Adverteren in Bing Ads, onmisbaar!

Sven Holtman, Online Marketeer, 30 januari 2015

Bekijk meer blogs

Inmiddels werken wij bij DTC Media bijna twee jaar met het advertentieprogramma van Microsoft, Bing Ads. In de tussentijd hebben wij een hoop ervaring op gedaan en zijn er diverse updates en aanpassingen aan het programma geweest. Maar hoe presteert Bing Ads nou eigenlijk ten opzichte van Google AdWords? Moeten bedrijven nou echt investeren in Bing Ads? Het antwoord is ja!

Screen Shot 2015-01-30 at 14.28.03

Wij hebben getest hoe Bing Ads presteert ten opzichte van Google AdWords. Hierboven staan de resultaten in een overzichtelijke tabel. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat de resultaten van dezelfde klant zijn, voor het zelfde automerk, zelfde website en hetzelfde rayon. Ook is dezelfde periode gehanteerd, van 1-11-2014 tot en met 29-1-2015.

Wat opvalt is dat het volume van Bing Ads nog steeds een stuk lager ligt dan bij Google AdWords, maar daar zit wel ontwikkeling in, het aandeel van Bing is gegroeid de afgelopen jaren. Wat tegenover het lagere volume staat, zijn de lagere kosten. Uit de benchmark blijkt dat de gemiddelde CPC (cost per click) maar liefst 65% lager ligt dan bij AdWords, dat zorgt er op zijn beurt voor dat de kosten per conversie maar liefst 70% lager liggen bij Bing Ads!

Waarom investeren in Bing Ads?

Maar ik maak al gebruik van Google AdWords, moet ik dan ook nog adverteren op Bing? Ja! Tenzij u natuurlijk genoegen neemt met het aantal leads dat u op dit moment ontvangt, maar dat kunnen wij ons niet voorstellen. Bing Ads is niet de vervanger van Google AdWords, maar wel ideaal om het daarnaast in te zetten. In de bovenstaande praktijkcase zorgde de uitbreiding naar Bing Ads voor een toename van maar liefst 10% in het aantal leads. Wie wil dat nou niet? Daarnaast draagt het inzetten ook bij aan het verhogen van verkeer op uw website en levert het een positieve bijdrage aan branding, door ook in de zoekmachine van Microsoft goed aanwezig te zijn!

Alle voordelen van Bing Ads:

  • Maximale online vindbaarheid naast Google AdWords en SEO optimalisatie
  • Met weinig budget toch goed online vindbaar
  • Lage kosten per klik, daarmee lagere kosten per conversie
  • De gemiddelde leeftijd van Bing gebruikers ligt hoog, ruim 30% is 55 jaar of ouder. Dit veroorzaakt een hoger conversiepercentage

Voorop lopen op het gebied van online marketing?

De gemiddelde CPC ligt in Bing veel lager dan bij AdWords, dat wordt veroorzaakt doordat er nog maar weinig geadverteerd wordt. Dat betekent ook: weinig concurrentie! Wilt u echt voorop lopen? Dan is het nu tijd om te investeren en geen enkele kans meer onbenut te laten!

Het opzetten van Bing Ads campagnes verzorgen wij graag voor u. Bent u benieuwd wat de kansen voor uw bedrijf kunnen zijn? Neem dan contact met ons op via info@dtcmedia.nl of bel ons op 0314-362009. Onze Bing Ads Accredited Professionals vertellen u graag alle ins en outs en helpen bij de ontwikkeling en uitvoering. Let wel op, de in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Gerelateerde blogs

5 speltips voor beter online adverteren in Automotive
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive

Mensen die online op zoek gaan naar een nieuwe auto typen vaak een korte zoekopdracht in een zoekmachine. In al onze campagnes gericht op de…

Lees deze blog
Advertentieplanning in Google AdWords
Advertentieplanning in Google AdWords

Online vindbaarheid in Automotive is belangrijk wanneer uw potentiele klant zich oriënteert. Maar wanneer zoeken mensen het meest naar een nieuwe auto? Advertentieplanning in Google…

Lees deze blog
Adwords audit met Lin-Rodnitzky
Adwords audit met Lin-Rodnitzky

Google AdWords is betaald adverteren in zoekmachines. Maar de ene campagne is de andere niet. Om het succes te bepalen kun je ook voor AdWords…

Lees deze blog
Autodealer, werk aan je merk!
Autodealer, werk aan je merk!

De titel van dit blog “Autodealer, werk aan je merk!” is op meerdere manieren uit te leggen. Interessant is hoe jij als lezer deze titel…

Lees deze blog
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?

    Autobedrijven laten online kansen liggen. Dat is de conclusie in het artikel ‘Aantal showroombezoeken daalt drastisch’ van Automobiel Management (april 2014). Het gemiddeld…

Lees deze blog
Bovenaan in Google, AdWords CTR in verhouding met positie
Bovenaan in Google, AdWords CTR in verhouding met positie

Voor veel websites is een top resultaat in organische simpelweg niet haalbaar. Google AdWords biedt voor hen de uitkomst. Maar welke positie is nu het…

Lees deze blog
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen

Uw Google Adwords campagne draait op volle toeren. Relevante advertenties, goede zoekwoorden en een mooie website. Laat de aanvragen maar komen. Toch blijven aanvragen achter.…

Lees deze blog
Conversie optimalisatie mobiel leidt <br> tot meer desktop leads
Conversie optimalisatie mobiel leidt
tot meer desktop leads

Het constant online zijn door het gebruik van een smartphone heeft nieuwe wegen gecreëerd voor de consument. The road to conversion has changed! Hier moet…

Lees deze blog
Customer Journey automotive klant – See, think, do
Customer Journey automotive klant – See, think, do

See, Think, Do.. De verschillende fases in de customer journey Offerte aanvragen, online taxaties, proefrit aanvragen, leads voor private lease, werkplaatsafspraken, autodealers zijn er gek…

Lees deze blog
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!

Twee recente succesmailings voor Ardea Auto en Pouw Peugeot tonen het onmiskenbaar aan: de ‘eigen klanten DM’ is nog steeds een uiterst effectief verkoopinstrument. Geen…

Lees deze blog
De invloed van landelijk mediabudget
De invloed van landelijk mediabudget

Het aankoopproces voor een nieuwe of gebruikte auto begint in 80% van de gevallen online. Dit is voor veel dealers een reden om meer te…

Lees deze blog
De jongste bouwjaren, de hoogste scoringskans
De jongste bouwjaren, de hoogste scoringskans

Ze zijn er weer! Sinds maart 2007 zijn nieuwe combinaties tussen kenteken en persoonsgegevens niet meer beschikbaar. Dankzij de consumentenkennis van EDMdata is er nu…

Lees deze blog
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend

Waar bent u als autodealer zonder een goede website in deze tijd. Een website waar uw voorraad nieuw, uw voorraad occasions en uiteraard ook uw…

Lees deze blog
De werking en resultaten van remarketingbanners
De werking en resultaten van remarketingbanners

Internet is dé vergelijkingsbron! Niet alleen worden vergelijkingssites als Kieskeurig.nl veel bezocht, de consument gaat ook zoeken in onder andere de zoekmachines. Zoeken naar het…

Lees deze blog
Dieter Rams’: tien principes voor goed design
Dieter Rams’: tien principes voor goed design

De producten van Apple zijn al jaren een enorm succes, Apple verdient dan ook ontzettend veel met de verkoop van haar producten (duizenden dollars per…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer