Adwords audit met Lin-Rodnitzky

Sven Holtman, Online Marketeer - 14 februari 2013

Bekijk meer blogs

Google AdWords is betaald adverteren in zoekmachines. Maar de ene campagne is de andere niet. Om het succes te bepalen kun je ook voor AdWords het beste kijken naar key performance indicators (of kengetallen). Er zijn diverse kengetallen binnen de AdWords interface die je een indicatie geven van de staat van je AdWords account of campagnes.

Zo kun je op basis van het conversiepercentage een beeld krijgen van de effectiviteit van je zoekmachinemarketing. Maar dergelijke gemiddeldes geven vaak een onvolledig of vertekend beeld (zoals zoveel gemiddeldes).

Het is belangrijk dat AdWords campagnes sturen op een bepaalde CPA (kosten per conversie). Maar hoe weet je nu of je teveel betaald of juist mogelijkheden laat liggen door AdWords te conservatief in te zetten? Wij leggen je uit hoe je dit eenvoudig kunt berekenen.

Lin-Rodnitzky Ratio

Met de zogenaamde Lin-Rodnitzky Ratio bereken je makkelijk of je juist te behoudend dan wel te agressief zoekmachinemarketing inzet. De formule voor dit kengetal bereken je als volgt:

CPA van alle zoektermen

Lin-Rodnitzky Ratio    = _______________________________ =    X %

CPA van converterende zoektermen

Scores Lin-Rodnitzky Ratio

Uit bovenstaande formule komt een bepaalde score rollen. Maar wat betekent deze score? De uitkomsten van uw Lin-Rodnitzky Ratio dien je als volgt te interpreteren:

  • 1.0 – 1.5: Je loopt omzet mis door te conservatief in te zetten. Er liggen diverse mogelijkheden om je account uit te breiden.
  • 1.5 – 2.0: De verhouding tussen converterende zoektermen en experimentele zoektermen zijn in orde. Je account is uitstekend in orde.
  • 2.0 – 2.5: Relatief veel termen leveren je geen conversies op. Er zijn volop kansen om je account te verbeteren.
  • 2.5 en hoger: Je AdWords account wordt niet (goed) beheerd of je conversies worden niet juist gemeten.

Is je Lin-Rodnitzky Ratio niet in orde? Neem contact op met DTC Media om je AdWords account te laten beoordelen.

Gerelateerde blogs

5 speltips voor beter online adverteren in Automotive
5 speltips voor beter online adverteren in Automotive

Mensen die online op zoek gaan naar een nieuwe auto typen vaak een korte zoekopdracht in een zoekmachine. In al onze campagnes gericht op de…

Lees deze blog
Advertentieplanning in Google AdWords
Advertentieplanning in Google AdWords

Online vindbaarheid in Automotive is belangrijk wanneer uw potentiele klant zich oriënteert. Maar wanneer zoeken mensen het meest naar een nieuwe auto? Advertentieplanning in Google…

Lees deze blog
Adverteren in Bing Ads, onmisbaar!
Adverteren in Bing Ads, onmisbaar!

Inmiddels werken wij bij DTC Media bijna twee jaar met het advertentieprogramma van Microsoft, Bing Ads. In de tussentijd hebben wij een hoop ervaring op…

Lees deze blog
Autodealer, werk aan je merk!
Autodealer, werk aan je merk!

De titel van dit blog “Autodealer, werk aan je merk!” is op meerdere manieren uit te leggen. Interessant is hoe jij als lezer deze titel…

Lees deze blog
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?
Autodealer: Hoe ziet uw belangrijkste showroom eruit?

    Autobedrijven laten online kansen liggen. Dat is de conclusie in het artikel ‘Aantal showroombezoeken daalt drastisch’ van Automobiel Management (april 2014). Het gemiddeld…

Lees deze blog
Bovenaan in Google, AdWords CTR in verhouding met positie
Bovenaan in Google, AdWords CTR in verhouding met positie

Voor veel websites is een top resultaat in organische simpelweg niet haalbaar. Google AdWords biedt voor hen de uitkomst. Maar welke positie is nu het…

Lees deze blog
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen
Case: Simpele AB testing met grote gevolgen

Uw Google Adwords campagne draait op volle toeren. Relevante advertenties, goede zoekwoorden en een mooie website. Laat de aanvragen maar komen. Toch blijven aanvragen achter.…

Lees deze blog
Conversie optimalisatie mobiel leidt <br> tot meer desktop leads
Conversie optimalisatie mobiel leidt
tot meer desktop leads

Het constant online zijn door het gebruik van een smartphone heeft nieuwe wegen gecreëerd voor de consument. The road to conversion has changed! Hier moet…

Lees deze blog
Customer Journey automotive klant – See, think, do
Customer Journey automotive klant – See, think, do

See, Think, Do.. De verschillende fases in de customer journey Offerte aanvragen, online taxaties, proefrit aanvragen, leads voor private lease, werkplaatsafspraken, autodealers zijn er gek…

Lees deze blog
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!
De beste verkoopkansen, u heeft ze zelf in huis!

Twee recente succesmailings voor Ardea Auto en Pouw Peugeot tonen het onmiskenbaar aan: de ‘eigen klanten DM’ is nog steeds een uiterst effectief verkoopinstrument. Geen…

Lees deze blog
De invloed van landelijk mediabudget
De invloed van landelijk mediabudget

Het aankoopproces voor een nieuwe of gebruikte auto begint in 80% van de gevallen online. Dit is voor veel dealers een reden om meer te…

Lees deze blog
De jongste bouwjaren, de hoogste scoringskans
De jongste bouwjaren, de hoogste scoringskans

Ze zijn er weer! Sinds maart 2007 zijn nieuwe combinaties tussen kenteken en persoonsgegevens niet meer beschikbaar. Dankzij de consumentenkennis van EDMdata is er nu…

Lees deze blog
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend
De Online Taxatie Module werkt conversieverhogend

Waar bent u als autodealer zonder een goede website in deze tijd. Een website waar uw voorraad nieuw, uw voorraad occasions en uiteraard ook uw…

Lees deze blog
De werking en resultaten van remarketingbanners
De werking en resultaten van remarketingbanners

Internet is dé vergelijkingsbron! Niet alleen worden vergelijkingssites als Kieskeurig.nl veel bezocht, de consument gaat ook zoeken in onder andere de zoekmachines. Zoeken naar het…

Lees deze blog
Dieter Rams’: tien principes voor goed design
Dieter Rams’: tien principes voor goed design

De producten van Apple zijn al jaren een enorm succes, Apple verdient dan ook ontzettend veel met de verkoop van haar producten (duizenden dollars per…

Lees deze blog

Ook interesse in een samenwerking?

Wij werken samen met o.a.:
Logo Hubspot Silver Partner Logo Activecampaign Partner Logo Google Partner Logo Bing Ads Logo Visual Website Optimezer Logo Visual Website Optimezer