Wij vieren feest met Autobedrijf Nieuwendijk

Wij vieren feest met Autobedrijf Nieuwendijk

Autobedrijf Nieuwendijk bestaat maar liefst 40 jaar en dat moet gevierd worden. Samen hebben we hiervoor een feestelijke campagne opgezet. Naast dat we naar het verleden kijken, kijken we ook naar de toekomst. We vroegen de consument: Hoe ziet autorijden er over 40 jaar uit? Gekoppeld aan een winactie, waarbij je 1 jaar lang TWINGO Electric rijden kunt winnen. Ter promotie zijn de volgende middelen ingezet:

  • Een actiepagina met winactie
  • Een feestelijk thema voor de website
  • 7 unieke video’s
  • E-mail naar klanten
  • Huis-aan-huis en Direct Mail
  • Social Media Campagne
  • Google Display Campagne
  • Google Ads en Google MyBusiness

Enkele van deze middelen lichten we graag even toe!

Campagne en winpagina
Voor de website van Nieuwendijk is een maatwerk campagnebeeld opgemaakt. Een creatief proces met feestelijk eindresultaat, waarin het verleden, heden en toekomst samenkomen. Op de website van Nieuwendijk is het jubileum niet te missen! Op de winactie is een interactieve historische tijdlijn te bekijken, telt een real-time countdown af tot bekendmaking van de winnaars, kan je in een video bekijken hoe de medewerkers van Nieuwendijk denken over de toekomst van autorijden en is natuurlijk de prijsvraag in te vullen. 

7 Unieke video’s
In 6 korte video’s komen de medewerkers van Nieuwendijk zelf aan het woord. We vroegen ook hen: Hoe denk jij dat autorijden er over 40 jaar uitziet? De 7e video bundelt deze antwoorden en eindigt met dezelfde vraag aan de kijkers. De medewerkers, die mede onderdeel zijn van het 40jarige succes, krijgen hierdoor een prominente rol in de campagne. 

Het leverde een ontzettend leuke draaimiddag op bij Nieuwendijk Aalsmeer, waarbij 6 medewerkers voor de camera hun idee bij autorijden in de toekomst konden delen. Best even spannend, maar met een ontzettend leuk resultaat.

E-mail naar klanten
Met een e-mail nodigen we eigen klanten uit om mee te doen aan de winactie. Een mooie manier om Nieuwendijk op leuke wijze weer onder de aandacht te brengen, met daarbij de jubileumacties. 

Social Media campagne
De medewerkers van Nieuwendijk worden door veel mensen gezien! De video’s

Google Display campagnes
Een speciaal gemaakte videoadvertentie wordt in het Google Display Netwerk gepromoot aan 2 doelgroepen:
1. Een costum made intentiedoelgroep, waarin we mensen bereiken die zich in het oriëntatieproces bevinden voor een nieuwe Renault of Dacia. Deze doelgroep stellen we samen o.b.v. relevante zoektermen en bezochte websites.
2. Remarketing: iedereen die de website van Nieuwendijk en de nieuwe actiepagina bezocht heeft, wordt getarged met een responsieve displaycampagne. Hierin vertonen we de video met een actiematige tekst, waarin we de kijker uitnodigen om de jubileum winactie te bekijken.

Google Ads en Google MyBusiness
Aan de bestaande campagnes van Autobedrijf Nieuwendijk hebben we campagne-extensies toegevoegd, welke doorlinken naar de winactie pagina. Hierin werken we o.a. met een countdown en vertonen we de aanleiding: het 40-jarig jubileum. In Google My Business hebben we een event toegevoegd, waardoor de campagne ook via deze organische route onder de aandacht wordt gebracht.

Snelle feitjes over dit project

Klant
Autobedrijf Nieuwendijk
Project
40-jarig jubileum
Categorie
Crossmediaal
URL
www.autobedrijf-nieuwendijk.nl/winactie-jubileum
Wij vieren feest met Autobedrijf Nieuwendijk
Deze campagne behaalt nu al veelbelovende resultaten. We hebben dan ook veel vertrouwen in het behalen van onze gestelde doelen.

Annemieke Ekkerman - Marketing & Communicatie Renault

Autobedrijf Nieuwendijk
Hoera, al 40 jaar sterk in de regio!

Wie werken hieraan?

Er is veel werk in het project gaan zitten en het eindresultaat is om van te smullen!

Maar door wie is het tot stand gekomen?
De volgende disciplines hebben samen gewerkt aan dit project.

  • E-mailmarketing

  • Online design

  • Online Marketing

  • Project management

Rapportage en Optimalisatie

Gedurende de campagneperiode reserveren we altijd extra tijd om de campagne te monitoren en optimaliseren waar mogelijk. Dit kan inhouden dat we schuiven in doelgroepen, met klikbudgetten of campagneteksten aanpassen.

Resultaten tot nu toe
In de eerste week na livegang deden al honderden deelnemers mee met de winactie! We zien de meest creatieve reacties langskomen, van vliegende auto’s, zonne-energie en voertuigen die met een app zelf voor komen rijden. Een campagne met hoge fun factor én ontzettend veel interactie dus! 

Geïnspireerd geraakt?

Wij hopen dat we je hebben kunnen inspireren met deze case. Mocht je interesse hebben in meer informatie of zelf een project willen starten: laat het ons dan weten! We zetten onze tanden graag in nieuwe uitdagingen, niks is ons te gek. Heb je al een idee? Dan bekijken we graag samen de mogelijkheden. Neem snel contact met ons op, dan gaan we beginnen.

Dianne van der Veen
Dianne van der Veen

Doetinchem
(0314) 362 009

Gerelateerde projecten

Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!
Autohaag Zeeuw & Ford van Bunningen stapelen voordeel!

Voor Autohaag Zeeuw en Ford Van Bunningen zetten wij vaak grootschalige crossmediale campagnes op. Zo ook de eindejaarscampagne in 2015. De insteek hierbij was als…

Bekijk deze case
DS E-TENSE
DS E-TENSE

100% elektrisch, een exclusieve SUV én € 4.000 subsidie? Voor ons dé mix om een gave campagne uit te denken en creëren. In samenwerking met…

Bekijk deze case
Ford & ANWB: extra zekerheid met Private Lease
Ford & ANWB: extra zekerheid met Private Lease

Tijdens de ANWB Private Lease campagne slaan Ford Nederland & de ANWB de handen ineen om een éxtra scherp en zorgeloos aanbod te doen. Dat…

Bekijk deze case
Opel & ANWB Private Lease
Opel & ANWB Private Lease

De Opel – ANWB Private Lease Deals, een jaarlijks terugkerend succes! Dit jaar hebben we met behulp van onze unieke Maandprijs Vergelijker de campagne naar…

Bekijk deze case
Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’
Peugeot Nederland – ‘Verdienmodellen’

In januari 2016 zijn wij een landelijke campagne gestart in opdracht van Peugeot Nederland. Het draait daarbij om de Peugeot bedrijfsauto’s. Met als insteek ‘de…

Bekijk deze case
Swap your MINI
Swap your MINI

In samenwerking met #TeamMINIAmsterdam hebben we MINI-rijders een wel héél aantrekkelijk inruilaanbod gedaan. MINI Amsterdam heeft veel zorg besteed aan het samenstellen van een relevante…

Bekijk deze case
Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne
Van Mossel Peugeot – ‘Final offer’ campagne

52% van de leads uit onze Online Taxatie Module schaft binnen 6 maanden een andere auto aan. Van de mensen die een taxatie in onze…

Bekijk deze case
Wat kan er wel?
Wat kan er wel?

De landelijke crossmediale campagne ‘Wat kan er wel?’ van BOVAG is begin juli 2020 live gegaan. Met deze campagne haakt BOVAG, door middel van zes…

Bekijk deze case

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer