Advertentieplanning in Google AdWords

Bekijk meer blogs

Online vindbaarheid in Automotive is belangrijk wanneer uw potentiele klant zich oriënteert. Maar wanneer zoeken mensen het meest naar een nieuwe auto? Advertentieplanning in Google AdWords helpt ons uw budget efficiënt in te zetten.

Goed geplande advertentieweergave met advertentieplanning

Standaard worden advertenties in Google AdWords 24 uur per dag, 7 dagen per week weergegeven. Voor veel bedrijven is dit een prima uitgangspunt. Bedrijven met een lager budget kunnen volledige zichtbaarheid misschien niet veroorloven. Autodealers moeten in deze magere tijden bezuinigen, ook op marketingkosten. Aan ons de taak om het beschikbare budget zo efficiënt mogelijk in te zetten. Advertentieplanning in Google AdWords gaat ons hierbij helpen.

Google AdWords Enhanced Update & Advertentieplanning

Afgelopen maand heeft Google een grote update uitgerold in Google AdWords. Met de zogenaamde Enhanced Campaigns zijn onder andere de biedstrategieën, de targeting maar ook de advertentieplanning aangepast. De advertentieplanning is nu overzichtelijker geworden en eenvoudiger te gebruiken.

VROEGER                                                                NU
advertentieplanning vroeger

advertentieplanning nu

Wij willen dus weten op welke momenten van de dag de beste resultaten worden behaald. Hier gaan we op in spelen door de biedingen aan te passen. Door de advertenties op bepaalde tijdstippen (meer) te vertonen kan de ROI van de campagne aanzienlijk worden verbeterd. Op momenten dat u veel leads genereert kan het bod verhoogd worden voor nog betere resultaten. Op momenten dat u minder leads genereerd zouden we het tegenovergestelde kunnen doen.

Voorbeeld:
“Stel dat u een grote voorraad auto’s heeft. Door gebruik te maken van Google AdWords brengt u deze onder de aandacht. Wanneer de prestaties vervolgens worden bekeken bij Advertentieplanning blijkt dat uw advertenties veel leads genereren tussen 12:00 en 14:00 en 19:00-21:00. Verklaring zou kunnen zijn dat mensen in hun pauze en na het avondeten tijd achter de pc doorbrengen en op zoek zijn naar een nieuwe auto. Op deze tijdstippen kan vervolgens meer geboden worden zodat u op die momenten online nog beter zichtbaar bent voor potentiele klanten.”

Nu de werkwijze van advertentieplanning beter is ingericht is DTC Media aan het testen gegaan. Bij diverse AdWords accounts zijn de biedingen aangepast. Momenten met veel of juist weinig aanvragen en tijdstippen waar aanvragen goedkoop of juist erg duur zijn worden onder de loep genomen. Eind september de resultaten. Houd ons blog dus in de gaten!

Mijn rol bij dtc media: Projectmanager

Niels van der Linde
Niels van der Linde

Doetinchem

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer