraling de juiste sfeer. Een uitwerking die op duidelijk en verrassende wijze deze hoofdboodschap weergeeft, zal meer opvallen.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Wassink Autogroep
Project
Holiday Deals
Categorie
Online
Van concept tot campagne
Wij vonden het fijn dat wij tijdens het gehele proces betrokken werden bij de ontwikkeling van het uiteindelijke beeldmerk. Het eindresultaat spreekt voor zich!

Mike van Eijk, Marketeer bij Wassink Autogroep

De Wassink Holiday Deals kleurt het internet met Nederlandse molens, heide van de Veluwse Posbank en rustig Hollands strand. Een herkenbare en toch ook eigen uitstraling die we doorvertaald hebben in de campagnemiddelen én in de online showroom, www.wassinkautogroep.nl.


Daag ons uit!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • Online design

  • Project management

Een uniek beeld in jouw campagne? Wij zitten klaar

Ons creatieve team staat voor je in de startblokken. Daag ons uit!

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Dianne van der Veen
Dianne van der Veen

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

7 years in 7 seconds
7 years in 7 seconds

7 years in 7 seconds, de slogan die inhoud geeft aan de onlangs gelanceerde campagne van Kia Motors Nederland. Een auto krijgt veel te verduren…

Bekijk deze case
Ardea Auto en de Ford Focus
Ardea Auto en de Ford Focus

‘We willen onze Ford Focus voorraad afbouwen en willen een aantal actiemodellen via e-mail onder de aandacht brengen van eigen klanten’. Doeltreffend, conversiegericht: twee belangrijke…

Bekijk deze case
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom
Audi A1 campagne voor Auto Hoogenboom

Hoe bewegen we bestaande klanten om langs te komen naar de showroom? Via e-mail hebben we een selectie klanten van Auto Hoogenboom gemaild met een…

Bekijk deze case
Brute bij Zeeuw Automotive
Brute bij Zeeuw Automotive

Bij DTC Media werken rasechte auto liefhebbers. Klein, groot, hatchback of SUV… Hoewel we normaal niet veel om het formaat van de auto geven, biedt…

Bekijk deze case
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar,…

Bekijk deze case
De SEO checklist van DTC Media
De SEO checklist van DTC Media

Websitebezoekers vinden hun weg naar je online showroom vanuit verschillende bronnen. Dankzij SEO optimalisatie zal de bijdrage van organische traffic toenemen. Een belangrijk element in…

Bekijk deze case
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom
De Zaterdagbeloften – SKODA Hoogenboom

Het investeren in online zichtbaarheid is een must voor iedere dealer. Een goed middel hiervoor is de inzet van social media en YouTube advertising. Dat…

Bekijk deze case
Een bewezen succesformule
Een bewezen succesformule

Interactieve campagnes met een hoge ‘funfactor’, het is een bewezen succesformule. De funfactor trekt de aandacht en het interactieve aspect houdt deze aandacht vervolgens vast.…

Bekijk deze case
Ford Puma – Kinetic Email
Ford Puma – Kinetic Email

Beweging veroorzaken. Dát willen we! Met onze advertenties, met email marketing, eigenlijk met onze promotionele activiteiten in het algemeen. We willen dat de ontvanger in…

Bekijk deze case
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’
Kia Motors Nederland – Webspecial ‘Groene modellen’

Kia Motors Nederland gaf aan wat meer aandacht te willen besteden aan hun (gedeeltelijk) elektrische en hybride modellen. Aan ons werd daarom de vraag gesteld…

Bekijk deze case
Kopen, leasen of toch financieren?
Kopen, leasen of toch financieren?

Om het de klanten van Zeeuw en Zeeuw zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in een e-mail ter promotie van de Kia Sportage de…

Bekijk deze case
Leadgeneratie via e-mail
Leadgeneratie via e-mail

E-mail is binnen de automotive een belangrijk kanaal voor leadgeneratie! Toch zien we dat mede door de complexiteit van de customer journey binnen de automotive…

Bekijk deze case
Marketing automation in de praktijk
Marketing automation in de praktijk

De juiste boodschap, op het juiste moment, op de juiste plaats en bij de juiste persoon. Marketing automation gaat al flink wat jaren mee, maar…

Bekijk deze case
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl
Online Taxatie Module op dasweltauto.nl

Onlangs is op dasweltauto.nl, de occasionsite van PON, een geoptimaliseerde variant van de Online Taxatie Module (OTM) online gegaan. Op deze dealerwebsite vind je meer…

Bekijk deze case
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule
Opel Dealer Liewes Roden implementeert Online Verkoopmodule

Het stond al langere tijd op zijn lijstje. Hendrik Liewes, verantwoordelijk voor marketing en verkoop bij Opel Dealer Liewes Roden, zag namelijk al succesvolle cases…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer