Helpdesk voor je digitale processen.

Een ferme handdruk om iemand te feliciteren met een nieuwe auto zal voorlopig uitblijven. Wellicht een elleboogje zou kunnen maar we hebben de showroom bezoeken toch echt drastisch zien afnemen. Maar nu, we willen wel in contact blijven met onze klanten en prospects. Kansen zijn er nog steeds maar hoe kunnen wij deze als autobedrijf grijpen? Vanuit de praktijk zien wij goede voorbeelden ontstaan en deze willen wij ter inspiratie graag met jullie delen.

Afgelopen dagen hebben wij met veel met onze klanten gesproken, meerdere interne brainstorms gehad en de markt nauwlettend in de gaten gehouden. En… we zien licht! Voor de markt en (laten we daar eerlijk over zijn) ook voor onszelf.

Wij durven dan ook een stelling aan te nemen: dit is juist het moment om de digitale processen versneld te optimaliseren! Digital biedt legio kansen om te communiceren met je klanten en prospects. Maar denk ook aan het volledig online verkopen van een auto (of hier tenminste een aantal stapjes in te zetten). We moeten stappen nemen, welke dan ook. Hieronder een tweetal voorbeelden.

Online verkoopplatform

DAGO Autogroep heeft in 2019 geïnvesteerd in een online verkoopplatform genaamd CarFY.nl. Nu de onzekerheid om naar de showroom te komen toeneemt, kiest DAGO er bewust voor om het platform naar voren te schuiven. En het werkt, afgelopen week zijn de aanvragen met ruim 200% toegenomen en ook de verkopen laten een stijgende lijn zien. Inmiddels is er ook interesse vanuit de fysieke showrooms, om verkooptrajecten via dit platform te laten lopen. Sven-Erik van DAGO zegt “We snappen dat de kopers nu minder snel naar de showroom komen, dus wij zijn blij dat wij een alternatief met goede voorwaarden kunnen aanbieden. De consumenten kunnen bij ons een auto geheel online kopen, met bijbehorende voorwaarden (o.a. 14 dagen proefrijden en thuis afleveren). Met deze argumenten en service trekken wij kopers over de streep, zowel particulier als zakelijk.” De openingstijden zijn inmiddels verruimd en de bezetting verhoogd, Carfy gaat naar een online bereikbaarheid van 7 dagen. Dit geldt overigens ook voor de werkplaats.

Online showroom

BMW dealer van Poelgeest zit ondanks het teruglopende aantal bezoekers in de fysieke dealer winkels ook niet stil. Ze schakelden snel en hebben binnen een mum van tijd het verkoopproces aangepast op, voor hun, nieuwe digitale mogelijkheden. Hier maken ze bijvoorbeeld zeer slim gebruik van Facetime! Heb je online een mooie auto gevonden maar wil je nu niet naar de showroom komen? Geen probleem! Eén van hun experts loopt samen met je om de auto en vertelt je uitgebreid over de details en werking. Zo makkelijk kan het zijn, gewoon via je mobiele telefoon. En oja, een tipje van ons: heb je geen zakelijke nummer? Zet #31# voor het nummer dat je wilt bellen en je belt altijd anoniem. Ook dat is dan weer opgelost.

De kansen liggen nu in het digitaliseren van processen! Het hoeft niet ingewikkeld te zijn, gewoon doen is soms veel effectiever. Loop al filmend om die auto heen, praat de klant op afstand door de opties en staat van de auto heen. Het is misschien niet meteen allemaal even flitsend, maar dat geeft helemaal niets. De middelen zijn er, gebruik ze!

En heb je hulp nodig? Ook wij zijn gewoon op volle sterkte aan het werk. Er is zelfs speciaal voor deze situatie een ‘crisisteam’ op kantoor samengesteld dat volledig tot jullie beschikking staat. Neem contact met ons op om te sparren en uiteraard zullen wij ook onze ervaringen en creatieve ideeën met je delen. Bel, mail, app en/of chat met ons. Facetimen kan natuurlijk ook!

Bel ons!

Thomas Visser

Thomas Visser

Niels van der Linde

Niels van der Linde

Dianne van der Veen

Lieke Eemers

Lieke Eemers

Marije van Bergen van der Grijp

Marije van Bergen van der Grijp

Mariël Eitink

Mariël Eitink

Gerelateerde blogs

Pitstop editie 4 – video marketing
Pitstop editie 4 – video marketing

95% van de boodschap wordt bij het bekijken van een video opgeslagen in verhouding tot 10% bij tekstlezers. 80% van het internetverkeer zal in 2020…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer