Met DTC Blocks sta je zélf aan het roer

Met DTC Blocks sta je zélf aan het roer
Steeds meer dealers kiezen voor een nieuwe website met DTC Blocks. En daar worden we blij van! Met DTC Blocks sta jij namelijk zélf aan het roer van je website en dat levert mooie samenwerkingen en enthousiaste klanten op. Zo ook Volvo Dealer Harrie Arendsen, met wie we in de afgelopen periode nauw hebben samengewerkt, om hun nieuwe website gebaseerd op DTC Blocks te ontwikkelen.

Ontwikkelen doen we samen
Het proces van een DTC Blocks website werkt net even anders dan bij een reguliere website. Bij een reguliere website bepaal je direct bij de start wat er op de website moet komen en hoe dat eruit gaat zien. Vanuit daar gaan we bouwen, zijn er verschillende contactmomenten met de klant en leveren we het uiteindelijke product kant-en-klaar op.

Met DTC Blocks is de klant vanaf het begin intensief betrokken bij de ontwikkeling van de website en werken we in sprints. We beginnen met de schil van de website: header, footer, styling. Dit is een nauwe samenwerking tussen de designers en de klant. Ze hebben bijna dagelijks contact met een product owner, maar ook direct met developers en designers om de website te realiseren. Zo weet je zeker dat je de website krijgt die je voor ogen hebt.

Blok voor blok
Nadat de schil staat, gaan we blok voor blok, functionaliteit voor functionaliteit, te werk in sprints. De klant geeft van te voren de prioriteiten aan, maar tijdens zo’n sprint (in het geval van maatwerk blokken) focussen we echt alleen op dat specifieke blok. Hoe moet de functionaliteit werken? Hoe moet het eruit zien? De klant is in feite onderdeel van het projectteam als product owner en is dus intensief betrokken. Blok voor blok bouwen we de blokkendoos op met een mix van maatwerk blokken en blokken die de klant zelf bouwt.

Is de blokkendoos gevuld? Dan kan de klant beginnen aan ‘het echte werk’ en kan hij of zij de website gaan opbouwen. De klant bepaalt dus helemaal zelf hoe de website eruit gaat zien! Zo’n flexibele website met al die vrijheden vergt misschien wel wat training. Die bieden we natuurlijk graag aan voordat de klant begint met bouwen.

Bouwen doet Volvo Dealer Harrie Arendsen zelf!
Daan Seegers, Senior Marketing Specialist bij Harrie Arendsen: “Flexibiliteit is voor ons enorm belangrijk. Onze huidige dealerwebsite is maatwerk, zelf kunnen wij kleine aanpassingen doorvoeren maar meestal moeten wij de webbouwer inschakelen wanneer we elementen binnen de website aangepast willen hebben. Met DTC Blocks kunnen wij bijna alles zelf wijzigen en besparen we daarnaast ook nog op de kosten omdat we zelf de website kunnen optimaliseren en onderhouden.”

Wat is DTC Blocks?
DTC Blocks is een nieuwe website architectuur waarbij je zelf bepaalt hoe je je pagina’s opbouwt. Je stelt eerst je Blocks samen met content en design. Vervolgens voeg je Blocks samen tot componenten en die verschillende componenten vormen je webpagina. De mogelijkheden zijn eindeloos, waardoor de webpagina’s er altijd precies uitzien zoals je ze wilt hebben. Het zorgt er daarnaast voor dat je super flexibel en snel kunt inspelen op de actualiteiten. Even snel een nieuwe campagne? Een nieuw merk toevoegen? Er komt geen webbouwer aan te pas.

Zelf de voordelen ervaren?
Dat kan! Thomas Visser, Consultant bij DTC Media Online geeft je graag een kijkje achter de schermen door je mee te nemen in de mogelijkheden van DTC Blocks.

De flexibiliteit van Blocks zelf ervaren?

Thomas laat het je zien!

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer