Krijg inzicht in de gezondheid van je Google Ads account

Inzicht in prestaties
Adformatic is een tool waarmee we vanuit een dashboard inzicht krijgen in de prestaties en gezondheid van Google Ads accounts. Alle functionaliteiten in de tool draaien vanuit scripts die dagelijks worden uitgevoerd. Hierbij hebben we de keuze om vanuit het dashboard zelf te werken, maar ook is er de mogelijkheid om alerts te ontvangen per email.

Het dashboard biedt ons inzicht in vele zaken waarop we voorheen veelal handmatig de accounts stap voor stap moesten induiken, wat ten koste gaat van optimalisatietijd of wat gemakkelijk over het hoofd kan worden gezien. Dankzij Adformatic kunnen we actiever en efficiënter te werk met onze accounts, omdat directe actiepunten en prioriteiten dagelijks zichtbaar zijn in één overzicht. Zo houden we meer tijd over om ons te kunnen richten op de doelstellingen van de accounts en de organisaties zelf.

Voorbeelden van functionaliteiten
Adformatic biedt veel functies, maar voor onze accounts zijn een aantal hiervan extra handig. Zo kunnen we vanuit het dashboard alle afgekeurde advertenties en extensies van een account inzien, maar ook melding ontvangen wanneer er campagnes zijn die in budget lopen.

Zien de scripts dat bepaalde campagnes opeens een stuk minder presteren, of juist opeens 60% meer kliks hebben ten opzichte van de week ervoor? Dan krijgen we hier ook melding van en kunnen we meteen het account induiken om te kijken waar dit vandaan komt. Hiervoor kunnen we per account zelf benchmarkt op verschillende KPIs instellen.

Wat de tool ook herkent zijn zoektermen die aan een broadmatch keyword zijn gekoppeld waar conversies uitkomen. Hiermee kunnen we deze zoektermen direct toevoegen aan het account. Andersom werkt dit hetzelfde voor broadmatch gekoppelde zoektermen die niet relevant zijn of slecht presteren, die juist weer uitgesloten kunnen worden.

Soms komt het voor dat Google Ads zelf 404 errors op een pagina herkent, maar dit is niet altijd het geval. De scripts in Adformatic herkennen deze errors automatisch. Bovendien biedt de tool de mogelijkheid om eigen instellingen te gebruiken en deze te herkennen als een foutieve URL. Wanneer we weten dat een website niet altijd 404 errors zal weergeven wanneer een URL niet meer bestaat, kunnen we de tekst of code aangeven die wél verschijnt, zoals bijvoorbeeld “deze pagina is niet meer beschikbaar”.

Uiteraard kunnen we nog veel meer met Adformatic, maar vooral de genoemde functies zorgen ervoor dat we actief kunnen aansturen op de gezondheid van de accounts.

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer