Wat is het hét verzendmoment voor jouw e-mail?

Stel je hebt een goede actie, relevante adressen en een goed design. Wat is dan hét moment om je e-mail onder de aandacht te brengen? In een onderzoek op Emerce.nl zijn nu de resultaten gepubliceerd van de meest succesvolle verzendmomenten én de dagen waarop je een e-mail beter nog een paar dagen ‘on hold’ kunt zetten.

De meeste e-mails worden in 2018 verstuurd van maandag t/m donderdag, waarbij de dinsdag en donderdag met stipt bovenaan staan. Zijn dinsdag en donderdag dan ook de beste dagen om jouw e-mail te versturen? Hier is geen eenduidig antwoord op, gezien op deze dagen de concurrentie ook het hoogst is. Wél is duidelijk te zien dat e-mails op vrijdag en in het weekend vele malen minder worden geopend. Om die reden gaat onze voorkeur uit naar een verzending tussen de maandag en donderdag. Met als voorkeur een verzending in de vroege ochtend, tijdens de lunch óf in de late middag.

 

 

 

 

 

 

 

 

e-Village: verzendingen per uur voor B2C

Aan de slag met jouw e-mailcampagne? Wij denken graag met je mee.

Neem contact op

 

 

Gerelateerde blogs

Altijd actuele mailings met een voorraad / aftel mechanisme?
Altijd actuele mailings met een voorraad / aftel mechanisme?

Niet het moment van verzending maar juist het moment van opening bepaalt wat de persoon gaat doen met uw mailing. Hoe zorg je er voor…

Lees deze blog
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!

Twee recente succesmailings voor Ardea Auto en Pouw Peugeot tonen het onmiskenbaar aan: de ‘eigen klanten DM’ is nog steeds een uiterst effectief verkoopinstrument. Geen…

Lees deze blog
E-mail remarketing
E-mail remarketing

Heeft u ook een klantenbestand van vele honderden of zelfs duizenden mensen? Mensen die bij u een auto hebben gekocht of die jaarlijks terugkomen voor…

Lees deze blog
E-mailmarketing, kan het nog succesvoller?
E-mailmarketing, kan het nog succesvoller?

Nee! Want volgens ons hebben wij de meest succesvolle tool in handen. Sinds oktober 2010 is Autobedrijf Van Kerkhof & Visscher de trotse bezitter van…

Lees deze blog
Verras jouw klanten met deze unieke e-mail
Verras jouw klanten met deze unieke e-mail

De temperatuur begint te dalen en de bandenwissel komt er weer aan. Eigen klanten via e-mail op een leuke en opvallende manier benaderen? Kies dan…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer